عملکرد خوب سنسور های دوربین آیفون SE 2020 از نگاه وب سایت دگزومارک

اپل بعد از مدت ها جدیدترین گوشی هوشمند میان رده خود، یعنی آیفون SE 2020 را معرفی کرد. پیش از معرفی این گوشی هوشمند شاهد رونمایی آیفون SE نسل اول بودیم که با توجه به قیمت مقرون بصرفه ای که داشت، کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کرد. اسمارتفون میان رده این شرکت اما در مقایسه با آیفون 8، تقریبا مشخصات فنی مشابهی داشت، مخصوصا در بخش سنسور های دوربین. اما در جدیدترین بررسی وب سایت معتبر دگزومارک، این گوشی هوشمند توانست امتیاز 103 در بخش عکاسی، امتیاز 98 در بخش ویدئو و در مجموع امتیاز 101 را به خود اختصاص دهد.

همانطور که گفتیم، آیفون SE 2020 از سنسور هایی مشابه با آیفون 8 بهره برده. بهتر است نگاهی گذرا داشته باشیم به سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده.

برای دوربین اصلی از سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده شده. این سنسور قابلیت های جذابی را با خود به همراه خواهد داشت که کمک شایانی به عملکرد بهتر آن خواهد کرد. شاید این گوشی میان رده تنها از یک سنسور بهره برده باشد اما قابلیت در نظر گرفته شده ای که اپل آن را “monocular depth sensing” می نامد، سبب خواهد شد تا شاهد ثبت تصاویر پرتره بسیار خوب و قابل قبولی از دوربین آیفون SE 2020 باشیم.

برای دوربین سلفی نیز سنسور 7 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. حالت سینماتیک این دوربین نیز به شما امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه را خواهد داد که برای چنین گوشی میان رده ای اتفاق بسیار خوبی به نظر می رسد.

اما سوالی که اینجا مطرح می شود، این است که چرا با توجه به اینکه، SE 2020 از سنسور های دوربین مشابهی با آیفون 8 بهره برده، توانسته است عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد. دلیل این اتفاق چیزی نیست جز پردازنده قدرتمند A13 بایونیک در نظر گرفته شده برای SE 2020.

هوش مصنوعی پردازنده آیفون SE 2020 سبب شده تا سنسور های دوربین این گوشی هوشمند بتوانند خروجی های بسیار بهتری را ارائه دهند. مخصوصا در بخش عکاسی پرتره نیز شاهد عملکرد بسیار خوب و رضایت بخشی از این اسمارتفون میان رده بودیم. در کل SE 2020 توانست با کسب چنین امتیازی هم رده با آیفون ایکس آر (10R) قرار گیرد..

منبع: dxomark

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ