بیانیه AMD در اعتراف به وجود مشکل در فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000

این روزها AMD به دلیل فرکانس بوست (Boost) در پردازنده های Ryzen 3000 به شدت تحت فشار بوده و درگیر یک حاشیه بزرگ شده است؛ با وجود آنکه بسیاری از آزمون ها، مانند تست گسترده اورکلاکر معروف با نام  De8auer، حاکی از آن هستند که بسیاری از پردازنده و تراشه های ZEN2 به فرکانس بوست اعلامی دست پیدا نمی کنند، اما برخی از طرفداران این کمپانی همچنان به دروغ بودن این داده ها تاکید دارند.

حال خود شرکت AMD دست به کار شده و ساعاتی پیش بیانیه ای را در این زمینه منتشر کرده است. AMD در این بیانیه به این مسئله اشاره کرده است که با توجه به اخبار و اعتراض های روزهای اخیر، متوجه شده است که بسیاری از پردازنده های Ryzen 3000 امکان رسیدن به فرکانس افزایشی یا همان بوست را ندارند. در اولین گام، خوشبختانه AMD به این نکته اعتراف کرده است.

سپس با پوزش از این دسته از خریداران، اعلام کرده است که ریشه این مشکل در فریمور بایوس نهفته بوده و در حال کار بر روی یک برنامه بایوس جدید، به منظور رفع این ایراد است. به گفته AMD، تا چند روز دیگر این آپدیت جدید منتشر شده و تمامی تراشه ها امکان رسیدن به فرکانس اعلامی را دریافت خواهند کرد. آیا AMD از این ایراد بی خبر بوده؟ مسلماً خیر!

با توجه به اطلاعات و داده های اخیر، متوجه این مسئله شده ایم که بخش اعظم سیلیکون های AMD دارای ایراد بوده و تنها بخشی از آنها به فرکانس بوست دست پیدا می کنند. در نتیجه به وضوح روشن و مشخص است که این ایراد مربوط به فریمور و بایوس نخواهد بود. احتمالاً AMD در بایوس جدید، قصد اورکلاک و رساندن تراشه ها به فرکانس بوست را دارد که در این صورت با کاهش عمر آنها مواجه خواهیم بود.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟