فعال شدن نسل اول پردازنده های AMD Ryzen 1000 بروی مادربردهای X570 !

زمانی که چیپ ست X570 و مادربردهای مبتنی بر چیپ ست معرفی شدند، شرکت AMD گفت این مادربردها از پردازنده های نسل اول رایزن پشتیبانی نمی کنند. با این که بسیاری از دارندگان پردازنده های AMD Ryzen 1000 از این خبر ناراخت شدند، اما امروز شنیدن خبر فعال شدن نسل اول پردازنده های رایزن AMD بروی مادربردهای X570 تا حدی ما را شگفت زده کرد.

بسیاری از مادربردهایی که از پردازنده های رایزن AMD استفاده می کنند، با سوکتی مشابه تولید می شوند. این سوال برای بسیاری از کاربران پیش آمده است که استفاده از پردازنده های قدیمی بروی مادربردهای جدیدی که از سوکتی مشابه استفاده می کنند، چرا نباید ممکن باشد؟ البته تعداد کاربرانی که می خواهند بروی مادربرد جدید از پردازنده های قدیمی استفاده کنند کمتر از کاربرانی است که می خواهند بروی مادربردهای قدیمی خود از پردازنده های جدید استفاده کنند!.

شرکت AMD بارها این موضوع را عنوان کرده است که تعدادی از مادربردهای نسل قبل می توانند از پردازنده های رایزن 3000 استفاده کنند اما همیشه به این نکته اشاره داشته که نمی توان بروی مادربردهای X570 از نسل اول پردازنده های رایزن استفاده کرد. حال به نظر می رسد میکروکد جدید AGESA این امکان را فراهم ساخته است. همانطور که اطلاع دارید، میکروکد جدید AGESA 1.0.0.4 باعث افزایش سرعت بوت سیستم تا 20 الی 30 درصد می شود و البته بهبود در افزایش فرکانس تمام هسته های پردازنده را هم در دستور کار خود قرار داده است. البته این نسخه از بایوس بتا بوده و احتمال می رود با باگ های زیادی روبرو شود.

حال یکی از نشریات آلمانی با همین نسخه از بایوس بتا و بروی مادربرد Asus Crosshair VIII Hero Wi-Fi، توانسته از پردازنده AMD Ryzen 3 1200 استفاده کند. پردازنده ای که قرار نیست با این ترکیب فعالیتی داشته باشد اما در کمال تعجب نه تنها فعالیت می کند بلکه نرم افزار CPU-Z آن را تأیید هم می کند.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !