رفع خطای عدم شناسایی کنترلر دوال شوک 4 در برنامه DS4Windows

آیا برنامه DS4Windows شما کار نمی کند؟ آیا کنترلر شما را شناسایی نمی کند؟ در اینجا یک راهنمای ساده وجود دارد که توضیح می دهد که چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

دوال شوک 4 و رایانه شخصی

حتی پرشورترین گیمرهای پلتفرم PC هم گاهی اوقات مشتاق هستند که هر چند وقت یکبار، بازی هایی را انجام دهند که احتیاج به کنترلر دارند. انجام اینگونه از بازی ها می تواند زنگ تفریح خوبی برایشما باشد.

هنگام انتخاب یک کنترلر، شکی نیست که DualShock توسط Sony بهترین انتخاب برای بسیاری است. یکی از محبوب ‌ترین راه‌ها برای کارکردن کنترلر DualShock در ویندوز، استفاده از نرم‌افزاری به نام DS4Windows است، اما متأسفانه این نرم‌افزار گاهی اوقات به ‌طور غیرمنتظره‌ای عمل می‌کند و کنترلر شما را شناسایی نمی ‌کند.

در این صورت، باید برخی از اصلاحات ذکر شده در بخش های زیر را اعمال کنید.

توجه: برای این راهنما، از فورک Ryochan7 نرم افزار DS4Windows استفاده خواهیم کرد. این نسخه به طور مرتب به روز می شود و توسط جامعه به عنوان گزینه ایمن تر و پایدارتر در مقایسه با نسخه اصلی توصیه می شود که به نظر می رسد توسط توسعه دهنده آن نادیده گرفته شده است.

همانطور که قبلا ذکر شد، DS4Windows  یک ابزار منبع باز و رایگان برای ویندوز است که به شما امکان می دهد از کنترلر DualShock در رایانه شخصی خود استفاده کنید، که در غیر این صورت غیرممکن است.

بدون کمک برنامه  DS4Windows، دارندگان کنسول فقط می توانند از یک کنترلر Xbox در رایانه شخصی ویندوزی خود استفاده کنند.

این امر منطقی است زیرا ایکس باکس و ویندوز هر دو متعلق به مایکروسافت می باشد و مختص آنها توسعه یافته هستند. در مقابل، سونی یک شرکت رقیب است و کنسول پلی استیشن آنها، که کنترلر DualShock  برای آن طراحی شده است، یک رقیب کاملا جدی است.

خوشبختانه، DS4Windows  می ‌تواند رایانه شما را فریب دهد تا فکر کند به جای  DualShock، یک کنترلر Xbox را وصل می ‌کنید، که اساساً این «جادو» اتفاق می‌افتد.

اگرچه این می تواند چند جنبه منفی داشته باشد، مانند مشاهده پوشش کاربر درون بازی به گونه ای که گویی در حال بازی با یک کنترلر ایکس باکس هستید، اما همچنان بسیار بهتر از عدم امکان بازی با کنترلر DualShock است.

استفاده از نرم افزار DS4Windows نسبتاً آسان است و تمام ویژگی های مفیدی که کاربر برای لذت بردن از گیم پلی روان به آن نیاز دارد را دارد. با این حال، گاهی اوقات کنترل کننده را شناسایی نمی کند، که می تواند خسته کننده باشد و مشکلی است که نیاز به حل فوری دارد.

خوشبختانه، راه ‌حل‌های ذکر شده در بخش‌های زیر به شما کمک می ‌کند این مشکل را سریع و آسان حل کنید.

توجه: قبل از مطالعه بیشتر، ابزار DS4Windows را از وب سایت رسمی دانلود کنید.

راه حل اول: ابزار DS4Windows را به روز کنید

یکی از رایج ترین دلایلی که ابزار DS4Windows شما نمی تواند کنترلر DualShock شما را شناسایی کند، قدیمی بودن آن است.

ساده ترین راه حل برای این مشکل اغلب به سادگی به روز رسانی نرم افزار به آخرین نسخه است، و از آنجایی که این یک راه حل سریع و آسان است، توصیه می کنیم قبل از هر نسخه دیگری آن را امتحان کنید.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1- دایرکتوری را باز کنید که همه فایل های DS4Windows را در آن دانلود کرده اید.

2- روی DS4Updater، یک فایل اجرایی که به صورت خودکار فرآیند به ‌روزرسانی را هنگام اجرا آغاز می ‌کند، دوبار کلیک کنید.

3- این برنامه مخزن خود را اسکن می کند و فایل های قدیمی را با نسخه های جدیدتر و به روز شده جایگزین می کند. توجه داشته باشید که اگر اخیراً آخرین نسخه DS4Windows را دانلود کرده باشید، ممکن است برنامه هیچ به ‌روزرسانی پیدا نکند.

4- پس از اتمام فرآیند، پیامی ظاهر می شود که “DS4Windows به روز است”.

5- پنجره آپدیت را ببندید و ابزار را مجددا راه اندازی کنید.

6- اکنون DS4Windows باید کنترلر شما را شناسایی کند. این باید فورا مشکل را برطرف کند، اما اگر اینطور نشد، هنوز روش‌های دیگری برای امتحان کردن وجود دارد.

راه حل دوم: تأیید کنید که کنترلر شما در مدیریت دستگاه ویندوز غیرفعال نیست

این سناریو می‌تواند بسیار رایج ‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌ کنید، و بسیاری از کاربران ده‌ها ساعت را صرف جستجوی علت مشکل کردند تا متوجه شوند که دستگاهشان در پنل مدیریت دستگاه ویندوز غیرفعال شده است.

در اینجا نحوه اطمینان از اینکه برای شما اتفاق نمی افتد آورده شده است:

1- نرم افزار DS4Windows را راه اندازی کنید و کنترلر را به رایانه شخصی خود وصل کنید.

2- روی نماد ویندوز در گوشه سمت چپ پایین نوار وظیفه خود کلیک راست کرده و از لیست گزینه ها Device Manager را انتخاب کنید.

3- روی نماد فلش کلیک کنید تا بخش Human Interface Devices گسترش یابد، سپس «کنترل‌کننده بازی سازگار با HID» را در لیست دستگاه‌ها جستجو کنید.

4- هنگامی که آن را پیدا کردید، کلیک راست کرده و Enable Device را انتخاب کنید.

5- پنل Device Manager را ببندید و برنامه DS4Windows را باز کنید. اکنون کنترلر DualShock 4  باید در زیر تب “Controllers” ظاهر شود.

6- اگر دستگاه شما قبلاً غیرفعال شده بود، این باید به طور دائم مشکل عدم شناسایی آن توسط نرم افزار DS4Windows را برطرف کند.

7- به ‌روزرسانی‌های ویندوز 10 به دلیل غیرفعال کردن دستگاه‌ها در پنل مدیریت دستگاه بدنام هستند، بنابراین اگر اخیراً یکی از آن‌ها را دانلود کرده‌اید، ممکن است قربانی این باگ باشید.

راه حل سوم: تغییرات سخت افزاری را در پنل مدیریت دستگاه اسکن کنید

یکی دیگر از راه حل های آسان برای تشخیص عدم شناسایی کنترلر توسط DS4Windows، اسکن تغییرات سخت افزاری در پنل مدیریت دستگاه شما است.

انجام این کار تنها چند ثانیه طول می کشد و به بسیاری از کاربران کمک کرده است تا دوباره به کنترلر خود دسترسی پیدا کنند، به همین دلیل است که توصیه می کنیم آن را امتحان کنید.

در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

1- مانند بخش قبل، با کلیک راست روی لوگوی ویندوز در گوشه سمت چپ پایین نوار وظیفه، Device Manager را در رایانه شخصی خود باز کنید، سپس از لیست گزینه ها، Device Manager را انتخاب کنید.

2- روی شی اصلی و والد که باید همنام رایانه شخصی شما باشد، کلیک راست کنید. در مورد ما، “Desktop-85HDL35”  است، اما ممکن است برای شما متفاوت باشد.

3- Scan for hardware changes را انتخاب کنید که تنها گزینه موجود در منو برای ما بود.

4- این فرآیند معمولاً فقط چند ثانیه طول می کشد، اما بسته به عملکرد رایانه شخصی شما می تواند متفاوت باشد. نباید بیشتر از نیم دقیقه طول بکشد.

5- هنگامی که سیستم شما اسکن تغییرات سخت افزاری را تمام کرد، کنترلر باید در لیست دستگاه های متصل به رایانه شخصی شما ظاهر شود.

راه حل چهارم: کنترلر را حذف و دوباره وصل کنید

حذف نصب کنترلر و اتصال مجدد آن به رایانه شخصی برای رفع مشکل شناخته شده است، بنابراین در اینجا نحوه انجام این کار و آنچه باید هنگام انجام این کار بدانید آورده شده است:

1- مطمئن شوید که ابزار DS4Windows شما بسته است و کنترلر شما از برق جدا شده است.

2- روی نماد ویندوز واقع در گوشه سمت چپ پایین نوار وظیفه کلیک راست کرده و جستجو را انتخاب کنید.

3- “کنترل پنل” را در کادر جستجو تایپ کنید و اولین نتیجه را انتخاب کنید. با این کار کنترل پنل مورد نیاز برای این روش باز می شود.

4- در گوشه سمت راست بالا، جایی که می‌گوید «مشاهده توسط:»، دسته را انتخاب کنید. سپس روی Hardware and Sound و سپس Devices and Printers کلیک کنید.

5- در پنل Devices and Printers، کنترلر را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کنید. از منوی کشویی گزینه Properties را انتخاب کنید.

6- روی Hardware کلیک کنید تا برگه مورد نیازتان باز شود، سپس روی دکمه Properties واقع در پایین، زیر لیست کلیک کنید.

7- در پنجره ویژگی های کنترلر بازی سازگار با HID، روی تغییر تنظیمات در پایین کلیک کنید.

8- تب “درایور” را باز کنید و سپس بر روی Uninstall Device کلیک کنید. اقدام را تایید کنید.

9- روی OK در پنجره ویژگی های کنترلر کلیک کنید تا بسته شود.

10- DS4Windows را بارگیری کنید و کنترلر DualShock 4 خود را دوباره به رایانه شخصی خود وصل کنید.

11- چند لحظه صبر کنید تا تغییر سخت افزار اولیه و تایید شود، سپس کنترلر شما باید در ابزار ظاهر شود.

12- این یک راه حل دائمی برای این مشکل برای بسیاری از کاربران بود، و همچنین باید برای شما کار کند.

راه حل پنجم: کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید

پس از انجام هر یک از تغییرات ذکر شده در این راهنما، توصیه می کنیم کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. حتی بدون انجام هیچ یک از اصلاحات ذکر شده در بالا، راه اندازی مجدد رایانه شما گاهی اوقات می تواند به طور مرموزی باعث شود که کنترلر شما در پنل مدیریت دستگاه و ابزار DS4Windows ظاهر شود.

نتیجه

اکنون می‌دانید که چگونه مشکل DS4Windows not detecting controller”  را در رایانه شخصی خود برطرف کنید. اگر حتی پس از امتحان کردن همه این روش ها همچنان مشکل دارید، ممکن است مشکل مربوط به سخت افزار باشد.

سعی کنید کنترلر یا کابلی را که آن را به رایانه متصل می کند، تعویض کنید و ببینید آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر. هنگامی که از یک کنترل کننده قدیمی یا کابل آسیب دیده استفاده می کنید، اغلب می تواند علت آن باشد. همچنین، مطمئن شوید که این کابل از نوع مناسبی است.

برخی از کاربران همچنین توصیه می کنند برای رفع این مشکل به نسخه قدیمی ویندوز برگردید، زیرا معتقدند به روز رسانی ویندوز می تواند ریشه این مشکل باشد.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

1 دیدگاه

صادق شهریور 18, 1402 - 0:23 ق.ظ
داداش دمت گرم
دیدگاه بگذارید