چرا گاهی اوقات Steam باز نمی شود؟

در حال حاضر Steam برای خود جایگاه بسیار ویژه ای دارد و تبدیل به مکانی برای تجمع گیمرها برای خرید بازی های مختلف شده است. با وجود اینکه این پلتفرم تبدیل به فروشگاهی بزرگ و معتبر شده است، اما بدون مشکل هم نیست. آیا در راه اندازی یا باز کردن Steam مشکلی دارید؟ ما در این راهنمای فوق‌العاده آسان، 7 راه‌ حل برای حل این مشکل داریم.

یک پلتفرم پیشرو

Steam  یک پلتفرم بازی پیشرو در جهان با یک جامعه فعال و درگیر با میلیون ها کاربر است. با این حال، جمع آوری تعداد زیادی از کاربران در یک پلتفرم با آن پیچیدگی که دائماً تغییر می کند، احتمال باگ ها و خطاها را بسیار افزایش می دهد.

اکثر اشکالات نرم ‌افزاری معمولاً نقص‌های طراحی جزئی هستند و برای کاربران رایانه طبیعی است که آنها را حتی در موفق ‌ترین پلتفرم‌ها مانند Steam تجربه کنند.

با این حال، هنگامی که Steam حتی بر روی رایانه شخصی شما راه اندازی نمی شود، این یک مشکل کمی جدی تر و مخرب تلقی می شود که نیاز به توجه فوری دارد.

راه حل اول: غیرفعال کردن سرویس‌های مرتبط با پس ‌زمینه  Steam

اگر Steam از قبل روی رایانه شما در حال اجرا است، تا زمانی که جلسه قبلی به طور کامل بسته نشود، نمی‌توانید جلسه جدیدی از کلاینت را راه‌اندازی کنید.

گاهی اوقات، برنامه به درستی بسته نمی شود و در حالی که فکر می کنید کاملاً بسته است، در پس زمینه به کار خود ادامه می دهد. این بدان معناست که مشکل راه‌اندازی نشدن Steam ممکن است از قضا به دلیل باز بودن Steam باشد.

1- ساده ترین راه برای بررسی این موضوع استفاده از Task Manager است. در اینجا کل فرآیند در چهار مرحله آمده است تا آن را تا حد امکان ساده کنید:

2- Ctrl+Alt+Delete  را به طور همزمان روی صفحه کلید خود فشار دهید، سپس Task Manager را انتخاب کنید. از طرف دیگر، می‌توانید روی نوار وظیفه خود کلیک راست کرده و «Task Manager» را انتخاب کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

3- در Task Manager، اگر به طور پیش فرض باز نشده است، روی «Processes» کلیک کنید.

Steam  را در لیست فرآیندهای Task Manager پیدا کنید. روی آن کلیک راست کرده و «End Task» را انتخاب کنید.

4- با استفاده از هر میانبر، استیم را دوباره راه اندازی کنید. اکنون باید به درستی شروع شود.

اگر Steam در لیست فرآیندهای در حال اجرا در Task Manager شما نیست، احتمالاً راه اندازی نشده است. اگر اینطور است، مشکل باید دلیل دیگری داشته باشد.

راه حل دوم: بررسی کنید که آیا آنتی ویروس شما از اجرای Steam  جلوگیری می کند

برنامه های آنتی ویروس مهم هستند زیرا از سیستم شما در برابر بدافزارها و سایر مزاحمان ناخواسته محافظت می کنند. با این حال، آنها گاهی اوقات به اشتباه برنامه های قانونی از جمله Steam را به عنوان تهدید علامت گذاری می کنند و از دسترسی شما به آنها جلوگیری می کنند.

شبکه‌ های خصوصی مجازی، نرم‌افزار «تقویت‌کننده» رایانه شخصی و فایروال‌ها نیز می‌ توانند مشکل ‌ساز باشند و ممکن است از راه‌ اندازی Steam جلوگیری کنند.

اکثر کاربران ویندوز 10 تنها به Windows Defender متکی هستند که مشخص نیست که مشکلی در Steam  ایجاد کند. با این حال، اگر از نرم‌افزار آنتی ویروس شخص ثالث استفاده می‌کنید، ممکن است مشکل شما ایجاد شود.

در این مقاله رسمی استیم، تیم پشتیبانی لیستی از برنامه‌های آنتی ویروس را ارائه می‌ کند که با تجربه کاربران Steam تداخل دارند. این لیست شامل  McAfee، NOD32، Norton Firewall، و Kaspersky AV، برخی از محبوب ترین برنامه های آنتی ویروس موجود امروزی است.

سعی کنید به طور موقت همه این برنامه های محافظتی را غیرفعال کنید و سعی کنید Steam را دوباره راه اندازی کنید. توصیه می‌شود این کار را روی رایانه‌ای که تازه راه‌اندازی شده است انجام دهید، به خصوص اگر قبلاً چندین بار Steam را راه‌اندازی کرده باشید.

راه حل سوم: رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید

مشخص نیست که چرا راه اندازی مجدد یک دستگاه می تواند مشکلات قابل توجهی را با آن برطرف کند، اما همچنان یکی از مطمئن ترین روش ها برای حل مشکلات با فناوری دیجیتال است.

ممکن است یک سرویس پاسخگو در پس ‌زمینه در حال اجرا باشد، که نتوانید آن را پیدا کنید، یا ممکن است درایور به درستی راه‌اندازی نکرده باشد و از باز شدن Steam جلوگیری کند. حتی اگر مشکل را برطرف نکند، راه اندازی مجدد رایانه حداقل به شما کمک می کند تا این دلایل احتمالی را از بین ببرید.

خاموش و روشن کردن مجدد رایانه شخصی می تواند به شما در راه اندازی موفقیت آمیز Steam کمک کند. اگر اینطور نیست، ممکن است لازم باشد Steam را دوباره به طور کامل نصب کنید.

راه حل چهارم: استیم را دوباره روی سیستم خود نصب کنید

اگرچه بسیاری از کاربران گزارش می دهند که نصب مجدد Steam در سیستم آنها به حل این مشکل کمک کرده است، اما قبل از انجام این کار باید کارهای آماده سازی انجام دهید.

ابتدا باید یک نسخه پشتیبان از بازی های استیم خود ایجاد کنید تا پس از نصب مجدد استیم مجبور به دانلود مجدد آن ها نشوید. این راهنما به شما کمک می کند تا یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و Steam را مجدداً روی رایانه شخصی خود نصب کنید.

راه حل پنجم: بررسی کنید که آیا سرورهای Steam در حال حاضر قطع هستند یا خیر

برخی از کاربران اشتباه می‌کنند که Steam راه‌اندازی نمی ‌شود اما پیام « نمی‌تواند به شبکه Steam متصل شود » را نمایش می‌دهد.

اگر Steam راه‌ اندازی شد، اما این پیام را مشاهده کردید، همچنان مشکل است زیرا نمی‌توانید کتابخانه بازی‌های خود را بازی کنید. این راهنما راه حل های کاری دارد که می توانید امتحان کنید.

راه حل ششم: اجرای Steam به عنوان مدیر را امتحان کنید

این یکی دیگر از راه حل های ساده اما موثر است که در گذشته به بسیاری از کاربران کمک کرده است.

برای اجرای Steam به عنوان Administrator مراحل زیر را دنبال کنید

1- میانبری را که معمولاً برای باز کردن Steam استفاده می کنید، پیدا کنید.

2- روی آن کلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کرده و انتخاب خود را تایید کنید.

3- اگر هیچ چیز دیگری مانع دسترسی شما به برنامه نیست، اکنون Steam باید به درستی باز شود.

از آنجایی که نمی توانید این کار را از نوار وظیفه خود انجام دهید، باید قبل از باز کردن برنامه در حالت مدیر، یک میانبر روی دسکتاپ یا منوی استارت خود ایجاد کنید.

راه حل هفتم: از مرورگر خود برای باز کردن Steam در مواقع ضروری استفاده کنید

این یک راه ‌حل مستقیم برای مشکل نیست، اما می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام تلاش برای بازگرداندن دسترسی خود به برنامه، به مسائل مهم رسیدگی کنید.

باز کردن Steam در مرورگر خود به شما اجازه بازی نمی دهد. با این حال، اگر برای شروع یک معامله مهم یا تغییر رمز عبور خود نیاز به دسترسی به Steam دارید، می توانید این کارها را از طریق مرورگر خود انجام دهید.

البته توجه داشته باشید که از این روش در مواقع ضروری استفاده کنید.

نتیجه

روش‌های ذکر شده در بالا به شما کمک می ‌کنند پس از تجربه خطای Steam won’t open Windows به درستی شروع کنید. اگر با این مشکل مواجه شدید، زیاد نگران نباشید زیرا بسیار شایع تر و کمتر از آنچه به نظر می رسد جدی است.

نصب مجدد Steam معمولاً این مشکل را فوراً برطرف می‌کند، اما قبل از انجام آن گام جدی، باید برخی از راه‌ حل‌های سریع ‌تر و ساده ‌تر از فهرست بالا را امتحان کنید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024