گوگل سرانجام Find My Device را در دسترس تمام دستگاه‌های اندرویدی سازگار قرار داد

پس از وقفه طولانی سرانجام ارتقاء بسیار مورد نیاز Find My Device گوگل بالاخره از راه رسید. این آپدیت در سال 2023 اعلام شد، اما به دلیل عدم آمادگی اپل، عرضه نشد. اخیراً شاهد تغییراتی در iOS و Android بودیم که به ما این احساس را داد احتمالاً این شبکه خیلی زود راه‌اندازی شود. اکنون این به‌روزرسانی برای همه دستگاه‌های سازگار اندروید در سراسر جهان منتشر شد.

با استفاده از برنامه جدید Find My Device، کاربران اندروید می‌توانند مکان دستگاه‌های نزدیک خود را حتی اگر دستگاه‌ها آفلاین باشند، پیدا کنند. برای کارکرد این شبکه به دستگاهی نیاز دارید که دارای Android 9.0 یا بالاتر باشد. برنامه Find My Device اندروید شباهت زیادی به برنامه Find My Apple دارد، اما دلیل اهمیت این موضوع این است که در مقایسه با آیفون‌ها دستگاه‌های اندروید بسیار بیشتری وجود دارد. جدای از این موضوع دستگاه‌هایی مانند پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو را می‌توان حتی زمانی که خاموش هستند یا باتری آن‌ها تمام شده پیدا کرد. این ویژگی در سایر دستگاه‌های پیکسل پیش رو و نه دستگاه‌های پیشین در دسترس خواهد بود، چراکه به سخت‌افزار تخصصی نیاز دارد.

استفاده از برنامه Find My Device احتمالاً افراد را بترساند، اما باید بدانید که اقدامات متعددی برای ایمن کردن داده‌ها وجود دارد و افرادی که به دنبال اهداف مضر هستند دستشان باز نیست. به عنوان مثال، همه دستگاه‌هایی که در این شبکه شرکت می‌کنند، مکانشان با استفاده از کلیدی رمزگذاری می‌شود که تنها توسط مالک تگ بلوتوث و هر کسی که دسترسی با آنها به اشتراک گذاشته شده قابل دسترسی است. فقط صاحب تگ می‌تواند مکان تگ را رمزگشایی کند. از طرف دیگر اطلاعات دستگاهی هم که برای پیدا کردن دستگاه گمشده استفاده شده به اشتراک گذاشته نمی‌شود تا امنیت از هر طرف حفظ شود.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که Find My Device جدید به چندین دستگاه اندرویدی نزدیک نیاز دارد تا یک تگ را قبل از افشای مکان برای صاحب آن تگ شناسایی کنند. این کار برای اطمینان از عملکرد بهینه شبکه در مناطقی شلوغ انجام می‌شود و همچنین ایمنی را از ردیابی ناخواسته در نزدیکی مکان‌های خصوصی فراهم می‌کند. جالب است بدانید که اگر آدرس منزل خود را در حساب گوگل خود ذخیره کرده باشید، دستگاه اندروید شما هر زمان که نزدیک آن آدرس باشید، در گزارش‌های مکان به صورت خصوصی عمل خواهد کرد.

البته یک دستگاه اندرویدی نمی‌تواند به‌طور نامحدود داده‌های مکان را برای یک تگ بلوتوث ارائه کند، و مالک تگ نمی‌تواند به‌طور مداوم درخواست به‌روزرسانی مکان کند که این به دلیل حفظ شارژ باتری گوشی است تا گوشی گمشده از دسترس خارج نشود. یکی دیگر از کارهایی که گوگل انجام می‌دهد این است که شبکه Find My Device را به ردیاب‌های شخص ثالث مرتبط می‌کند. این بدان معناست که ردیاب‌های سازگار Chipolo و Pebblebee پیش رو بدون هیچ مشکلی با این شبکه اجرا می‌شوند و حتی قرار است ردیاب‌های بیشتری از شرکت‌های مختلف در اواخر امسال راه‌اندازی شوند و شبکه را گسترش دهند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !