ایسوس با بیانیه رسمی موضع خود را در مورد گارانتی مادربرد تغییر داد

ایسوس پس از بازخوردهای منفی برای موضعی که در خصوص گارانتی مادربردهای پلتفرم AM5 گرفته بود، با بیانیه رسمی به کاربران اطمینان داد که تمام مادربردهای این پلتفرم نه تنها در صورت استفاده از بایوس بتا و هر بایوسی گارانتی دریافت می کنند بلکه با استفاده از پروفایل های XMP اینتل و EXPO ای ام دی هم مشکلی برای گارانتی آنها پیش نمی آید.

مشکلاتی که ماه گذشته بر پلتفرم AMD AM5 تأثیر گذاشت، عمدتاً نتیجه ولتاژ بیش از حد روی پردازنده ها بود که باعث از کار افتادن چندین پردازنده و مادربرد شد. ایسوس به سرعت بایوس های متعدد منتشر کرد که همین بایوس های بتا که بر اساس گفته خود شرکت همچنان در حال آزمایش بودند، نتوانستند به خوبی محدودیت ولتاژ مورد نظر را اعمال کنند (البته بقیه تولیدکنندگان هم به خوبی ولتاژ را مدیریت نکردند). همین موارد برای استیو برک (سردبیر Gamers Nexus) و البته 5 روز بی پاسخ ماندن ایمیل های ارسالی آن به ایسوس کافی بود تا موضوع را با ویدیویی پوشش دهد.


بایوس جدید مادربردهای X670 و B650 ایسوس به نفع کاربران نیست !


لازم به ذکر است وب سایت ایسوس در بخش بایوس مادربردهای AM5 عنوان کرده بود که خسارت ناشی از استفاده نسخه بتا بایوس بر عهده شرکت نیست. همچنین در بخش بایوس هم با فعال کردن پروفایل EXPO پیامی ظاهر می شد که در صورت استفاده از این پروفایل و ایجاد مشکل، گارانتی شامل دستگاه نمی شد. در نهایت ویدیو Gamers Nexus، واکنش JayzTwoCents و مطلب وب سایت KITGURU باعث شد تا ایسوس نسبت به این موارد واکنش نشان دهد.

بیانیه ایسوس : “ما می خواهیم نگرانی های کاربران ما در مورد اینکه آیا به روز رسانی های اخیر بایوس بر ضمانت مادربردهای ASUS AM5 تأثیر می گذارد، برطرف کنیم. مایلیم به مشتریان خود اطمینان دهیم که هر دو نسخه بتا و به‌روزرسانی‌های بایوس، کاملاً معتبر و برای مادربردهای ASUS AM5 تحت ضمانت سازنده قرار دارند. ما همچنین می خواهیم نکات زیر را تأیید کنیم:

گارانتی مادربرد ASUS AM5 و همچنین تمام پیکربندی‌های حافظه AMD EXPO، Intel XMP و DOCP تحت پوشش هستند.
تمام به روز رسانی های اخیر بایوس از آخرین دستورالعمل های ولتاژ AMD برای پردازنده های سری AMD Ryzen 7000 پیروی می کند.
علاوه بر این، ما می خواهیم تعهد خود را برای پشتیبانی از پلت فرم AMD AM5 و مشتریان خود تکرار کنیم. برای هرگونه سؤال بیشتر در مورد مادربرد ASUS AM5 خود، لطفاً برای پشتیبانی با خدمات مشتریان ما تماس بگیرید. از اینکه ایسوس را انتخاب کردید متشکریم.”

منبع: VideocardzASUS

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد