اختصاصی بنچیمو: بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A32 / بررسی Galaxy A32

سری گوشی های هوشمند میان رده سری A و M سامسونگ تا به امروز توانسته اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قیمت هایی مقرون بصرفه، فروش بسیار خوبی را در بازار های جهانی داشته باشند. اسمارتفون های میان رده این برند محبوب در بازار ایران نیز کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کرده و توانسته لقب پر فروش ترین برند گوشی های هوشمند موجود در بازار کشور را به خودش اختصاص دهد. یکی از اسمارتفون های میان رده جدید و البته مناسب این شرکت، سامسونگ گلکسی A32 4G می باشد که با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قیمتی مقرون بصرفه، می تواند یکی از بهترین انتخاب های ممکن در میان گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار ایران باشد.

نگاه کلی

ساختار شیشه، پلاستیک
ابعاد 158.9×73.6×8.4 میلی متر
وزن 184 گرم
نمایشگر 6.4 اینچ سوپر امولد با رزولوشن 1080×2400 پیکسل، 90 هرتز
پردازنده  مدیاتک هلیو G80
رم 4 و 6 گیگابایت
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت
دوربین چهار گانه 64+8+5+5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 20 مگاپیکسل
باتری  5000 میلی آمپر ساعتی
سیستم عامل اندروید 11

با توجه به مشخصاتی می بینیم که سامسونگ گلکسی A32 4G در برخی از موارد همچون صفحه نمایش، چیزی کم از یک پرچمدار ندارد. البته لازم به ذکر است که شاهد رونمایی نمونه 5G این گوشی هوشمند نیز بودیم که مدل 4G در مقایسه با مدل 5G به مشخصات فنی قدرتمند تری مجهز شده است.

بدنه

فریم پلاستیکی و قاب پشتی پلاستیکی

وزن 184 گرمی

طراحی متفاوت

طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده و متریال استفاده شده، سبب می شود تا حس و حال استفاده از یک گوشی هوشمند پرچمدار بخوبی به کاربر منتقل شود.

همانند اکثر گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ، این اسمارتفون نیز از متریال پلاستیکی با کیفیتی بهره برده است که سبب شده تا گلکسی A32 4G وزن مناسب 184 گرمی را با خود به همراه داشته باشد. وزنی که نه تنها در استفاده های طولانی مدت هیچ خستگی برای دستان کاربر به همراه ندارد، بلکه حس و حال HANDS_ON بسیار جذابی را نیز به شما منتقل می کند.

برخلاف بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده و حتی پرچمدار، متریال قسمت پشتی مخصوصا در رنگ سفید، به نحوی می باشد که کمتر اثر انگشت را نشان می دهد و در این قسمت سامسونگ گلکسی A32 4G به نسبت اسمارتفون های دیگر عملکرد بهتری داشته است.

در نمای رو به رویی این گوشی هوشمند از طراحی ناچ اینفینیتی U یا همان ناچ واتردراپ (قطره ای) بهره می برد. بریدگی قطره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است.

سامسونگ تلاش داشت که حاشیه های کمی را در نمای رو به رویی در نظر بگیرد و تا حدی در قسمت های بالایی و کناری موفق بود، اما در قسمت پایینی به نسبت قسمت هایی بالایی و کناری، حاشیه بیشتری را شاهد هستیم که کمی یکدست بودن این صفحه نمایش زیبا و با کیفیت را تحت تاثیر قرار داده است. طراحی و حاشیه های در نظر گرفته شده سبب شده تا میزان 84.6 درصد از نمای رو به رویی را صفحه نمایش به خودش اختصاص دهد.

همانطور که اشاره کردیم، این بار سامسونگ طراحی متفاوتی را برای این گوشی هوشمند میان رده در نظر گرفته است. در نمای پشتی همانند بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ، خبری از بریدگی های مستطیلی یا مربعی شکل برای قرار گیری سنسور های دوربین نیست و چهار سنسور قسمت پشتی با چیدمانی ستونی شکل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. طراحی قرار گیری سنسور های دوربین همانطور که اشاره کردیم، سبب شده تا این اسمارتفون به نسب بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ، ظاهری خاص تر به خود بگیرد.

در فریم پایینی شاهد قرار گیری درگاه شارژر USB از نوع Type-C و خروجی صدا جک 3.5 میلی متری می باشیم. حضور جک 3.5 میلی متری اتفاقی خوشایندی است، چون بسیاری از گوشی های هوشمند پرچمدار و حتی برخی از اسمارتفون های میان رده نیز دیگر از داشتن آن محروم هستند.

در قسمت فریم سمت راستی نیز، دکمه های کنترل صدا و دکمه پاور را می بینیم. درگاه سیم کار و حافظه جانبی می باشیم. درگاه مجزا برای حافظه جانبی سبب شده تا براحی از دو سیم کارت بصورت همزمان استفاده کنید. این در حالی می باشد که مدل 5G این گوشی هوشمند فاقد درگاه مجزا برای حافظه جانبی می باشد و در صورت استفاده از حافظه جانبی، مجبور خواهید بود که از اسلات سیم کارت استفاده کنید و دیگر امکان استفاده از دو سیم کارت بصورت همزمان وجود نخواهد داشت.

نمایشگر

نمایشگر 6.43 اینچی از نوع سوپر امولد

رزولوشن 1080×2400 پیکسل

تراکم پیکسلی 411ppi در هر اینچ

تازه سازی تصویر 90 هرتز

بدون شک در زمینه صفحات نمایش گوشی های هوشمند، سامسونگ یکی از موفق ترین ها می باشد که بسیاری از شرکت های فعال در عرصه گوشی های هوشمند نیز، از صفحات نمایش با کیفیتی این شرکت کره ای بهره مند شده اند.

همواره گوشی های هوشمند سامسونگ از صفحات نمایش با کیفیتی بهره برده بودند و سامسونگ گلکسی A32 نیز از این اتفاق مستثنی نیست. این گوشی هوشمند میان رده به صفحه نمایشی با ابعاد 6.4 اینچی و رزلوشون 1080×2400 پیکسلی از نوع سوپر امولد مجهز شده است. صفحه نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت را نیز دارد.

همانطور که از مشخصات در نظر گرفته شده مشخص است، این اسمارتفون میان رده به صفحه نمایش قدرتمند و بسیار با کیفیتی مجهز شده است. بدون شک در این بخش، گلکسی A32 توانایی ارائه عملکرد بهتری به نسبت بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده شرکت های دیگر که به صفحات نمایشی از نوع IPS LCD مجهز شده اند، خواهد داشت.

بهره بردن از پنل سوپر امولد سبب شده تا شاهد قرار گیری قابلیت امنیتی و بسیار پرکاربرد سنسور حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش باشیم. سنسور اپتیکال حسگر اثر انگشت توانست در تست هایی که انجام دادیم عملکرد سریع و قابل قبولی را به نمایش بگذارد، اما به نسبت پرچمداران این شرکت، عملکرد کمی کند تری داشت.

اما در کناری طراحی زیبای ناچ واتردراپ (قطره ای)، همانطور که اشاره کردیم، صفحه نمایش این گوشی هوشمند میان رده توانایی ارائه نرخ بروزسانی 90 هرتز را دارد. شاید به نسبت صفحه نمایش پرچمداران با نرخ بروزرسانی 120 هرتز، سامسونگ گلکسی A32 عملکرد ضعیف تری داشته باشد، اما در میان اسمارتفون های میان رده هم رنج قیمتی خودش، کمتر گوشی هوشمندی را دیده ایم که به چنین میزان نرخ بروزرسانی مجهز شده باشد. حتی در برخی از موارد، صفحه نمایش این گوشی هوشمند توانایی ارائه نرخ بروزرسانی بهتری به نسبت برخی از پرچمداران پر مدعا و گران قیمت بازار را دارد.

دوربین

دوربین چهارگانه 64+8+5+5 مگاپیکسل

فیلمبرداری با نهایت کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم در ثانیه

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی

قطعا یکی از اصلی ترین معیار های خرید یک گوشی هوشمند میان رده برای کاربران، سنسور های دوربین در نظر گرفته شده می باشد. سامسونگ گلکسی A32 نیز در قسمت پشتی به چهار سنسور دوربین مجهز شده که در میان گوشی های هوشمند میان رده هم رده با خود، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلی متر از نوع عریض در کنار سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 از نوع فوق عریض (ultrawide) در کنار سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور دوربین 5 مگاپیکسلی سنجش عمق با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4برای ثبت هرچه بهتر تصاویر تصاویر پرتره، چهار سنسور دوربین قسمت پشتی سامسونگ گلکسی A32 را تشکیل می دهند.

همانطور که می بینیم به نسبت بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده، این اسمارتفون به سنسور های دوربین قدرتمندی مجهز شده است. از نکته های جالب توجه این گوشی هوشمند، بهره بردن از سنسور دوربین اصلی قدرتمند تری به نسبت سنسور دوربین اصلی مدل 5G می باشد.

با سنسور دوربین اصلی شروع می کنیم. بدون شک در میان گوشی های هوشمند میان رده، سنسور 64 مگاپیکسلی یکی از قدرتمند ترین ها می باشد. این سنسور در نور روز به شما اجازه ثبت تصاویر بسیار با کیفیتی را می دهد. اگر می خواهید خروجی تصاویر با دیتیل بالایی را شاهد باشید، بهتر است از تمام قدرت سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده کنید، زیرا در حالت عادی با تکنولوژی 4 به 1، تصاویر خروحی با رزولوشن 16 مگاپیکسلی را دریافت خواهید کرد. البته در حال 64 مگاپیکسلی شاید دیتیل بالایی را شاهد باشید اما کنتراست و وایت بالانس کمی تحت تاثیر قرار می گیرد که در حالت 16 مگاپیکسلی، عملکرد بهتری در زمینه وایت بالانس، کنتراست و داینامیک رنج را شاهد بودیم.


در مجموع سنسور دوربین اصلی توانایی ارائه دیتیل بسیار خوبی را دارد و حتی با توجه به قابلیت زوم 10 برابری نیز عملکرد مناسبی را شاهد بودیم. در کنار دیتیل خوب و داینامیک رنج مناسب، ولی وایت بالانس چندان خوبی را شاهد نبودیم.

در تصاویر ثبت شده در برخی از موارد و عکاسی مستقیم در جهت منبع نور، آسمان به رنگ سفید در می آمد و سنسور دوربین اصلی سامسونگ گلکسی A32 نتوانست جزئیات و رنگ درست آسمان را در تصاویر خروجی به ثبت برساند.

سنسور دوربین فوق عریض نیز با زاویه دید گسترده تر 123 درجه ای به نسبت سنسور دوربین اصلی به شما امکان ثبت تصاویر با زاویه دید گسترده ای را می دهد که می توانید برای ثبت تصاویر گروهی و عکاسی از مناظر طبیعی از این سنسور دوربین استفاده کنید. با توجه به میزان رزولوشن 8 مگاپیکسلی، نباشد توقع ارائه دیتیل بسیار بالایی را در تصاویر داشته باشد، اما از نظر داینامیک رنج و کنتراست، عملکرد قابل قبول و خوبی را شاهد بودیم. در برخی از گوشی های هوشمند میان رده، در حالت عکاسی و فیلمبرداری در حالت فوق غریض، شاهد گرم تر شدن رنگ ها بودیم که کیفیت تصاویر خروجی را تحت تاثیر قرار می داد، اما چنین مشکلی را به هیچ وجه در سامسونگ گلکسی A32 شاهد نبودیم.

دوربین فوق عریض

اما به سراغ دو سنسور دیگر این گوشی هوشمند میان رده می رویم. سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک در نظر گرفته شده است، در تست هایی که انجام دادیم، خروجی تصاویر مناسبی را از این سنسور شاهد بودیم که تلاش داشت تا دیتیل مناسبی را در تصاویر خروجی به ثبت برساند. شاید در این زمینه موفق بود اما برای عکاسی و موقعیت مناسب برای فوکوس، کمی عملکرد ضعیفی داشت و باید چندین فاصله مختلف را امتحان می کردیم تا بالاخره فوکوس به درستی اتفاق بیفتد و در بسیار از موارد، عدم توانایی فوکوس مناسب سبب می شد تا تصاویر تار و بی کیفیتی را شاهد باشیم.

سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق نیز برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره توسط سنسور دوربین اصلی، توانست  عملکرد خوبی داشته باشد. در خروجی تصاویر ثبت شده، بک گراند بخوبی بوکه شده بود و پرتره چهره تا جایی که ممکن بود هیچ تداخلی با بک گراند بوکه شده نداشت که در این بخش به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده باید بگوییم که عملکرد خوبی داشت. اما یک مشکل جالب در تست های انجام شده اتفاق افتاد که به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری می باشد. برای عکاسی حالت پرتره در برخی از مواقع، گلکسی A32 به هیچ عنوان بک گراند را بوکه نمی کرد و یا بوکه شدن بک گراند بسیار نا منظم بود. البته همانطور که اشاره داشتیم، به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری می باشد و با دریافت بروزسانی های جدید این مشکل برطرف می شود.

بهره بردن از عکاسی حالت شب یا همان night mode نیز سبب شد تا تصاویر خروجی جذابی را در نور شب و نور کم شاهد باشیم. البته بهره بردن از گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و جذب نور مناسب نیز تاثیر بسزایی در هرچه بهتر ثبت تصاویر حالت شب داشت.

سنسور دوربین اصلی تا جایی که ممکن در تصاویر خروجی حالت شب، نویز های موجود در شب (نور های مصنوعی) را به حداقل میزان ممکن رساند. اما همانند گوشی های هوشمند پرچمدار و برخی از اسمارتفون های میان رده، رده بالا، سامسونگ گلکسی A32 نیز به قابلیت عکاسی pro یا همان عکاسی حرفه ای نیز مجهز شده است. در این بخش شما می توانید با تنظیم دستی المان هایی مثل ایزو، گشودگی دریچه دیافراگم، سرعت شاتر و …، تصاویر بسیار جذاب و هنری را در نور شب به ثبت برسانید.

اما دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A32 را باید یکی از بهترین سنسور های دوربین سلفی گوشی های هوشمند میان رده بدانیم. این اسمارتفون به سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 20 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 از نوع عریض مجهز شده است. تصاویر ثبت شده توسط این سنسور دوربین سلفی در مقایسه با اسمارتفون های میان رده هم رنج قیمتی توانایی عملکرد بهتری دارد.

قدرت سنسور دوربین سلفی در حالت پرتره خودش را نشان می دهد. بر خلاف سنسور دوربین اصلی قسمت پشتی، که در برخی از موارد حالت پرتره عملکرد خوبی نداشت، سنسور دوربین سلفی در این حالت عملکرد بسیار عالی را به نمایش گذاشت. در کنار دیتیل مناسب، داینامیک رنج طبیعی، کنتراست قابل قبول در تصاویر خرجی ثبت شده وایت بالانس عالی (حتی بهتر از سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی) را شاهد بودیم. در حالت پرتره بک گراند بخوبی بوکه شده و تداخل پرتره چهره و بک گراند بوکه شده بسیار کم بود و اصلا به چشم نمی آمد. باز هم تاکید می کنیم که در این بخش، سنسور دوربین سلفی گلکسی A32 به نسبت اسمارتفون های میان رده هم قیمت با خودش، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت.

در بخش فیلمبرداری هم سنسور دوربین اصلی و سنسور دوربین سلفی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم در ثانیه را دارند. شاید بهتر بود با توجه به حضور سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی قدرتمند، سامسونگ توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K را برای این گوشی هوشمند میان رده در نظر می گرفت.

در این بخش یکی از قابلیت های مهم، لرزشگیر EIS یا همان دیجیتال می باشد. بدون شک لرزشگیر سخت افزاری OIS یا همان اپتیکال که اکثر گوشی های هوشمند پرچمدار از آن بهره می برند، توانایی ارائه عملکرد بهتری به نسبت لرزشگیر نرم افزاری EIS یا همان دیجیتالی دارند، که گلکسی A32 به لرزشگیر دیجیتال یا همان EIS مجهز شده است. در تست هایی که انجام دادیم تا حدی لرزش های ناخواسته هنگام ضبط ویدئو حذف شده بود و اما توقع عملکرد بهتری را در خروجی ویدئو ضبط شده برای حذف لرزش ها داشتیم که البته باز هم تاکید می کنیم که نباید از اسمارتفون میان رده، توقع عملکردی در حد و اندازه گوشی های هوشمند پرچمدار که به لرزشگیر سخت افزاری OIS مجهز شده اند داشته باشیم.

سخت افزار و باتری

پردازنده 12 نانومتری مدیاتک هلیو G80

پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2

مقدار 4/6/8 گیگابایت رم

حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایت

باتری 5000 میلی آمپر ساعت و شارژر 15 واتی شارژ سریع

اکثرا گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ به پردازنده های اختصاصی اگزینوس، کوالکام و یا مدیاتک مجهز شده اند و این بار نیز سامسونگ برای هرچه مقرون بصرفه تر شدن قیمت گوشی میان رده گلکسی A32، از پردازنده هلیو G80 مدیاتک بهره برده است. پردازنده ای هشت هسته ای با معماری 12 نانومتری که هشت هسته با خوشه چینی 2+6 در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

دو هسته قدرتمند تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز به همراه شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده میان رده را تشکیل می دهند.

همانطور که می دانیم، گلکسی A32 به پردازنده ای میان رده مجهز شده است پس به هیچ وجه نباید توقع عملکردی در حد و اندازه یک گوشی هوشمند پرچمدار را از آن داشته باشیم. اما تا چه میزان در گیم پلی های متنوع، این گوشی هوشمند می تواند عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد؟

در مقایسه با برخی از گوشی های هوشمند میان رده هم قیمت، بهره بردن از صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 90 هرتز سبب شده تا تجربه گیم پلی جذابی را شاهد باشیم. اما میزان فرکانس در نظر گرفته شده برای هسته ها و همچنین نتایج تست های بنچمارک، باید بگوییم که عملکرد چندان خوبی را آنطور که توقع داشتیم شاهد نبودیم. البته براحتی می توانید بازی های سنگینی همچون آسفالت 9 و کال آف دیوتی موبایل را را روی این گوشی هوشمند میان رده اجرا کنید، ولی با توجه به قدرت پردازنده در نظر گرفته شده، نباید توقع ارائه فریم ریت بالایی را در گیم پلی ها داشته باشید.

AnTuTu 9

BENCHIMO.COM
Xiaomi poco X3 pro -
561303.
Galaxy S10 lite -
459337.
Xiaomi Redmi Note 8 pro -
278981.
Xiaomi Redmi note 9pro-
274596.
Xiaomi mi 9T -
270346.
Xiaomi Redmi Note 9s -
254028.
Samsung Galaxy A32 -
196507.
Huawei Y8p -
176126.
Samsung Galaxy A51 -
176024.
Samsung Galaxy A50 -
175494.

GeeKbench 5 single core

BENCHIMO.COM
Xiaomi poco X3 pro -
782.
Galaxy S10 lite -
667.
Xiaomi Redmi Note 9s -
568.
Xiaomi Redmi note 9 pro-
549.
Xiaomi mi 9T -
523.
Xiaomi Redmi Note 8 pro -
481.
Samsung Galaxy A32 -
331.
Samsung Galaxy A50 -
331.
Huawei Y8p -
325.
Samsung Galaxy A51 -
313.

GeeKbench 5 multi core

BENCHIMO.COM
Xiaomi poco X3 pro -
2792.
Galaxy S10 lite -
2465.
Xiaomi Redmi Note 9s -
1764.
Xiaomi mi 9T -
1638.
Xiaomi Redmi note 9 pro-
1570.
Xiaomi Redmi Note 8 pro -
1570.
Huawei Y8p -
1336.
Samsung Galaxy A32 -
1198.
Samsung Galaxy A51 -
1184.
Samsung Galaxy A50 -
1163.

اما یکی از معیار های اصلی عملکرد خوب یک اسمارتفون، در شرایط تحت فشار همانند اجرای بازی های سنگین و بنچمارک، کنترل دمای مناسب می باشد. دمای 41.8 درجه ای در حالت تحت فشار برای سامسونگ گلکسی A32 چندان نتیجه مطلوبی نمی باشد و توقع داشتیم که در پیک کاری پر ترافیک هم، دمای کمتر از 40 درجه را شاهد باشیم که این اتفاق رخ نداد.

در بخش باتری نیز گوشی های هوشمند میان رده سری A و M سامسونگ همواره به باتری هایی با میزان ظرفیت های قدرتمندی مجهز شده بودند و سامسونگ گلکسی A32 نیز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 15 واتی شارژ سریع مجهز شده است.

با توجه به تست های انجام شده، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند میان رده به ازای هر بار شارژ 100 درصدی توانست طول عمر مفید 124 ساعت در حالت استند بای، طول عمر مفید 33 ساعت و 26 دقیقه ای برای مکالمه صوتی، طول عمر مفید 17 ساعت و 2 دقیقه ای برای وب گردی و طول عمر مفید 19 ساعت و 24 دقیقه برای حالت پخش ویدئو را ارائه کند. در مجموع از نظر طول عمر مفید به ازای هر بار شارژ 100 درصدی، باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A32 توانست عملکرد بسیار خوب و موفقی را از خودش به نمایش بگذارد.

رابط کاربری

سامسونگ گلکسی A32 با سیستم عامل پایه اندروید 11 و رابط کاربری One YI 3.1 معرفی شد. رابط کاربری آشنایی که بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده و حتی پرچمدار این شرکت نیز از آن بهره برده اند. سوای قابلیت های اندروید 11 که بر هیچ یک از ما پوشیده نیست، قابلیت حالت شب یا همان night mode هم برای این گوشی هوشمند میان رده به لطف بهره بردن از اندروید 11 در نظر گرفته شده است. قابلیتی که سوای زیبایی بصری که به این اسمارتفون بخشیده، صرفه انرژی کمتری در مقایسه با حالت معمولی دارد و در نهایت طول عمر مفید بهتری را به ازای هر بار شارژ 100 درصدی ارائه خواهد کرد.

صدا

جک 3.5 میلی متری

خروجی صدای قابل قبول

سامسونگ گلکسی A32 در قسمت پایینی و در کنار درگاه شارژر، به تنها یک بلندگو مجهز شده است. با توجه به تست های صورت گرفته توسط تجهیزات تخصصی آتلیه بنچیمو، تنها بلندگوی این گوشی هوشمند میان رده توانست عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارد (هرچند می توانستیم عملکرد بهتری را نیز شاهد باشیم).

همانطور که اشاره کرده بودیم برای تست صدا از تجهیزات کاملا تخصصی استفاده کرده ایم،در این بخش دسیبل متر به ما کمک خواهد کرد تا ببینیم سامسونگ گلکسی A32 در بخش صدا چه عملکردی را از خودش به نمایش می گذارد. تست بلندگو از فاصله 10 سانتی متری توسط دسیبل توانست 83.7 دسیبل را در بهتری حالت ممکن ارائه کند. با توجه به میان رده بودن این گوشی هوشمند، باید بگوییم که عملکرد قابل قبولی را شاهد بودیم، اما برخی از اسمارتفون های میان رده در این بخش توانسته اند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

نتیجه گیری

در مجموع باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A32 یک گوشی هوشمند میان رده می باشد که بسیار سعی دارد تا خود را به عنوان یک اسمارتفون پرچمدار معرفی کند. از نظر طراحی در قسمت پشتی نیز این اسمارتفون به نسبت گوشی های هوشمند میان رده سری A سامسونگ، طراحی متفاوت تری را با خود به همراه داشته است.

صفحه نمایش بسیار زیبا از جنس سوپر امولد و بسیار با کیفیت نیز سبب شده تا در این بخش، گلکسی A32 در حد و اندازه گوشی های هوشمند پرچمدار ظاهر شود و البته از بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده هم قیمت با خودش نیز عمملکرد بهتری داشته باشد.

در بخش سنسور های دوربین، باید بگوییم که سنسور دوربین سلفی واقعا عملکرد خوب و کاملا رضایت بخشی داشت. سنسور های دوربین قسمت پشتی هم با برطرف شدن برخی از مشکلات نرم افزاری با دریافت بروزرسانی های جدید بدون شک عملکردی بهترین از این ها خواهند داشت. البته بهره بردن از سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 64 مگاپیکسلی نیز برگ برنده سامسونگ گلکسی A32 می باشد که بسیاری از اسمارتفون های میان رده هم قیمت، از چنین سنسور دوربین اصلی قدرتمندی بهره نبرده اند.

در بخش پردازنده و مشخصات سخت افزاری با توجه به پردازنده هلیو G80 شرکت مدیاتک، باید بگوییم که این اسمارتفون میان رده از پس اجرای بازی های سنگین نیز بر می آید، اما نباید در گیم پلی بازی های سنگین، توقع ارائه فریم ریت بالایی را داشته باشیم. در بخش گیم پلی نباید حضور صفحه نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را فراموش کنیم که تجربه گیم پلی بسیار جذاب تری به نسبت گوشی های هوشمند میان رده با صفحه نمایش 60 هرتز را ارائه می کند. البته بالا رفتن دمای گوشی در حالت تخت فشار نیز چندان جالب نبود و سامسونگ می توانست عملکرد بهتری در این بخش داشته باشد.

باتری قدرتمند 5000 میلی امپر ساعتی نیز خیال شما را از بابت ارائه طول عمر مفید مناسب به ازای هر بار شارژ 100 درصدی راحت می کند و باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A32 در این بخش نیز به نسبت بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده هم قیمت با خودش، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !