باز هم مرگ در راهروهای ایشیمورا جولان خواهد داد/ بازسازی Dead Space بهترین اتفاق در ژانر وحشت

اگر نگاهی به نسل هفتم بازی های رایانه ای بیاندازیم با یکی از بهترین فرانچایزهای ژانر ترسناک روبرو خواهیم شد. بازی Dead Space شما را با موجی از ترس و وحشت مواجه می کرد که تمام آنها را در بهترین های این ژانر تا به حال تجربه کرده بودید. اما توسعه دهنده این عنوان یعنی viscerial Games بهترین المان های فیلم و بازی های ترسناک را مانند یک پازل بخوبی در کنار هم چید و توانست عنوان موفقی مانند Dead Space را به طرفداران ژانر ترسناک معرفی کند.

تحول با استفاده از فرمول های موفق

استودیو Viscerial Games را می توانیم یکی از زیرک ترین توسعه دهنده های این صنعت بنامیم، این تیم به سرپرستی گلن شوفیلد بازی Dead Space را در سال 2008 راهی کنسول های نسل هفتم و رایانه های شخصی کرد. شما در نقش شخصی به نام آیزاک کلارک قرار می گرفتید که در حقیقت تعیمرکار سفینه های فضایی بود و در جدیدترین ماموریت خود به سفینه ای به نام ایشیمورا فرستاده شد. جالب اینکه نامزد آیزاک هم در این سفینه کار میکند و حالا نجات او و همراهانش بدست آیزاک میسر خواهد شد. داستان آنچنان عمیق نیست، اما سیر تحول اتفاقات و کارگردانی بسیار هوشمندانه به طرز شگفت انگیزی شما را به دنبال خود می کشاند. هوای مرده توانست به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کند و توجه EA را برای ساخت شماره بعدی جلب کند. شماره دوم در سال 2011 منتشر شد و باز هم مانند شماره اول بسیار موفق بود و داستان شماره اول را به بهترین شکل ادامه می داد و حتی ذهن مخاطب را به خوبی درگیر خود می کرد.

اما همیشه یک الگوی رفتاری اشتباه برای EA صدق می کند، ساخت عنوان های پولساز و همراه شدن با موج های مختلف و هر چند اشتباه. شماره سوم هوای مرده در دوره زمانی خاصی در حال توسعه بود، در جاییکه بازی های گروهی و تحت شبکه به اوج موفقیت خود رسیده بودند و EA هم تصمیم گرفت که با این موج پولساز حرکت کند. شماره سوم هوای مرده دیگر حس و حال گذشته را نداشت و حالا شما می توانستید بصورت Co Op هم بازی را انجام دهید و یا در روز روشن به مبارزه با هیولاها بپردازید. عدم موفقیت این عنوان و شکست تجاری باعث شد در 2017 اتفاق غیر منتظره ای برای این استودیو بسیار مستعد رخ دهد، EA تصمیم گرفت که Viscerial Games را تعطیل کند و هوای مرده را به خاطره ها بسپارد. امید طرفداران این فرانچایز تبدیل به ناامیدی محض شد و این عنوان در یادها جاودانه ماند.

راهروهای تاریک ایشیمورا در انتظار شما

بعد از تعطیلی ویسکریال گیمز، باز هم طرفدارن سبک وحشت، انتظار ساخت نسخه جدیدی از Dead Space را میکشیدند تا اینکه بالاخره EA پرده از این پروژه هیجان انگیز برداشت. بله، شماره اول بازی Dead Space در حال بازسازی است و EA تریلر بسیار کوتاهی از آن منتشر کرده که آیزاک را تنها و سرگردان نشان می دهد. این بازی در رویداد EA Play Live  به نمایش درآمد و این بار مسئولیت توسعه این عنوان بر عهده EA Motive است. مدیر این استودیو می گوید این بازی “از ابتدا ساخته شده است” و با موتور Frostbite ، توسعه پیدا کرده است.

گلن شوفیلد به عنوان تهیه کننده اجرایی پروژه کلاسیک اخیرا بیان کرده، مشتاق است ببیند که EA Motive با این اثر شگفت انگیز چه می کند.

شوفیلد در توئیتی نوشت: كارگردانی Dead Space، از نكات جالب توجه در زندگی حرفه ای من بود و هیجان زده هستم که نتیجه کار چه خواهد بود. شوفیلد در حال حاضر در استودیو Striking Distance Schofield سخت مشغول ساخت عنوان ترسناک The Callisto Protocol است، البته که این عنوان شباهت هایی هم به هوای مرده دارد و قرار است در سال 2022 به بازار عرضه شود.

هنوز هیچ تاریخ انتشار مشخصی برای نسخه بازسازی شده هوای مرده وجود ندارد و توسعه دهنده آن را برای PS 5، Xbox Series X، PC منتشر خواهد کرد.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !