چگونه حافظه نهان یا کش Nintendo Switch را پاک کنیم؟

تمامی دستگاه ها از کنسول های بازی گرفته تا موبایل و کامپیوتر دارای کش یا حافظه نهان هستند که به مرور زمان آن حافظه پر و باعث کند شدن دستگاه می شود. کنسول نینتندو سوییچ هم مانند دیگر دستگاها دارای کش یا حافظه نهان است که اگر پر شود باعث می شود تا در هنگام ساده ترین پیمایش ها کند شود و بارگیری ها دیرتر صورت گیرد. اگر اخیرا این اتفاق برای کنسول Nintendo Switch شما هم رخ داده نیاز دارد تا کش آن را پاک کنید ولی اگر اطلاعی از نحوه پاک کردن کش این کنسول ندارید در این مطلب آموزشی همراه ما باشید.

نحوه پاک کردن کش Nintendo Switch

با گذشت زمان و استفاده های روزمره ما از کنسول، کم کم اطلاعات غیر ضروری در دستگاه بارگیری می شود و که با زیاد شدن این اطلاعات لودینگ های بازی و دیگر بارگیری به طور چشمگیری طولانی شده و باعث پاسخگویی منفی کنسول می شود. بنابراین اگر احساس می کنید که کنسول شما دچار این مشکل شده زمان پاک کردن اطلاعات تکراری آن فرا رسیده است.

خوشبختانه این فرایند در نینتندو بسیار راحت تر و ساده تر از دیگر کنسول های رقیب است. در واقع به زبان ساده تر واکنش کنسول نینتندو سوییچ در زمان پاک کردن کش بهتر از دیگر کنسول ها است. اما هرگز نگران پاک شدن موارد مهم مثل بازی ها در دستگاه خود نباشید، زیرا این فرایند از بازی  های شما کاملا جدا است و فقط شامل اطلاعات مکرری هست که در دستگاه ذخیره می شود و هرگز بازی ها یا محتوا های دانلود شده پاک نمی شود.

ابتدا به تنظیمات رفته و تا انتها بخش تنظیمات بروید بعد بر روی قسمت System کلیک کنید.

سپس بر روی Formatting Options کلیک کنید و در قسمت بعد Clear Cache را انتخاب کنید.

وقتی کلیک کردید یک صفحه باز می شود و به شما می گوید که چه چیز هایی بعد از پاک کردن حافظه پنهان پاک می شود که شامل رمز عبور، کوکی ها، تاریخچه مرور و دیگر موارد است که باید آن را تایید کنید. در آخر گزینه reset را انتخاب کنید تا کنسول مجدد بوت شود.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !