گوگل نیز به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست

مشکلات هواوی تمامی ندارد. در جدیدترین اخبار منتشر شده گوگل نیز به جمع تحریم کنندگان هواوی پیوست این در حالی است که پیش از این ابتدا رئیس جمهور امریکا بود که به دلایل  امنیتی شرکت های چینی ZTE و هواوی را تحریم کرد. بعد از آن بسیاری از شرکت های به جمع تحریم کنندگان این شرکت پیوستند و اوضاع نا بسامانی را برای هواوی به وجود آوردند.

سرنوشت هواوی در هاله ای از ابهام

یکی از اصلی ترین دلایل امریکا، برای تحریم این شرکت های چینی، عدم تایید امنیت محصولات این شرکت ها برای دولت امریکا بیان شده بود. البته شاید سوای دلیل بیان شده، با توجه به مشکلات اقتصادی مابین امریکا و چین، و نیز رقابت این دو کشور، یکی از بهترین راه های غلبه بر چین توسط امریکا همین تحریم ها باشد.

اما جالب است که گویا برنامه تحریم کنندگان هواوی، بسیار جدی تر از این حرف ها است. این بار گوگل اعلام کرده که از این پس هیچکدام از ویژگی های و قابلیت های اختصاصی خود را در  اختیار گوشی های هوشمند این شرکت قرار نخواهد داد. یکی از اصلی ترین مشکلات این اتفاق عدم ارائه نسخه های بروزرسانی شده سیستم عامل اندروید برای گوشی های هوشمند این شرکت می باشد.

از طرفی هواوی دیگر حق استفاده از گوگل پلی را نیز نخواهد داشت. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی باید گفت که دیگر هواوی شانسی برای بقا نخواهد داشت. در حالی که مودم های Balong 5000 اختصاصی این شرکت قابلیت پوشش شبکه های 5G را خواهند داشت و به زودی شاهد رونمایی گوشی های 5G این شرکت خواهیم بود، تحریم های پیش رو ضرر مالی جبران ناپذیری را برای این شرکت چینی به همراه خواهد داشت.

از طرفی زمزمه های مبنی بر تحریم این شرکت توسط اینتل نیز به گوشی می رسد. با توجه به شرایط گویا یک اتحاد جهانی برای از بین بردن هواوی دست به دست هم داده اند. حال باید دید هواوی، دومین شرکت پرفروش گوشی های هوشمند در عرصه جهانی، برای فرار از نابودی چه برنامه ای را در دستور کار قرار خواهد داد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد