امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۰۱:۰۲

گوشی Phone 3 شرکت Nothing از تراشه Snapdragon 8s Gen 4 بهره می‌برد

آن دسته از شرکای کوالکام که قصد داشتند قیمت گوشی‌های پرچم‌دار خود را تا حد امکان پایین نگه دارند، مجبور بودند به جای استفاده از تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8 Elite، به گزینه دیگری روی بیاورند.

خوشبختانه، کوالکام مدت زیادی این شرکا را منتظر نگذاشت و تراشه Snapdragon 8s Gen 4 را معرفی کرد. همین موضوع به شرکت Nothing اجازه داد تا گوشی Phone 3 را با قیمتی رقابتی‌تر روانه بازار کند؛ با این حال، این شرکت همچنان بر پرچم‌دار بودن این گوشی تأکید داشت، هرچند که از یک تراشه غیر پرچم‌دار استفاده کرد.

اخیراً رئیس بخش هوش مصنوعی Nothing، سلیم بنیات، در گفت‌وگویی با TechRadar توضیح داد که چرا به جای Snapdragon 8 Elite از Snapdragon 8s Gen 4 استفاده شده و اذعان کرد که مهم‌ترین عامل، ملاحظات مالی بوده است.

یکی از مدیران کوالکام قبلاً اعلام کرده بود که تراشه پرچم‌دار این نسل، به دلیل استفاده از هسته‌های اختصاصی Oryon که توازن خوبی بین قدرت پردازشی و بهره‌وری انرژی ایجاد می‌کنند، از نسخه قبلی (Snapdragon 8 Gen 3) گران‌تر خواهد بود.

متأسفانه، این ویژگی‌ها باعث افزایش چشمگیر قیمت تراشه شده‌اند؛ برخی منابع قیمت هر واحد Snapdragon 8 Elite را حدود 240 دلار تخمین زده‌اند و برخی دیگر حدود 200 دلار. در هر صورت، شرکای کوالکام از این افزایش قیمت رضایت نداشتند و شرکت Nothing هم هیچ تخفیف یا امتیاز ویژه‌ای برای Phone 3 دریافت نکرد. به همین دلیل، این گوشی به جای استفاده از تراشه پرچم‌دار، از Snapdragon 8s Gen 4 بهره برده است.

سلیم بنیات در این‌باره گفت:

ما با تراشه Snapdragon 8s Gen 4 و سایر مشخصات Phone 3 توانسته‌ایم تجربه‌ای را که مدنظر داشتیم ارائه دهیم. طبیعتاً از لحاظ قیمت هم به نفع ما بود. اما در کل، تمرکز اصلی ما بر نوع تجربه‌ای بود که می‌خواستیم برای کاربران خلق کنیم و بر همین اساس تصمیم گرفتیم که چه مشخصاتی لازم داریم.

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کنداو همچنین افزود که وقتی در تیم Nothing درباره اولویت‌بندی ویژگی‌های مدل بعدی گوشی تصمیم‌گیری می‌شود، تمرکز تیم هرگز فقط بر انتخاب قوی‌ترین تراشه بازار نیست.

هر بار که بحث اولویت‌بندی پیش می‌آید، ما به اصول خود برمی‌گردیم. ما صرفاً دنباله‌رو رقبا نیستیم؛ بلکه فلسفه‌مان این است که ‘رابط بین انسان و فناوری باید چه شکلی باشد؟’ و همین مسیر را دنبال می‌کنیم، چون معتقدیم در نهایت، این روش منجر به ویژگی‌هایی می‌شود که واقعاً برای مردم کاربردی هستند.

تا این لحظه، Nothing هنوز مشخص نکرده که آیا در آینده از تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام استفاده خواهد کرد یا نه. با این حال، از آنجا که گفته می‌شود Snapdragon 8 Elite Gen 2 با استفاده از فناوری پیشرفته 3 نانومتری نسل سوم شرکت TSMC ساخته خواهد شد، احتمالاً تولید آن هم گران‌تر از نسل فعلی خواهد بود. اگر Nothing قصد داشته باشد سال 2026 یک گوشی پرچم‌دار واقعی را با قیمت 1000 دلار معرفی کند، احتمالاً به سراغ Snapdragon 8 Elite Gen 2 برود.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد استفاده از تراشه Snapdragon 8s Gen 4 در گوشی Phone 3 شرکت Nothing چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *