5 خودروی الکتریکی با بیشترین پیمایش مسافت با هر بار شارژ

خودرو های الکتریکی بدون شک عضوی جدید در خیابان های جهان در سال های آینده خواهند بود و اکنون نیز رقابت سختی بین تولید کنندگان شکل گرفته است. از برنامه ریزی برای ممنوعیت تولید خودرو های بنزینی در برخی کشور های جهان تا پیشرفت فناوری ساخت اتومبیل های الکتریکی، همگی سبب می شوند تا مسیری پر از موفقیت را برای EV Cars متصور شویم.

یکی از مهم ترین پارامتر ها در اتومبیل های الکتریکی، میزان پیمایش مسیر با هر بار شارژ است. نسل های اول با توجه به نو پا بودن فناوری ها، مسافت بسیار محدودی را با هر بار شارژ طی می کردند، اما در حال حاضر رقابت جذابی میان برند های تولید کننده در این زمینه شکل گرفته است. برای بسیاری از مشتریان، شتاب 0 تا 100 یا حداکثر سرعت اهمیت بالایی ندارد و مهم ترین خواسته آنها پیمایش بیشتر است.

ابتدا به 5 پارامتر مهم که سبب کاهش میزان عمر باتری و پیمایش مسافت می شود، اشاره خواهیم کرد که هر کدام از آنها تاثیر قابل توجهی در این زمینه دارند.

برای مشاهده مطلب همکاری انویدیا و VOLVO در تولید ماشین خودران اینجا کلیک کنید.

 

سرعت: خودرو های بنزینی و دیزلی نیز با فشردن پدال گاز، سوخت بیشتری می سوزانند و این یک روند طبیعی است که عاشقان سرعت مشکلی با آن ندارند. افزایش مصرف باتری و کاهش شارژدهی در اتومبیل های الکتریکی به مقوله سرعت بسیار وابسته است و در صورتی که مسیر روزانه شما از بزرگراه ها می گذرد، به طور حتم مجبور به فشردن پدال گاز خواهید بود، از این رو مسافت قابل پیمایش شما نیز کاهش خواهد یافت.

دما: در تمامی تجهیزات الکتریکی که با باتری فعالیت می کنند، افزایش دمای باتری سبب کاهش راندمان و حتی بروز مشکلات مهم در دستگاه می شود. با توجه به نوع طراحی و کارکرد باتری در خودرو های الکتریکی، طبیعی است که با افزایش دمای باتری با مشکلاتی مانند کاهش مسافت قابل پیمایش و حتی کاهش طول عمر مجموعه باتری می شود. موضوع مورد بحث توسط تحقیقات متعددی در موسسات معتبر جهانی به اثبات رسیده است.

استفاده از تجهیزات: خودرو های امروزی به تجهیزات متعددی در بخش های سرگرمی، آسایش و امنیت مجهزند و همه آنها با جریان الکتریسیته فعالیت می کنند، از این رو توصیه می شود که از تجهیزات اتومبیل الکتریکی خود در شراط ضروری استفاده کنید. به عنوان مثال سیستم تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش با توجه به نیازی که به تامین جریان برای راه اندازی و فعالیت دارند، سبب کاهش طول عمر باتری می شوند.

برای مشاهده مطلب 10 خودروی سدان برتر جهان اینجا کلیک کنید.

 

مقاومت در برابر باد: جریان باد به سادگی روی بحث آیرودینامیک اتومبیل تاثیر منفی می گذارد و برهم خورد آیرودینامیک سبب افزایش مصرف سوخت و مقاومت بیشتر خودرو در حرکت رو به جلو می شود. از این رو برای کاهش مصرف سوخت توصیه می شود که در صورت نیاز، به جای پایین آوردن شیشه ها از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید. هر چند با سبک طراحی جدید، آیرودینامیک خودرو ها به شدت بهبود یافته و تاثیر پذیری از عوامل طبیعی از جمله باد، کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

شرایط مسیر: در صورتی که مسیر روزانه شما شامل رفت و آمد به مسیر های کوهستانی و پر پیچ و خم است، به طور حتم موتور ماشین شما فشار بیشتری را تحمل می کند تا نیروی مورد نیاز را فراهم سازد. در نتیجه ی فشردن پدال گاز و فشار وارده به موتور، مصرف سوخت افزایش می یابد و در خودرو های الکتریکی با کاهش مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ مواجه می شوید.

شماره پنج، Nissan Leaf 2018: خودروی الکتریکی زیبا و محبوب نیسان در نسل جدید خود می تواند حدود 50 درصد مسافت بیشتر را نسبت به مدل 2017 طی کند. نیسان لیف 2017 می توانست با هر بار شارژ مسافتی در حدود 171 کیلومتر را بپیماید که این میزان در مدل 2018 نیسان لیفت به 242 کیلومتر افزایش یافته است.

شماره چهار، Chevrolet Bolt EV: اتومبیل دوست داشتنی شورلت بولت با ظاهر جذاب خود در زمینه میزان شارژ دهی باتری نیز بسیار عالی عمل می کند و با ثبت میزان پیمایش 380 کیلومتر با هر بار شارژ کامل باتری ها، در رده چهارم لیست ما قرار می گیرد.

شماره سه، Tesla Model X: تسلا مدل ایکس بر اساس نسخه تولیدی می تواند مسافتی بین 380 تا 462 کیلومتر را با هر بار شارژ کامل باتری ها طی کند که نشان دهنده توجه ویژه تسلا به عملکرد باتری در کنار عملکرد بی نظیر موتور الکتریکی است.

شماره دو، Tesla Model 3: سدان جمع و جور تسلا به دلیل ماهیت خانوادگی بودن خود نیاز به پیمایش مسیر های طولانی است. تسلا نیز با تمهیدات ویژه خود مدل 3 را قادر به طی مسافت قابل توجه 496 کیلومتر می سازد حتی برای مسافرت های خانوادگی نیز ایده آل است.

شماره دو، Tesla Model S: نسخه 2018 تسلا مدل اس در بحث پیمایش مسیر با هر بار شارژ یک رکورد دار به شمار می رود. این خودرو رکورد 536 کیلومتر پیمایش را به ازای هر بار شارژ به ثبت رسانده که رقمی قابل توجه و بدون رقیب است.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟