معرفی دو لپ تاپ جدید گیگابایت AORUS 15G و AORUS 17G با سخت افزار قدرتمند

معرفی دو لپ تاپ جدید گیگابایت AORUS 15G و AORUS 17G با سخت افزار قدرتمند

کمپانی گیگابایت دو مدل لپ تاپ جدید با نام های AORUS 15G و AORUS 17G را با سخت افزار قدرتمند شامل پردازنده های نسل دهم سری Core اینتل و کارت گرافیک های RTX 20 انویدیا معرفی کرد. لپ تاپ های جدید که زمان زیادی که برای طراحی آنها صرف شده و فناوری های متعددی نیز برای ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته، از صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی 240 هرتز بهره می برند.

گیگابایت با تاسیس ساب برند AORUS بخش محصولات گیمینگ خود را تفکیک کرده و دو مدل لپ تاپ AORUS 15G و AORUS 17G نیز از جدیدترین دستاورد های آن به شمار می روند. گیگابایت برای تولید آنها از پردازنده 8 هسته ای قدرتمند Core i7-10875H اینتل بهره برده که با فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز و فرکانس بوست 5.1 گیگاهرتز فعالیت می کند. باید به این نکته اشاره کرد که فرکانس 5.1 گیگاهرتز، فقط در یک هسته قابل ارائه بوده و در صورتی که فناوری توربو بوست روی تمامی هسته ها فعال شود، فرکانس کاری آن به 4.3 گیگاهرتز کاهش می یابد.

گیگابایت در بخش حافظه رم نیز 16 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 2933 مگاهرتز را در نظر گرفته که برای کاربرد های مختلف از جمله گیمینگ و ویرایش فیلم و عکس بسیار مناسب است. فرکانس بالای حافظه رم در دو لپ تاپ AORUS 15G و AORUS 17G به افزایش سرعت انتقال داده ها و همچنین اجرای سریع تر اپلیکیشن و بازی ها کمک شایان توجهی خواهد کرد.

در بخش کارت گرافیک که برای لپ تاپ های گیمینگ از اهمیت فراوانی برخوردارند، سه گزینه RTX 2060 نسخه لپ تاپ، RTX 2070 Super Max-Q و RTX 2080 Super Max-Q در نظر گرفته شده اند تا قدرت پردازش گرافیکی بسیار بالایی ارائه دهند. همچنین کاربران دو لپ تاپ AORUS 15G و AORUS 17G با وجود کارت گرافیک های سری RTX 20 می توانند از جدیدترین فناوری های گرافیکی انویدیا بهره مند شوند.

گیگابایت در تولید دو مدل لپ تاپ AORUS 15G و AORUS 17G از صفحه نمایش های 15 و 17 اینچی ساخت برند مطرح و شناخته شده IGZO استفاده کرده که هر دو مدل می توانند نرخ تازه سازی 240 هرتز را ارائه دهند. به این ترتیب بالاترین تناسب میان فریم تولید شده توسط کارت گرافیک روی صفحه نمایش ها به صورت دقیق و بدون تاخیر و لگ نمایش داده می شوند. سیستم خنک کننده مجهز به دو عدد فن 12 ولت قدرتمند و کم صدا به همراه لوله های انتقال حرارت با کیفیت ساخت بالا از دیگر ویژگی های دو محصول جدید گیگابایت به شمار می روند.

کمپانی گیگابایت یک درایو 512 گیگابایتی از نوع NVMe SSD را به عنوان درایو ذخیره سازی پایه در نظر گرفته و با وجود یک درگاه 2.5 اینچی خالی می توانید نسبت به افزایش ظرفیت ذخیره سازی با استفاده از درایو سالید یا هارد دیسک اقدام کنید. امکانات ارتباطی دو لپ تاپ جدید AORUS 15G و AORUS 17G شامل پورت های USB TYPE-C مجهز به فناوری Thunderbolt 3، سه پورت USB 3.2 gen 2، شبکه بی سیم 802.11ax، شبکه سیمی گیگابیتی و بلوتوث نسخه 5 می شود.

باتری به کار رفته در هر دو لپ تاپ جدید از نوع 94 وات ساعتی است که می تواند زمان به نسبت مناسبی، آنها را روشن نگه دارد و حتی به اجرای بازی بپردازید. گیگابایت همچنین دو نسخه ارزان تر از محصولات جدید خود را با سخت افزاری شامل پردازنده نسل دهم Core i7-10750H دارای 6 هسته و 12 رشته با فرکانس پایه 2.6 گیگاهرتز و فرکانس بوست 5 گیگاهرتز به همراه 12 مگابایت حافظه نهان سطح سوم و کارت گرافیک GTX 1660 Ti نسخه لپ تاپ در نظر گرفته است.

دو نسخه اقتصادی از لپ تاپ های گیگابایت AORUS 15G و AORUS 17G به صفحه نمایش های 15 و 17 اینچی با نرخ تازه سازی 144 هرتز از نوع IPS با وضوح تصویر Full HD مجهز شدند تا قیمت نهایی آنها کاهش یابد. این کمپانی صاحب نام و با سابقه در نظر دارد تا لپ تاپ های جدید خود را در تاریخ 23 آوریل به صورت رسمی وارد بازارهای جهانی کند. در خصوص قیمت مدل های مختلف آنها نیز تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده است.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ