پردازنده A15 بایونیک با هدف عمر باتری یا عملکرد بهتر ؟

همانطور که می دانیم، بزودی شاهد رونمایی گوشی های هوشمند خانواده آیفون 13 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت خواهیم بود. پرچمدارانی که بدون شک مشخصات قدرتمندی را با خود به همراه خواهند داشت، از جمله مشخصات قدرتمند این گوشی های هوشمند می توانیم به پردازنده در نظر گرفته شده اشاره کنیم. اپل همواره به همراه پرچمداران جدیدش، پردازنده جدیدی را معرفی می کرد. حال قرار است پردازنده جدید A15 بایونیک این پرچمدران قدرتمند را همراهی کند.

بدون شک تا به امروز، پردازنده های گوشی های هوشمند اپل در مقایسه با قدرتمند ترین پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، توانسته اند عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارند. اما در ادامه خواهیم دید که اپل برای پردازنده A15 بایونیک به نسبت پردازنده A14 بایونیک چه تغییراتی در نظر گرفته است.

در همان ابتدا باید بگوییم که باز هم اپل از شش هسته برای پردازنده جدید خود استفاده خواهد کرد و گویا این شرکت چندان تمایلی به در نظرگرفتن هسته های بیشتر برای پردازنده های اختصاصی خود ندارد. از سال 2017 تا به امروز، پردازنده های گوشی های هوشمند اپل به شش هسته مجهز شده اند و تغییری در این زمینه رخ نداده است.

شایعات خبر از آن می داد که پردازنده A15 بایونیک قرار است با معماری 4 نانومتری معرفی شود اما باید بگوییم که همانند A14 بایونیک، این پردازنده نیز بار دیگر با معماری 5 نانومتری شرکت TSMC معرفی خواهد شد. همانطور که اشاره کردیم، شش هسته برای این پردازنده در نظر گرفته شده، دو هسته قدرتمند تر به همراه 4 هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر.

بدون شک با توجه به اخبار منتشر شده، پردازنده جدید اپل توانایی ارائه عملکرد بهتری به نسبت پردازنده نسل قبلی این شرکت خواهد داشت ولی نکته اصلی صرفه انرژی این پردازنده جدید می باشد. همانطور که می دانیم، گوشی های هوشمند اپل به نسبت اسمارتفون های شرکت های دیگر، به میزان ظرفیت باتری ضعیف تری مجهز می شوند و همین امر سب شده تا اپل راهکار های دیگری به جز ظرفیت بالای باتری را برای ارائه طول عمر مفید بهتر به ازای هر بار شارژ 100 درصدی انتخاب کند. پردازنده A15 بایونیک نیز قرار است در کنار عملکرد بهتر، صرفه انرژی کمتری را نیز به نسبت پردازنده نسل قبلی با خود به همراه داشته باشد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود