7 روش موثر برای رفع مشکل اتصال نشدن کنترلر PS4 به آیفون

انجام بازی‌های موبایل با کنترل ‌کننده‌های کنسول، تجربه بازی لذت‌ بخش‌تری شبیه به کنسول را فراهم می ‌کند. قابلیت Remote Play سونی به کاربران iOS این امکان را می دهد تا بازی های PS4 خود را روی آیفون و آیپد خود استریم کنند. با این حال، بسیاری از افراد در نقطه اصلی که کنترلر DualShock PS4  به دستگاه iOS متصل نمی شود، گیر کرده اند. اگر سعی کرده اید یک کنترلر PS4 را به آیفون خود وصل کنید بی فایده است، چون باید این راهنما را تا انتها بخوانید.

دوال شوک 4 و آیفون

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کنترلر PS4 با آیفون جفت نمی شود. ممکن است باتری کنترلر کم باشد. این مشکل همچنین می تواند به دلیل برخی اشکالات تصادفی در کنترلر آیفون و PS4 شما باشد. اصلاحات را که در بخش زیر توضیح داده شده است، اجرا کنید و بررسی کنید که کدام یک برای شما مفید است.

1- در حالت جفت شدن وصل شوید

برای اتصال کنترلر PS4 DualShock به آیفون خود، مطمئن شوید که کنترلر در حالت جفت شدن است. دلیل این امر این است که آیفون شما (و تقریباً هر دستگاه دیگری) تنها زمانی می تواند به صورت بی سیم به کنترلر DualShock PS4 متصل شود که در حالت جفت شدن باشد. برای قرار دادن کنترلر DualShock  در حالت جفت شدن، روی دکمه PS و دکمه اشتراک گذاری به طور همزمان برای حدود 3 تا 5 ثانیه ضربه بزنید و نگه دارید تا نوار نور کنترلر به سرعت چشمک بزند.

حالت جفت شدن (نوار نور چشمک می زند) فقط 60 ثانیه طول می کشد. به این معنی که شما یک دقیقه فرصت دارید تا آیفون خود را به کنترلر PS4 متصل کنید.

هر چیزی فراتر از آن باشد، کنترلر از حالت جفت شدن خارج می شود و به آیفون شما متصل نمی شود. نکته این است: شما باید در فرآیند جفت شدن سریع باشید.

با کنترلر PS4 DualShock در حالت جفت شدن، به منوی تنظیمات بلوتوث آیفون خود بروید و برای جفت کردن، روی کنترلر موجود در لیست ضربه بزنید.

اگر آیفون شما کنترلر PS4 را نمی شناسد یا تشخیص نمی دهد، به نکات عیب یابی بعدی در ادامه توجه کنید.

2- بلوتوث را دوباره فعال کنید

بلوتوث آیفون خود را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اکنون، کنترلر PS4 را به آیفون خود وصل کنید و بررسی کنید که آیا فرآیند جفت شدن موفقیت آمیز است یا خیر. شما به سادگی می توانید بلوتوث را از مرکز کنترل آیفون خاموش کنید.

توجه: برای آیفون X و مدل‌های جدیدتر، می‌ توانید با کشیدن انگشت به سمت پایین از گوشه سمت راست بالای نمایشگر به مرکز کنترل دسترسی داشته باشید. برای آیفون 8 پلاس یا مدل‌های قدیمی‌تر، برای دسترسی به مرکز کنترل، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.

همچنین می‌توانید بلوتوث آیفون خود را از منوی تنظیمات پیکربندی کنید. به تنظیمات > بلوتوث بروید و بلوتوث را خاموش کنید.

چند ثانیه صبر کنید، بلوتوث دستگاه خود را دوباره فعال کنید و فرآیند جفت شدن را دوباره شروع کنید (به روش شماره 1 در بالا مراجعه کنید).

3- کنترل کننده را فراموش کنید

اگر قبلاً کنترلر PS4 را به آیفون خود وصل کرده اید، اما اتصالات بعدی انجام نمی شود، باید کنترلر را از لیست دستگاه های بلوتوث آیفون خود حذف کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: منوی تنظیمات آیفون را اجرا کرده و بلوتوث را انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که بلوتوث شما روشن است.

مرحله 2: در مرحله بعد، روی نماد اطلاعات در کنار کنترلر بی سیم DualShock ضربه بزنید.

مرحله 3: “Forget This Device” را انتخاب کنید و روی “Forget Device” در فرمان ضربه بزنید.

کنترلر PS4 از لیست دستگاه های بلوتوث آیفون شما حذف خواهد شد. اکنون، سعی کنید دوباره کنترلر را با iPhone یا iPad خود جفت کنید و بررسی کنید که آیا اتصال آغاز شده است یا خیر. اگر این کار را انجام نداد، راه‌حل‌های دیگر فهرست ‌شده در زیر را امتحان کنید.

4- کنترل کننده شارژ

سطح پایین باتری یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده ای است که می تواند از اتصال کنترلر DualShock به هر دستگاهی جلوگیری کند. قبل از قرار دادن کنترلر در حالت جفت شدن، مطمئن شوید که به اندازه کافی شارژ شده است. اگر کنترلر به آیفون شما وصل نمی شود، سطح باتری آن را روی صفحه تلویزیون خود بررسی کنید.

در اینجا نحوه بررسی سطح باتری کنترلر PS4 DualShock آورده شده است.

مرحله 1: با اتصال کنترلر به کنسول PS4، روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید. با این کار منوی اشتراک گذاری PS4 باز می شود.

مرحله 2: نماد باتری در پایین منو را بررسی کنید تا عمر باتری کنترلر را ببینید.

اگر باتری کنترلر کم است، آن را چند دقیقه به یک منبع تغذیه میکرو USB وصل کنید تا دوباره شارژ شود و سعی کنید دوباره آن را با iPhone یا iPad خود جفت کنید.

5- راه اندازی مجدد آیفون

بله، این عمل ساده گاهی جادو می کند. آیفون خود را روشن کنید، دوباره آن را روشن کنید و کنترلر PS4 را دوباره با دستگاه خود جفت کنید.

نکته: راه های مختلفی برای راه اندازی مجدد آیفون وجود دارد و این تا حد زیادی به مدل آن بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید، راهنمای رسمی پشتیبانی اپل را برای راه اندازی مجدد آیفون خود دنبال کنید.

6- IOS را به روز کنید

کنترلر PS4 DualShock فقط از آیفون های دارای iOS 13 یا بالاتر پشتیبانی می کند. اگر آیفون شما دارای iOS 12 یا پایین تر است، باید آیفون خود را آپدیت کنید. برای بررسی به‌ روزرسانی‌های iOS موجود آیفون خود، به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم ‌افزار بروید.

7- کنترلر را ریست کنید

بازنشانی سخت DualShock Controller به پیش‌فرض کارخانه یکی دیگر از روش‌های موثر برای حل مشکلات جفت‌ سازی است. مراحل زیر را برای تنظیم مجدد کنترلر PS4 خود دنبال کنید.

مرحله 1: کنترلر را به اطراف بچرخانید و یک سوراخ کوچک در پشت، نزدیک به دکمه های شانه چپ پیدا کنید.

مرحله 2: از نوک یک گیره کاغذ یا اجکتور سیم کارت برای فشار دادن دکمه تنظیم مجدد در سوراخ کوچک به مدت 3-5 ثانیه استفاده کنید.

این کار کنترلر DualShock را به حالت پیش فرض کارخانه بازنشانی می کند و هر گونه اشکالی که مانع از اتصال آن به آیفون شما می شود را برطرف می کند.

پس از آن، کنترلر را در حالت جفت شدن قرار دهید و بررسی کنید که آیا به آیفون شما متصل است یا خیر.

MOBILE کنسول جدید شما است

با یک کنترلر PS4 DualShock که به آیفون خود متصل است، گیم پلی بهتر در بازی های First Person Shooter (FPS) و سایر بازی های آیفون که به دقت و ظرافت هدف نیاز دارند، لذت خواهید برد. این بهتر از استفاده از کنترل های روی صفحه است. اگر کنترلر PS4 شما با آیفون شما کار نمی کند، برای رفع مشکلات به راه حل های بالا مراجعه کنید.

خوب حالا شما با انجام مراحل ذکر شده موفق شده اید که کنترلر دوال شوک 4 را راه اندازی کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد