امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ساعت : ۱۴:۴۴

راکستار تلاش می‌کند جلوی تشکیل تجمعات معترضان را بگیرد

در اول نوامبر، راکستار متهم شد که برای جلوگیری از اعتراضات کارکنان، 34 نفر را در دفاتر خود در راکستار نورث و راکستار تورنتو اخراج کرده. پنج روز بعد، راکستار این اتهام را رد کرد و گفت اخراج‌ها به دلیل «تخلفات سنگین» بوده.

در حالی که اتحادیه IWGB همچنان بر موضع خود اصرار داشت و می‌گفت راکستار در حال سرکوب فعالیت‌های اعتراضی است، یکی از کارکنان به‌صورت ناشناس در انجمن GTAForums به ادعاهای شرکت پاسخ داد. او گفت این ماجرا چیزی جز تلاش برای سرکوب اجتماع معترضان نیست.

پس از آن، اتحادیه IWGB دو شکایت حقوقی علیه راکستار مطرح کرد. بیش از 200 نفر از کارکنان راکستار نامه‌ای در حمایت از کارکنان اخراج‌شده امضا کردند و تجمع‌هایی در مقابل دفاتر راکستار در ادینبرو، لندن و پاریس برگزار شد و خواستار بازگشت کارکنان اخراج‌شده شدند.

اکنون، گزارش جدید People Make Games نه‌تنها گفته‌های کارمند ناشناسی که در GTAForums مطلب گذاشته بود را تأیید می‌کند، بلکه توضیح دقیق‌تری از پیام‌هایی می‌دهد که احتمالاً شرکت Take-Two و راکستار به‌عنوان دلیل اخراج به آن‌ها استناد کرده‌اند.

براساس اطلاعاتی که یک کارمند غیرعضو اتحادیه در اختیار People Make Games گذاشته، پیام‌هایی که شرکت احتمالاً «تخلف سنگین» و «انتشار اطلاعات محرمانه در یک فضای عمومی» خوانده، درواقع پیام‌هایی بوده که کارکنان درباره تغییرات جدید در قوانین داخلی شرکت در همان سرور خصوصی دیسکورد مخصوص کارکنان و اعضای اتحادیه به اشتراک گذاشته‌اند.

گزارش شده این تغییرات در ماه اکتبر رخ داده بود و شامل حذف کانال‌های غیرکاری بود؛ یعنی دیگر جایی داخل پلتفرم داخلی شرکت وجود نداشت که کارکنان بتوانند درباره موضوعات غیرکاری گفتگو کنند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد بازی GTA VI و ماجراهای اخیر راکستار چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *