AMD به بلعیدن سهم Intel در بازار پردازنده‌ها ادامه می‌دهد!

هرچند که حواشی جدید AMD از جمله عدم رسیدن به فرکانس بوست و کمبود موجودی برخی از پردازنده های Ryzen 3000 فروش این شرکت در برخی نقاط جهان را تحت الشعاع قرار داده است، اما سهم این کمپانی در بازارهای اروپایی همچنان رو به افزایش است.

طی آخرین گزارش ها، فروش سنگین AMD Ryzen 3000ها در ماه دوم هم همچنان ادامه دارد. به گزارش فروشگاه آنلاین MindFactory که مرکز آن در کشور آلمان است، در ماه اول عرضه، 79 درصد از فروش تمام پردازنده های این مجموعه به تراشه های AMD تعلق داشت؛ این مقدار با یک درصد کاهش در ماه دوم، به 78 درصد رسیده و این به معنی تداوم پیروزی AMD است.

ریزمعماری ZEN2 شاید در بازی های روز قادر به شکست نسل نهم از پردازنده های Intel نباشد، اما با هسته های بیشتر و قیمت به مراتب کمتر، رقیب خود را پشت سر گذاشته است. در ماه گذشته، سهم اینتل از فروش بازار آلمان به 22 درصد رسید؛ یک درصد افزایش به نسبت ماه گذشته و البته شکستی سنگین به نسبت دو ماه اخیر. به گزارش MindFactory، پردازنده Ryzen 5 3600 به عنوان محبوب ترین پردازنده بین کاربران، رتبه اول فروش را به خود اختصاص داده است.

سپس پردازنده  Ryzen 7 3700X در رتبه دوم انتخاب آلمانی ها قرار گرفته است. سومین پردازنده محبوب کاربران در این کشور هم Ryzen 5 2600 است که پس از تخفیف AMD به 140 دلار تنزل یافته است. آیا این وضعیت برای AMD ادامه خواهد یافت؟ باید بگوییم که احتمالا بله. این شرکت به زودی پاییز را با پردازنده پرچمدار 32 هسته ای Ryzen 9 3950X آغاز کرده و نسل سوم از پردازنده های Ryzen Threadripper هم در همین بازه زمانی وارد بازار خواهند شد.

هنوز خبری از نسل دهم اینتل نبوده و این شرکت تمرکز خود را بر روی بخش های لپ تاپ، سرور و ایستگاه کاری معطوف دارد. به هر حال اینتل زمان زیادی را از دست داده و دلیل این تعلل برای همه نامشخص است!

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟