گفته میشود خانواده آیفون 17 اوایل همین ماه وارد مرحله تولید انبوه شده و شرکت فاکسکان (شریک تجاری اپل) طبق روال همیشگی، برای رسیدن به اهداف سختگیرانه اپل، به کارکنان خود پاداشهایی پرداخت میکند.
اپل چند کشور را برای عرضه اولین مجموعه از این گوشیها انتخاب کرده که طبق انتظار، آمریکا در اولویت اول و پس از آن چین قرار دارد. بازار کرهجنوبی هم در این فهرست دیده میشود، چراکه اپل قصد دارد سهمی از این بازار را هم به دست آورد.
اپل سال گذشته با عرضه آیفون 16 وارد بازار کرهجنوبی شد و بخشی از سهم سامسونگ را هدف قرار داد؛ حرکتی که موفقیتآمیز بود. حالا همین استراتژی قرار است با آیفون 17 تکرار شود. طبق گزارشها، مراسم رونمایی در تاریخ 9 سپتامبر برگزار خواهد شد، پیشفروش در کرهجنوبی از 12 سپتامبر آغاز میشود و عرضه رسمی هم از 19 سپتامبر کلید میخورد.
در گزارش همچنین آمده که در صنعت اختلافنظر وجود داشته که آیا اپل کرهجنوبی را در میان نخستین کشورها برای عرضه اولیه آیفون 17 قرار خواهد داد یا نه. دلیل این تردید، سلطه سامسونگ بر بازار داخلی است؛ طبق دادههای Counterpoint Research، فروش گوشیهای سامسونگ از ژانویه تا جولای 2025 به 82 درصد کل بازار رسیده، با این حال، اهمیت بالای این بازار برای اپل باعث شده این شرکت چنین ریسکی را بپذیرد، چراکه احتمال فروش میلیونی آیفون 17 در این کشور وجود دارد.
برخی کارشناسان فکر نمیکنند که عرضه آیفون 17 در کرهجنوبی موفقیت چشمگیری برای اپل به همراه داشته باشد. دلیل این بدبینی هم کمبود نوآوری یا ویژگیهای جدید نیست، بلکه موضوع افزایش قیمتهاست. گزارش میگوید اپل به دلیل تعرفهها ناچار به بالا بردن قیمتها خواهد بود و این موضوع میتواند برای بسیاری از مشتریان سنگین تمام شود و فروش را کاهش دهد. البته اپل شاید این افزایش قیمت را پشت ارتقای ظرفیت حافظه برخی مدلها پنهان کند؛ همان روشی که قبلاً با آیفون 15 پرو مکس انجام داده بود.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. آیا شما فکر میکنید آیفون 17 در کره جنوبی فروش موفقیتآمیزی داشته باشد؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.