ای ام دی تاریخ عرضه پردازنده های Threadripper 3000 و چیپ ست TRX40 را تغییر داد

طبق اخبار و شایعات قبلی، شرکت AMD قرار بود چیپ ست جدید TRX40 یا sTRX4 را به همراه چند پردازنده رده بالا Threadripper ، در تاریخ 5 نوامبر رونمایی کند. اما به نظر می رسد که این تاریخ از سوی AMD تغییر کرده است.

تا کنون اطلاعات زیادی از چیپ ست TRX40 و پردازنده های نسل بعدی Threadripper یعنی AMD Ryzen Threadripper 3000 به دست نیامده است اما تا حدی با این چیپ ست و این رده از پردازنده های AMD آشنا شده ایم. پردازنده های رده بالای AMD این بار برای به حداکثر رساندن پتانسیل پردازشی نیاز به مادربردهای جدید دارند. مادربردهایی مبتنی بر چیپ ست TRX40 که شباهت هایی با چیپ ست X570 دارد.

اما به نظر می رسد AMD چیپ ست TRX40 و سه پردازنده رده بالای 3960X / 3970X / 3990X را در تاریخ 7 نوامبر مرفی می کند. همانطور که در خبرهای قبل هم به آن اشاره کردیم، در این زمان AMD پردازنده 3990X را به صورت کلی معرفی نکرده و احتمال دارد تنها تعداد هسته های این پردازنده را لو دهد. فرکانس کاری پایه و فرکانس بوست این پردازنده به همراه قیمت آن در تاریخی دیگر ارائه می شود.

حال باید منتظر ماند و دید که چیپ ست جدید AMD و پردازنده های AMD Ryzen Threadripper 3000 تا چه حد می توانند با محصولات رده بالای اینتل رقابت کنند.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !