امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ساعت : ۱۷:۴۶

مایکروسافت قصد دارد کارکنان بخش بازی‌سازی‌اش را با هوش مصنوعی جایگزین کند !

تنش‌ها در میان بازی‌سازان ایکس‌باکس پس از دور جدید اخراج‌های گسترده در مایکروسافت به شدت بالا گرفته است. این اخراج‌ها صدها نفر را در سراسر بخش بازی‌های مایکروسافت تحت تأثیر قرار داده‌اند.

استودیو The Initiative و پروژه بازسازی بازی Perfect Dark به طور کامل تعطیل شده‌اند. بازی آنلاین جدید استودیو ZeniMax با نام Project Blackbird لغو شده و بنیان‌گذار این استودیو هم آن را ترک کرده است. پروژه جدید استودیو Rare با نام Everwild هم لغو شده و یکی از اعضای باسابقه آن، گرگ میلز، از شرکت جدا شده است. همچنین بخش زیادی از کارکنان استودیو Turn 10 هم اخراج شده‌اند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. طبق گزارش Engadget، پنج نفر دیگر هم از تیم توسعه Halo اخراج شده‌اند. این گزارش تصویری منفی از آینده برند ایکس‌باکس و پروژه‌های بعدی Halo ارائه می‌دهد.

یکی از منابع ناشناس، ناراحتی خود را از حرف‌های فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی‌های مایکروسافت، ابراز کرده است. اسپنسر در حالی به رکوردهای جدید ایکس‌باکس در تعداد کاربران، بازی‌ها و ساعات بازی اشاره کرده که همزمان در حال اخراج گسترده‌ی نیروها بوده است.

این منبع می‌گوید:

واقعاً عصبانی‌ام که فیل، با افتخار از سودآورترین سال تاریخ ایکس‌باکس حرف می‌زد، آن هم دقیقاً زمانی که داشت دستور اخراج ما را می‌داد. واقعاً نمی‌دانستم باید به کدام قسمت این پیام افتخار کنم!

ایکس‌باکساو همچنین اضافه کرده که استودیو Halo اکنون با استودیوهای پیمانکاری در سراسر آمریکا و اروپا همکاری می‌کند، موضوعی که تیم داخلی علاقه‌ای به آن ندارد.

توسعه بازی‌ها در ایکس‌باکس از روند روز دنیا سال‌ها عقب‌تر است. همین باعث شده کلی وقت و انرژی بیهوده تلف شود.

به گفته این منبع، نگرانی اصلی جای دیگری‌ست: آن‌ها بر این باورند که مایکروسافت به طور جدی تلاش می‌کند تا جای انسان‌ها را با هوش مصنوعی پر کند.

آن‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند که هر تعداد شغل انسانی ممکن را با هوش مصنوعی جایگزین کنند.

سرمایه‌گذاری گسترده مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی موضوعی پنهان نیست و سال‌هاست که نگرانی‌هایی درباره تأثیر آن بر مشاغل وجود دارد. اینکه این نگرانی‌ها تا چه حد به واقعیت تبدیل شود هنوز مشخص نیست، اما گزارش‌های اخیر هشداردهنده‌اند.

احتمالاً کنسول بعدی ایکس‌باکس دیرتر از پلی‌استیشن 6 عرضه شوددر پایان، همین منبع ناشناس به پروژه جدیدی در مجموعه Halo اشاره کرد و گفت که کیفیت فعلی آن پایین‌تر از حد انتظار است:

واقعاً هیچ‌کس از کیفیت محصولی که داریم روی آن کار می‌کنیم راضی نیست. تنش زیاد است و فقط با صحبت‌های انگیزشی سعی می‌کنند تیم را برای اتمام پروژه نگه دارند.

تنها دو روز پیش بود که استودیو Halo وعده رونمایی از پروژه جدیدش را در رویداد Halo World Championship 2025 داد. بدون شک، پس از شکست نسبی Halo Infinite، آن‌ها دیگر فرصتی برای اشتباه ندارند. در غیر این صورت شاید سرنوشتی شبیه به Turn 10 یا حتی The Initiative پیدا کنند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با بازی‌ها و سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد اخراج‌های گسترده مایکروسافت در بخش بازی‌سازی ایکس‌باکس چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *