پردازنده 8 نانومتری جدید سامسونگ اگزینوس 9630 برای گوشی های میان رده

سامسونگ اگرینوس 9630 به عنوان یک پردازنده جدید 8 نانومتری از این پس قرار است برای گوشی های هوشمند میان رده این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی می باشد که سامسونگ قصد دارد تا از جدید ترین پردازنده 7 نانومتری خود یعنی اگزینوس 9825 نیز پرده برداری کند.

اطلاعات خاصی از اگزینوس 9630 منتشر نشده تنها می دانیم که قرار شده این پردازنده که بر پایه معماری ARM طراحی شده، برای گوشی های هوشمند میان رده این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. از طرفی پیش از این هواوی با معرفی پردازنده Kirin 810 جان تازه این به گوشی های هوشمند میان رده خود داد. طبعا شنیدن پردازنده جدید سامسونگ نیز دور از انتظار نبود.

در ادامه سامسونگ نوید استفاده از این پردازنده قدرتمند خود را برای گوشی های هوشمند میان رده سری A در سال میلادی آینده داد. برای درک بهتر این پیشرفت رخ داده برای گوشی های میان رده سامسونگ، بد نیست بدانید که آخرین پرچمداران این شرکت یعنی گوشی های خانواده گلکسی اس 10 در کنار بهره بردن از پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855، به پردازنده های 8 نانومتری اختصاصی اگزینوس 9820 سامسونگ نیز مجهز شده بودند. با این تفاصیل استفاده از یک پردازنده 7 نانومتری برای گوشی های هوشمند میان رده این شرک اتفاق بسیار خوبی می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد