چگونه کنسول ایکس باکس سری ایکس خود را تمیز کنیم؟

Xbox Series X 2020

اگر از دارندگان کنسول Xbox Series X هستید و اخیرا صدای بیش از حد معمول دارد به احتمال زیاد نیاز هست تا داخل آن را تمیز کنید. با گذشت زمان و انباشته شدن گرد و غبار، امکان دارد که فن کنسول شما با سرعت بیشتری کار کند که باعث زیاد شدن صدا و داغ شدن می شود. اگر به دنبال این هستید که ایکس باکس سری ایکس خود را تمیز کنید ما در این مطلب آموزشی به این موضوع پرداخته ایم.

نحوه تمیز کردن کنسول Xbox Series X

ابتدا دستگاه خود را کامل خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید. دستگاه را بر روی یک میز قرار دهید، دقت داشته باشید که آن را روی فرش قرار ندهید. سپس برچسب بزرگ در پشت کنسول را تا نصفه جدا کنید تا پیچ مخفی شده در زیر برچسب دیده شود، و آن را به کمک پیچ گوشتی در بیاورید. در پشت کنسول نزدیکی پورت های اتصال یک پوشش مشکی رنگ قرار دارد که به کمک پیچ گوشتی، آن را باز کنید تا بتوانید پیچ مخفی شده در زیر آن را هم بردارید.

بعد از آن قاب کنسول را به آرامی و دقت جدا کنید. اکنون می توانید با استفاده از دستگاه دمنده ( بلوور ) به همراه پارچه میکروفیبر داخل دستگاه را پاکسازی کنید. پس از اتمام قاب کنسول را مجدداً ببندید و پیچ ها را در محل خود قرار دهید.

چند بار باید Xbox Series X خود را تمیز کنیم؟

مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که هر سه تا شش ماه یکبار ایکس باکس سری ایکس خود را تمیز کنید، اما این به محل زندگی شما بستگی دارد. به هر حال اگر شاهد صدای زیاد از فن کنسول خود بوده اید به زمان گفته شده توسط مایکروسافت توجه نکنید و سریعا به فکر تمیز کردن کنسول خود باشید.

پست های مرتبط

وضعیت ساخت بازی State of Decay 3 به خوبی پیش می‌رود

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند