کارت گرافیک RTX 4070 TX BTF ایسوس بدون کانکتور 8 پین یا 12VHPWR

تقریبا از دو سال گذشته طراحی بدون کانکتور یا کانکتور مخفی بین تولیدکنندگان مادربرد و کارت گرافیک به یک ترند روز تبدیل شد. در این میان شرکت ها بیشتر تمایل به مخفی کردن کابل ها و اتصالات مادربرد داشتند تا اینکه ایسوس با معرفی اولین کانسپت خود، حذف کانکتور 8 پین و 12VHPWR را از روی کارت گرافیک استارت زد. اکنون این کانسپت به یک نمونه قابل عرضه تبدیل شده و در چین در دسترس خریداران قرار دارد اما …

کارت گرافیک ASUS TX BTF هم اکنون در بازار چین موجود و آماده خرید است. با این وجود، شایان ذکر است که این کارت برای خرید جداگانه در دسترس نیست، که دلیل آن نوع ساختار و عدم وجود کانکتورهای رایج است. این مدل خاص با یک کانکتور منحصر به فرد ASUS GC-HPWR طراحی شده است که به طور کامل جایگزین کانکتورهای 8 پین PCIe معمولی یا کانکتورهای 12VHPWR جدیدتر می شود.

این نوآوری نیاز به هر گونه کابل یا آداپتور اضافی را از بین می برد و نصب و راه اندازی را ساده می کند. با این حال، این طراحی نوآورانه یک مشکل بزرگ دارد: برای استفاده از این کارت گرافیک نیاز است تا مادربرد هم از این ساختار پشتیبانی کند زیرا برق ورودی اصلی در این طراحی توسط کانکتور یا اسلات قرار گرفته روی مادربرد تامین می شود.

در واقع اگر شما مشتاق خرید این کارت گرافیک هستید، باید مادربرد پیشنهادی ایسوس را هم خریداری کنید و اگر مادربرد را خریداری کنید به دلیل ساختار کانکتورهای مخفی به کیس این باندل هم نیاز دارید. ایسوس دو باندل با کارت BTF RTX 4070 ارائه می کند. می‌توانید کارت را با مادربرد تهیه کنید یا بسته جامع‌تری را انتخاب کنید که هم مادربرد و هم کیس را شامل می‌شود.

محصولات این باندل دارای همان طرح رنگ سفید و آبی هستند که یک اکوسیستم بصری جذاب را ایجاد می کنند، اما قطعاً کانکتورهای مخفی مادربرد و نبود کانکتور رایج کارت گرافیک نیاز به این باندل را مهم جلوه می دهد. باندل کارت گرافیک RTX 4070 TX BTF و مادربرد TX Gaming B760-BTF WiFi در محدوده قیمت 962 دلار قرار دارد اما کاربرانی که باندل کامل تر را ترجیح می دهند، کارت گرافیک و مادربرد به همراه کیس GT502 را با ارزش کلی 1141 دلار باید خریداری کنند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟