پردازنده جدید اگزینوس سامسونگ شگفتی ساز شد

همانطور که می دانیم سامسونگ همواره عادت دارد تا اسمارتفون های پرچمدار خود را با دو پردازنده متنوع اگزینوس و کوالکام بر حسب موقعیت جغرافیای بازار فروش معرفی کند. اما اکثر کاربران این شرکت، گوشی های هوشمندشان از پردازنده های اختصاصی اگزینوس سامسونگ بهره برده اند. با توجه به عملکرد ضعیف تر پردازنده های اگزینوس به نسبت پردازنده های کوالکام، انتقاد هایی را با خود در پی داشت. حال اما گویا اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و پردازنده اختصاصی اگزینوس سامسونگ قرار است بزودی، قدرتمند تر از همیشه معرفی شود.

همانطور که اشاره کردیم، همواره پردازنده های اگزینوس سامسونگ به نسبت پردازنده های شرکت کواکام؛ عملکرد ضعیف تری داشتند و سامسونگ همواره تلاش داشت تا اختلاف عملکرد پردازنده های اختصاصی خود را با پردازنده های کوالکام به حداقل میزان ممکن برساند. اگزینوس 2100 جدید ترین پردازنده این شرکت بود که گوشی های هوشمند خانواده گلکسی اس 21 نیز از آن بهره برده بودند. پردازنده ای که به نسبت نسل های قبلی عملکرد بهتری را به نمایش گذاشت.

حال با توجه به اخبار رسمی منتشر شده، سامسونگ با همکاری شرکت AMD قصد تولید پردازنده اختصاصی جدیدی را دارد. هنوز نام رسمی این پردازنده مشخص نشده اما بهره بردن از پردازنده گرافیکی شرکت AMD سبب شده تا سامسونگ در این عرصه نتیجه بسیار شکفت انگیزی را کسب کند.

در جدید ترین شایعات منتشر شده، شاهد انتشار تصویری از بنچمارک نرم افزار 3DMark بودیم که پردازنده جدید اختصاصی اگزینوس سامسونگ توانست امتیاز 8134 را در تست  Wild Life این نرم افزار معتبر کسب کند. Cortex-A77 به عنوان هسته اصلی و قدرتمند تر این پردازنده را همراهی می کند. دقیقا همان هسته ای که پردازنده های اسنپدراگون 880، اسنپدراگون 865 و دیمنسیتی 1000 پلاس نیز از آن بهره برده بودند.

تا به امروز هیچ یک از گوشی های هوشمند موجود در بازار نتوانسته اند چنین امتیاز بنچمارکی را از 3DMark کسب کنند. برای درک بهتر عملکرد فوق العاده پردازنده جدید سامسونگ، لازم است بدانید که نزدیک ترین تعقیب کننده این پردازنده، گوشی هوشمند آیفون 12 مینی می باشد که از پردازنده A14 بایونیک بهره برده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود