امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ساعت : ۰۳:۳۲

فروش کنسول نینتندو سوییچ 2 به بیش از 17 میلیون نسخه رسید !

امروز نینتندو گزارش مالی سه‌ماهه سوم خود را منتشر و اعلام کرد که کنسول نینتندو سوییچ 2 تا تاریخ 31 دسامبر 2025 موفق به فروش 17.37 میلیون دستگاه شده. این کنسول هیبریدی در تاریخ 5 ژوئن 2025 وارد بازار شد و بلافاصله رکوردهای جدیدی را در فروش به ثبت رساند.

در فصل قبل، این شرکتِ بازی‌ساز، ناشر و تولیدکننده کنسول اعلام کرد فروش سوییچ 2 به 10.36 میلیون دستگاه رسیده. این یعنی نینتندو در سه ماه گذشته 7.01 میلیون دستگاه دیگر فروخته. درست است که این بازه زمانی با فصل تعطیلات همزمان بوده ، اما این رقم همچنان بسیار چشمگیر است. پیش‌بینی شرکت مبنی بر فروش 19 میلیون دستگاه تا پایان سال مالی جاری (اواخر مارس) دست‌یافتنی به نظر می‌رسد و حتی احتمال عبور از آن هم وجود دارد. با این روند، نینتندو سوییچ 2 به‌راحتی می‌تواند تا آن زمان از مرز 20 میلیون دستگاه عبور کند.

کنسول اصلی نینتندو سوییچ هم همچنان سهم قابل‌توجهی در درآمد شرکت دارد. در سه‌ماهه گذشته، این کنسول 9 ساله همچنان 3.25 میلیون دستگاه فروش داشته و مجموع فروش خود را به بیش از 155 میلیون دستگاه رسانده. به این ترتیب، سوییچ رسماً به پرفروش‌ترین سخت‌افزار تاریخ نینتندو تبدیل شد و از نینتندو DS که فروش آن در 154 میلیون دستگاه متوقف شده بود، پیشی گرفت. البته اگر جانشین آن با همین سرعت به فروش ادامه دهد، ممکن است طی چند سال آینده از آن هم عبور کند.

در بخش فروش بازی‌ها هم عملکرد عناوین نینتندو سوییچ 2 بسیار خوب بود. بازی زمان عرضه، Mario Kart World، تاکنون 14.03 میلیون نسخه فروش داشت که البته شامل فروش‌های باندل‌شده هم می‌شود. بازی Donkey Kong: Bananza به فروش 4.25 میلیون نسخه رسیده و Kirby Air Riders هم 1.76 میلیون نسخه فروخت.

نینتندو سوییچ 2تنها کاهش جزئی گزارش‌شده در این فصل مربوط به فروش حق انحصار بازی‌ها می‌شود که نسبت به سال گذشته 10.1 درصد کاهش داشته؛ موضوعی که به درآمد کمتر از بخش فیلم‌ها مربوط می‌شود. با این حال، این وضعیت به‌زودی تغییر خواهد کرد، چراکه اکران سینمایی فیلم The Super Mario Galaxy Movie برای اول آوریل برنامه‌ریزی شده و در سال مالی بعدی نینتندو محاسبه خواهد شد.

با وجود کاهش فروش حق انحصار، درآمد خالص شرکت به لطف عرضه نینتندو سوییچ 2 نسبت به سال گذشته نزدیک به 100 درصد افزایش یافته و به 12.25 میلیارد دلار رسیده. سود عملیاتی هم با رشد 21.3 درصدی به 1.93 میلیارد دلار رسید و سود عادی با افزایش 51.3 درصدی به 2.93 میلیارد دلار رسید.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد کنسول نینتندو سوییچ 2 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *