Ilon Musk بعد از سایبرپانک به سمت تکنولوژی می آید

سرمایه داران زیادی در تمام دنیا وجود دارند که سعی می کنند با اعتبار و سرمایه عظیم خود دست به حرکت هایی متفاوت و سازنده بزنند. اما در میان تمام افراد ثروتمند، Ilon Musk نقش ویژه ای را ایفا کرده که باعث شده نه تنها محبوبیت خاصی داشته باشد، بلکه همیشه تکنولوژی را به سمت جلو هل داده است.

ایلان ماسک و حمایت از بازی های رایانه ای

اگر بخواهیم شخصیت و منش ماسک را توصیف کنیم ساعت ها زمان لازم است تا پی به روحیه سازنده او ببریم. کارآفرین، مهندس و مغز متفکری که از سخت ترین شرایط به چنین روز پر شکوهی رسیده است. چندی پیش ماسک با تولید مدل جدید ماشین Tesla از بازی Cyberpunk 2077 حمایت کرد! عجیب است اما شما در این اتوموبیل می توانید به انجام بازی سایبرپانک بپردازید. ماسک همچنین در صحبت هایش این مساله را عنوان کرد که بازی سایبرپانک عنوان بسیار شایسته ای است. همین مساله باعث شد تا سهام شرکت CD Project RED که چندی پیش تا 29 درصد سقوط کرده بود به یکباره تا بیشتر 15 در صد افزایش یابد.

یک آزمایش عجیب

شرکت Musk’s Neuralink روی رابط های مغز و سیستم های رایانه ای مربوط به آن کار می کند. این کمپانی در جدیدترین پروژه خود قصد دارد یک تحول عظیم را در دنیای تکنولوژی حاصل کند. در این پروژه یک تراشه در جمجمه یک میمون کاشته شده تا از طریق آن بتواند به انجام یک بازی رایانه ای و یا عملکردهای ذهنی متفاوت بپردازد! مطمئنا عجیب است ولی به نظر می رسد که هدف چیزی فراتر از انجام یک بازی باشد.

ماسک اکنون می خواهد یک تراشه را به میمون دوم وارد کند تا این دو میمون با هم بازی های روانی انجام دهند. به گزارش اسکای نیوز، ماسک در یک سخنرانی در پلتفرم رسانه های اجتماعی Clubhouse گفت: یکی از مواردی که ما می خواهیم بفهمیم این است که آیا می توانیم میمون ها را با همدیگر در این چالش روانی امتحان کنیم؟ بسیار جالب خواهد بود. Musk’s Neuralink قبلا یک دستگاه مشابه را در مغز خوک ها هم قرار داده بود.

نتیجه چه خواهد شد؟

تمام تلاش های این مجموعه برای این است که بتواند زندگی بهتری را برای بشریت ایجاد کند، دستگاهی که به انسان امکان می دهد مستقیماً مغز خود را از طریق رایانه دستکاری کند. رئیس Valve گیب نیول نیز اخیراً در مورد این فناوری صحبت کرده است و آینده ای فراتر از وسایل جانبی عامیانه را برای آن متصور شده است. البته شرکت والو هم بر روی یک پروژه عجیب و محرمانه که خصوصیات مشابهی با پروژه Musk’s Neuralink داشته است کار می کند. اگر همه چیز به خوبی پیاده سازی شود با استفاده از این تراشه می توانیم محرک ها و عوامل مختلف را که بر روی مغز ما تاثیرات مختلف می گذارند را تنظیم کنیم، تا روحیه و حال خود را در ثبات نگه داریم.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که این بار هم ایلان ماسک می تواند خالق تحولی دیگر در اقتصاد و تکنولوژی باشد. ماسک می گوید اعلامیه های بیشتر درباره این آزمایشات در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024