همکاری هواوی و کوالکام برای پرچمداران خانواده پی 50

همانطور که می دانیم، گوشی های هوشمند خانواده هواوی پی 50 قرار است به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت بزودی معرفی شوند و تا به امروز شایعات بسیاری در خصوص مشخصات فنی و البته طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند شنیده ایم. طراحی عجیب این گوشی های  هوشمند این بار قرار است متفاوت تر از همیشه باشد و البته تکلیف پردازنده ای که این گوشی های هوشمند را همراهی خواهد کرد، هنوز مشخص نشده است. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم بالاخره پرچمداران جدید هواوی قرار است به چه پردازنده ای مجهز شوند.

همانطور که می دانیم چند سالی است که امریکا هواوی را به دلیلی نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرده و همین تحریم ها محدودیت های بسیار سنگینی را برای این شرکت چینی به همراه داشته است. در کنار از دست دادن بازار فروش برخی از کشور ها، گوشی های هوشمند هواوی در حال حاضر اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل و پلتفرم جذاب GMS را نیز ندارند.

اما یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات هواوی، قطع همکاری این شرکت با شرکت معتبر و موفق TSMC بود. هواوی هر سال با همکاری شرکت امریکایی TSMC پردازنده اختصاصی Kirin گوشی های هوشمند خود را تولید می کرد. اما در حال حاضر بعد از معرفی Kirin 9000 دیگر امکان تولید پردازنده های اختصاصی برای این شرکت چینی وجود ندارد.

در این میان هواوی ناچار به همکاری با شرکت های فعال در عرصه تولید پردازنده های گوشی های هوشمند بود. با معرفی گوشی های هوشمند خانواده پی 50 مشخص خواهد شد که بالاخره چه شرکتی پردازنده این گوشی های هوشمند را تولید خواهد کرد اما شایعات خبر از همکاری هواوی با شرکت های مدیاتک و کوالکام را می داد.

حال با توجه به اخبار منتشر شده گویا هواوی برای تامین پردازنده پرچمداران جدیدش قرار است با شرکت موفق کوالکام همکاری کند. اما هنوز مشخص نیست که کدامیک از پردازنده های قدرتمند اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 888 پلاس، قرار است گوشی های هوشمند خانواده پی 50 را همراهی کند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد