چگونه راه اندازی خودکار برنامه Xbox را در ویندوز 11/10 فعال یا غیرفعال کنید؟

هنگامی که برنامه ها در ویندوز نصب می شوند، می توانند خود را ثبت کنند تا به محض ورود به حساب خود، راه اندازی شوند. اما گاهی اوقات برنامه هایی که نصب شده اند پس از راه اندازی ویندوز، اجرا می شوند و باعث آزار کاربر می شوند. در مورد برنامه Xbox نیز همینطور است، و این راهنما نشان می دهد که چگونه می توانید راه اندازی خودکار برنامه Xbox را در ویندوز 11/10 فعال یا غیرفعال کنید.

از چه راه حلی استفاده کنیم؟

خیلی از گیمرها هستند که فقط عادت دارند با رایانه های شخصی بازی کنند، خوب در چنین حالتی باید وضعیت پلتفرم گیمینگ خود را در حال آماده و مناسب نگه دارید.

1- راه اندازی خودکار برنامه Xbox را در رایانه شخصی ویندوزی فعال یا غیرفعال کنید

2- مشابه نحوه غیرفعال کردن هر برنامه از راه اندازی، برنامه Xbox نیز می تواند حذف شود. شما گزینه های زیر را دارید:

3- راه اندازی ویندوز

4- برنامه را در پس زمینه راه اندازی کنید

5- تیک گزینه App Launch Settings را بردارید

6- شما نیازی به مجوز سرپرست ندارید و فقط روی تنظیمات حساب شخصی تأثیر می‌گذارید.

1) راه اندازی ویندوز

ساده ترین راه برای غیرفعال کردن هر برنامه از راه اندازی، استفاده از Task Manager است. برای راه اندازی Task Manager از کلیدهای Cntrl + Shift + Esc روی صفحه کلید استفاده کنید. لطفاً به تب Startup بروید و سپس برنامه Xbox را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید. در صورت فعال بودن آن را غیرفعال کنید. اگر می خواهید فعال کنید، برعکس عمل کنید.

2) از تنظیمات راه‌اندازی برنامه غیرفعال کنید

برنامه Xbox را باز کنید و روی نماد نمایه خود در سمت راست بالا کلیک کنید. سپس بر روی Settings  کلیک کنید. به بخش عمومی بروید و تیک گزینه Automatically launch the app at startup را بردارید و برنامه را ببندید. دفعه بعد که رایانه شخصی خود را راه اندازی می کنید، نباید ایکس باکس را در حال بارگیری خودکار مشاهده کنید.

3) برنامه را در پس زمینه راه اندازی کنید

اگر می‌خواهید برنامه راه‌اندازی شود، اما نمی‌خواهید که در پس زیمنه اجرا شود و تمرکز را از بین ببرد، می‌توانید علامت «راه‌اندازی خودکار برنامه» را در هنگام راه‌اندازی بردارید، اما گزینه «راه‌اندازی» را در پس‌زمینه نگه دارید. برنامه Xbox را در سکوت راه اندازی می کند و در صورت نیاز آماده خواهد شد.

چگونه می توانم برنامه ها را از راه اندازی خودکار متوقف کنم؟

1- باز کردن تنظیمات ویندوز (Win + I)

2- به Apps > Startup بروید

3- برنامه را پیدا کنید و آن را خاموش کنید

شما باید این کار را برای هر برنامه ای که نمی خواهید راه اندازی کنید تکرار کنید. همچنین، هنگامی که برنامه‌هایی را که به آن‌ها نیاز ندارید غیرفعال کنید، باید به شما در افزایش سرعت رایانه کمک کند.

چه نوع برنامه هایی را باید غیرفعال کنم؟

برنامه هایی که به آنها نیاز ندارید فوراً می توانند از راه اندازی حذف شوند، اما این به کار شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر از ابزار اسکرین شات استفاده می کنید، اگر بیشتر اوقات از آن استفاده می کنید، ممکن است بخواهید که در آنجا وجود داشته باشد. برنامه هایی مانند Spotify به محض ورود نیازی به وجود ندارند. بنابراین عاقلانه انتخاب کنید که چگونه مدیریت خواهید کرد.

پست های مرتبط

تیزر جدید بازی Call of Duty: Black Ops 6 جنگ خلیج فارس در دهه 90 میلادی را به تصویر می‌کشد

خانواده قربانیان تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی از شرکت‌های اکتیویژن و متا شکایت کردند

بازی Call of Duty: Black Ops 6 به طور رسمی معرفی شد