شرکت Capcom پلتفرم PC را تبدیل به پایگاه خود می کند

یک سال پیش، Capcom اعلامیه‌ ای داد که برای برخی از طرفداران کمی عجیب به نظر می ‌رسید و آن این بود که آنها هدف خود را برای PC پلتفرم اصلی فروش بازی‌ها در نظر گرفته بودند، هدفی که نشان می‌دهد زیرا 50 درصد از کل فروش نرم‌افزارهای آنها در بازار بوده است.

کپکام جدید در کنار PC

با گذشت زمان، رسیدن به سرمایه بیشتر باعث می شود که حتیشرکت های مهم و بزرگ هم مسیر خود را تغییر دهند. اگر به دو دهه قبل بازگردیم می بینیم که بیشتر بازی های شرکت کپکام فقط برای کنسول های بازی ارائه می شدند.شاید اولین قدم در راه رایانه های شخصی، بازی بسیار محبوب Resident Evil 4 بود که با کلی حاشیه و خبر بعد دو سال که از عرضه نسخه Game Cube آن گذشته بود، به پلتفرم PC آمد.

اما فروش خوب رزیدنت اویل 4 بر روی PC باعث شد که کپکام پتانسیل نهفته این پلتفرم را کشف کند و بیشتر بر روی آن تمرکز کند. تحولات در این دو دهه برای کپکام بسیار زیاد شد تا اینکه حالا بطور رسمی اعلام کرده است که PC را به عنوان اولین پلتفرم بازی می شناسد.

خب، هر چقدر هم که این هدف در آن زمان دور از ذهن به نظر می رسید، Capcom  قبلاً به آن دست یافته است. همانطور که در آخرین گزارش مالی خود توضیح داده اند، بیش از نیمی از فروش نرم افزار آنها در سال گذشته بر روی رایانه های شخصی بوده است.

Capcom  در سال‌های اخیر شروع به شرط ‌بندی های سنگین ‌تر روی بازار رایانه‌های شخصی کرد، همه بازی‌های انحصاری خود را بر روی این پلتفرم راه‌اندازی کرد و روی نسخه‌های خوش ساخت بازی‌های رایانه‌های شخصی خود چه از نظر عملکرد و چه از نظر گرافیک بیشتر مانور داد. نتایج منجر به رشد بسیار چشمگیر این پلتفرم شده است، تا جایی که به مراتب از کنسول ها پیشی گرفته است.

در حال حاضر هم بیشتر نگاه ها به سمت کپکام است، چون عنوانی مانند Resident Evil 4 Remake را در دست دارد که به احتمال زیاد بعد از عرضه می تواند سکوی فروش را تصاحب کند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024