نحوه حل مشکل، اشتباه Steam در اجرای بازی ها

شاید تابحال برای شما پیش آمده باشد که می‌خواهید یک بازی را روی Steam راه‌ اندازی کنید، اما با پیامی به شما می ‌گوید که بازی در حال اجرا است؟ قطعا شما با خواندن چنین پیغامی تعجب خواهید کرد، چون هیچ بازی را اجرا نکرده اید.

خوب حالا اگر به دنبال حل این مشکل هستید تا انتها با ماهمراه باشید.

راه اندازی با چند کلیک به موقع و درست

علیرغم اینکه استیم به عقیده بسیاری از کاربران، بهترین پلتفرم فروش بازی جهان است، اما خوب بدون مشکل هم نیست. همچنان کاربران در هنگام استفاده از آن هر چند وقت یک ‌بار اشکالات مختلف را گزارش می‌کنند.

این چیز عجیبی نیست که راه‌اندازی یک بازی از طریق کلاینت استیم آسان، ساده است و انجام آن کمتر از چند کلیک طول می ‌کشد، اما این تنها زمانی است که کاربران مشکل «بازی در حال اجرا است» را تجربه نمی ‌کنند.

اگر شما هم این را تجربه می‌کنید، برای یافتن راه‌حل‌های کاربردی آسان و فوراً مشکل را حل کنید.

اکثر گزارش ‌های مربوط به «بازی شروع نشد (برنامه در حال اجرا است)» پس از خرابی بازی اتفاق می‌افتد، و دلیل آن در اینجا آمده است:

Steam  نیاز دارد که بازی از طریق منوی اصلی خارج شود زیرا معمولاً این چیزی است که فرآیند همگام‌ سازی ابری را آغاز می ‌کند و به برنامه اجازه می‌ دهد تا متوجه شود که کاربر دیگر بازی را اجرا نمی کند.

هنگامی که بازی به طور غیرمنتظره ای از کار می افتد و خارج می شود، مدتی طول می کشد تا استیم “اسکن” کند و تأیید کند که این فرآیند دیگر در رایانه شما فعال نیست. با این حال، از آنجایی که اکثر کاربران مشتاق هستند که بلافاصله به بازی بازگردند، معمولاً سعی می‌ کنند بلافاصله پس از خرابی، بازی را مجدداً راه‌اندازی کنند، قبل از اینکه استیم متوجه شود بازی دیگر اجرا نمی‌شود، که منجر به مشاهده پیام خطا می‌شود.

اما، این مشکل گاهی اوقات بسیار پایدار است، بنابراین مهم نیست که کاربر چقدر منتظر بماند، Steam در تلاش برای راه اندازی مجدد بازی، همان خطا را تکرار می کند.

این می تواند بسیار خسته کننده باشد، به خصوص اگر بازگشت به اکشن به زمان حساس باشد، که در مورد اکثر بازی های چند نفره صدق می کند. عدم امکان پیوستن مجدد به یک مسابقه رتبه بندی شده یا موارد مشابه می تواند منجر به مسدود شدن موقت حساب شما شود.

خوشبختانه راه‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد و اعمال همه آنها بسیار آسان است. به بخش های بعدی نگاهی بیندازید.

راه حل اول: رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید

این روش زمان‌ برترین و احتمالاً «سخت ‌ترین» در بین روش‌های دیگر است. اما، همیشه کار می کند، و اگر زمان برای شما مشکلی ندارد، همراه با این ایده که باید دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید، توصیه می کنیم زمانی که هیچ چیز کمکی نمی کند از آن استفاده کنید.

همانطور که توسط سایر کاربران Steam بیان شده است، هنگامی که همه چیز از کار می افتد، راه اندازی مجدد کامپیوتر شما بلافاصله مشکل را حل می کند.

هنگامی که با رایانه‌ای که تازه ری استارت شده است دوباره به Steam وارد می‌شوید، هیچ بازی را در حال اجرا تشخیص نمی ‌دهد، بنابراین می ‌توانید بازی مورد نظر خود را شروع کنید و بدون هیچ مشکلی وارد آن شوید.

اما، اگر به دلایل مختلف نمی توانید رایانه شخصی خود را مجددا راه اندازی کنید، به سراغ راه حل های دیگر بروید.

راه حل دوم: فرآیند را از طریق Task Manager خاتمه دهید

یکی از راه حل های ممکن که بسیاری از کاربران Steam آن را امتحان کردند و کارآمد بودن آن را تأیید کردند، رویکرد Task Manager است.

در اینجا مراحلی است که شما باید انجام دهید:

کلیدهای CTRL + Shift + Esc را روی صفحه کلید خود به طور همزمان فشار دهید تا Task Manager باز شود. همچنین می توانید با کلیک راست بر روی نوار وظیفه خود و انتخاب Task Manager از لیست گزینه ها، آن را باز کنید.

پس از بارگذاری Task Manager بر روی صفحه نمایش شما، روی Processes کلیک کنید، سپس هر فرآیندی را که مربوط به بازی Steam در حال اجرا است جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر این اتفاق با Dota2  رخ داد، هر فرآیندی را که ممکن است مربوط به Dota2 باشد را جستجو کنید.

پس از یافتن فرآیند، روی آن کلیک راست کرده و End Task را انتخاب کنید.

توجه: اگر بازی دارای چندین فرآیند مرتبط با آن است، مراحل مشابه را برای هر یک از آنها تکرار کنید.

پس از آن، می توانید یک بار دیگر بازی را اجرا کنید و امیدوارم بدون هیچ مشکلی شروع شود.

با این حال، برای برخی از کاربران این راه حل کار نمی کند، و اگر در مورد شما هم اینگونه است، به راه حل دیگری که در زیر فهرست شده است بروید.

راه حل سوم: مجدداً وارد Steam شوید و کلاینت را مجدداً راه اندازی کنید

برای بسیاری از کاربران، خروج از Steam و سپس ورود مجدد به سیستم و همچنین راه اندازی مجدد کلاینت، به آنها در حل مشکل کمک کرد. این برای همه کار نمی کند، اما ارزش امتحان کردن را دارد زیرا سریعتر از راه اندازی مجدد رایانه شما است.

برای ثبت مجدد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلاینت را باز کنید و روی Steam در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید، سپس روی تغییر حساب کلیک کنید.

شما تابحال چه مشکلاتی را با استیم داشته اید؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024