گلوگاه چیست و چطور بفهمیم قطعات سیستم دارای گلوگاه هستند؟

اگر اهل بازی کردن یا آشنا به قطعات کامپیوتر هستید، واژه گلوگاه را شنیده اید. گلوگاه در کامپیوتر باعث می شود تا قطعات به نهایت کارایی خود نرسند و البته یکی از مواردی است که بیشتر در خصوص پردازنده به کار گرفته می شود اما گلوگاه انواع دیگری دارد که در این ویدیو به آن می پردازیم.

انتخاب صحیح قطعات کامپیوتر یکی از مهمترین عوامل برای روبرو نشدن با گلوگاه است. بسیاری از کاربران و گیمرها تنها به دنبال خرید کارت گرافیک قدرتمند برای بازی کردن هستند اما در واقع کارت گرافیک به تنها نمی تواند بهترین عملکرد را به شما هدیه دهد. مادربرد به عنوان مهمترین قطعه برای جمع آوری دیگر قطعات، پردازنده به عنوان مغز کامپیوتر و مهمترین قطعه پردازشی حتی به عنوان جمع آوری دیتاهای بازی برای تحویل به کارت گرافیک، ظرفیت رم و فرکانس رم و البته سالید برای لودینگ سریعتر هم بسیار مهم هستند.

اما همانطور که در ابتدای مطلب عنوان کردیم، پردازنده مهمترین عامل به وجود آمدن گلوگاه است. اگر پردازنده قوی نداشته باشید، جمع آوری دیتاها با کندی پیش می رود و این دیتای جمع آوری شده به خوبی به کارت گرافیک منتقل نمی شود. برای درک بهتر واژه گلوگاه با این ویدیو همراه باشید.

پست های مرتبط

اطلاعات جدیدی از گوشی مورد انتظار Xperia 1 VI شرکت سونی منتشر شد

اپل وجود مشکل پخش نشدن صدای آلارم آیفون را تایید کرد

گوگل 20 میلیارد دلار در سال 2022 به اپل پرداخت کرده تا موتور جست‌وجویش در حالت پیش‌فرض باقی بماند !

1 دیدگاه

حسن تیر 31, 1402 - 4:01 ب.ظ
سلام میشه راهنمایی کنین که سیستم من گلوگاه داره یا خیر؟ مادربرد : asus h610 ma d4 cpu: 12100f gpu:asus dual 2060 6g oc ram: gskil 16gb 3200mhz power :green 580 ssd ندارد
دیدگاه بگذارید