زمان رونمایی رسمی اپل واچ سری 6 مشخص شد / قابلیت های جدید، قیمت مقرون بصرفه تر

باید قبول کرد که در مقایسه با گجت های هوشمند موجود در بازار، ساعت های هوشمند اپل بهتربن عملکرد را از خود به نمایش گذاشته اند. اپل واچ سری 5 یکی از شاهکار های این شرکت بود که قابلیت های سلامتی بسیار جذاب و کارآمدی را با خود به همراه داشت. قابلیت هایی که بیشتر از خودتان به فکر سلامتی شماست. حال زمان معرفی اپل واچ سری 6 رسیده و در جدیدترین اخبار منتشر شده، تاریخ رونمایی رسمی این گجت هوشمند قدرتمند مشخص شده.

ساعت های هوشمند اپل از همان ابتدای شروع فعالیت خودشان قابلیت سلامتی جذابی را با خود به همراه داشتند که نسل به نسل قدرتمند تر از قبل شدند. برای مثال قابلیت ECG در حال حاضر بهترین و قدرتمند ترین برنامه سلامت گجت های هوشمند می باشد که اپل اولین شرکتی بود که از آن پرده برداری کرد.

این قابلیت تا به امروز جان افرار بسیاری را مرگ حتمی نجات داده. ECG با استفاده از بررسی ضربان قلب، سلامت شما را بررسی می کند و در صورت احساس خطر به شما اخطار می دهد. هرچند در ابتدای فعالیت این قابلیت انتقاد های بسیاری را با خود به همراه داشت زیرا عده ای معتقد بودند که این قابلیت گاهی اشتباه اخطار هایی را ارسال می کند که باعث استرس کاربر خود می شود.

قابلیت افتادن نیز به این نحو بود که اگر ساعت هوشمند متوجه افتادن کاربر خود شود اخطاری را ارسال می کند تا ببیند وضع جسمانی کاربرش در چه سرایطی است. اگر جوابی از سمت کاربر دریافت نکند احساس خطر می کند و از کاربر خود می خواهد تا با یکی از نزدیک ترین افراد خانواده یا دوستان خود تماس برقرار کند. در صورتی که باز هم جوابی دریافت نکند بصورت خودکار با نزدیک ترین مرکز فوریت های پزشکی تماس برقرار کرده و موقعیت مکانی کاربر خود را ارسال می کند.

حال اپل قرار است اپل واچ سری 6 را با بهبود چشم گیر قابلیت ECG معرفی کند. امرو مطلع شده ایم که در تاریخ 15 سپتامبر (25 شهریور) شاهد رونمایی رسمی این ساعت هوشمند خواهیم بود. سری 6 قرار است در دو مدل بصورت رسمی معرفی شود و اپل قصد دارد این بار قیمتی مقرون بصرفه تر را به نسبت نسل قبلی برای این ساعت هوشمند در نظر بگیرد.

یکی از مواردی که در بخش سلامت، اپل مدت هاست روی آن کار می کند، توانایی تشخیص فشار خون می باشد. قابلیتی که تا به امروز هیچ گجت هوشمندی به آن مجهز نشده است. اپل در جدیدترین آزمایش های خود، این فناوری جدید را مورد تست قرار داده و احتمالا بزودی گجت های هوشمند این شرکت، از چنین قابلیتی بهره مند خواهند شد.

اما اپل اعلام کرده که تکنولوژی تشخیص فشار خون قرار نیست برای اپل واچ سری 6 در نظر گرفته شود. اپل در این بخش حساسیت های بیساری را به خرج داده و گویا هنوز از عملکرد درست این قابلیت مطمئن نشده. ساعت هوشمند جدید این شرکت توانایی تشخیص فشار خون را نخواهد داشت اما احتمال مجهز شدن به چنین قابلیت کاربردی در نسخه های بروزرسانی شده وجود خواهد داشت.

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد