کدام شرکت در عرصه گوشی های هوشمند انعطاف پذیر عملکرد بهتری داشته ؟

اگر به چندین سال قبل برگردیم، تصور داشتن یک گوشی هوشمند با صفحه نمایشی انعطاف پذیر بیشتر چیزی شبیه به رویا به نظر می رسد. هر چند گوشی های هوشمند را دیده بودیم که صفحه نمایش با قابلیت خم شدن داشته باشند اما به نسبت آنچه که امروز مشاهده می کنیم، بیشتر شبیه به بچه بازی است. در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به شرکت هایی که در این عرصه فعالیت های چشم گیری داشته اند و ببینیم کدامیک توانسته اند عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

سامسونگ آغاز گر انقلاب

پیش از اینکه هیچ شرکتی به فکر گوشی های هوشمند انعطاف پذیر بیفتد، خبر هایی را از کانسپت های اسمارتفون های انعطاف پذیر سامسونگ می شنیدیم. سامسونگ در این بخش انرژی بسیار صرف کرد و در نهایت توانست بصورت رسمی اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر جهان را معرفی کند.

سامسونگ گلکسی فولد در نگاه اول در جایگاه خودش شاهکار بود و همگان را انگشت به دهان نگه داشت. اما این حضور غرور آمیز چندان به طول نینجامید و مشکلات به وجود آمده کاملا داستان را برعکس کرد. مشکلات صفحه نمایش این گوشی هوشمند بعد از اینکه در دسترس کاربران قرار گرفت مشکلات بسیار جدی را از جمله خرابی 100 درصدی به همراه داشت.

سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ که دید آن همه غرورش به عنوان اولین شرکت تولید کننده گوشی هوشمند انعطاف پذیر در جهان دارد لکه دار می شود، کامل پیش فروش گلکسی فولد را متوقف کرد. بعد از چندین ماه بالاخره سامسونگ مشکل صفحات نمایش این اسمارتفون را برطرف کرد و بار دیگر در هند از آن رونمایی کرد.

اما دیگر اعتبار این شرکت کمی زیر سوال رفت و نتوانست با این گوشی هوشمند آنگونه که باید و شاید در بازار جهانی کاربران را به سمت خودش جلب کند.

هواوی، تی سی ال و شارپ شعله های کوچک

در همین میان بود که هواوی نیز خبر رونمایی میت ایکس به عنوان اولین اسمارتفون انعطاف پذیر خود را منتشر کرد و چندی بعد شاهد رونمایی رسمی این گوشی هوشمند بودیم. هواوی در همان ابتدا با ادعایی بالا اذعان داشت که گوشی هوشمند این شرکت به مراتب بسیار بهتر و قدرتمند تر از شرکت رقیب، سامسونگ می باشد.

هواوی می ایکس

هر چند این ها همه در ادعاها خلاصه شد و هیچگاه شاهد فروش این گوشی های هوشمند نبودیم و دیگر هواوی هیچ فعالیتی در حوزه گوشی های هوشمند انعطاف پذیر نداشت. البته شرکت هایی چون شارپ و تی سی ال نیز کانسپت هایی از اسمارتفون های انعطاف پذیر خود را معرفی کردند که در حد همان کانسپت ها ماندند.

شکوه سامسونگ

اما سامسونگ دست بردار نبود و باز هم در این زمینه فعالیت های بسیار خوبی را انجام داد. بعد از گلکسی فولد شاهد رونمایی گلکسی Z فیلیپ بودیم. گوشی هوشمند انعطاف پذیری که با قیمتی مقرون بصرف تر به نسبت گلکسی فولد روانه بازار شد.

سامسونگ گلکسی Z فولد 2

در پرده آخر اما سامسونگ در کنار رونمایی از جدیدترین پرچمداران خانواده گلکسی نوت 20، گلکسی Z فولد 2 را به عنوان جدیدترین گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود معرفی کرد. گوشی هوشمندی که با تجربه ای کافی به نسبت نسل های قبلی و برطرف کردن اکثر مشکلات، قدرتمندانه پا به عرصه رقابت گذاشت.

موتورولا حرفی برای گفتن باقی نگذاشت

اما از تمام این ها که بگذریم، این گوشی های هوشمند با توجه به خاص بودنشان و کاربر های خاصی که داشتند، قیمت های بسیار بسیار بسیار نجومی را به خود اختصاص داده بودند. برای مثال گلکسی فولد با قیمت 1149 دلاری، گلکسی z فیلیپ با قیمت 1069 دلاری و گلکسی Z فولد 2 با قیمت 1980 دلاری روانه بازار شدند.

قیمت های که هوش از سر هر کسی می برد. اما کمی صبر کنید، نوبت موتورولا هم خواهد رسید. در میان این قیمت های نجومی، اما موتورولا با معرفی ریز 2019 همه قوانین را نقض کرد. پیش از این موتورولا ریزر را به عنوان یکی از گوشی های هوشمند کلاسیک این شرکت می شناختیم.

موتورولا ریزر 2019

ریزر 2019 نیز با همان طراحی مدل کلاسیکش معرفی شد. با این تفاوت که دیگر خبری از دکمه های فیزیکی نبود و با یک صفحه نمایش یکپارچه و انعطاف پذیر مواجه بودیم. موتورولا ریزر 2019 نه تنها هیچ مشکلی از نظر صفحه نمایش انعطاف پذیر نداشت، بلکه قیمت بسیار جالبی را به خود اختصاص داده بود.

هرچند اگر بخواهیم مقایسه ای در کیفیت ساخت موتورولا ریزر 2019 و سامسونگ گلکسی Z فولد 2 داشته باشیم، بدون شک سامسونگ عملکرد بهتری داشته. اما تفاوت قیمتی این دو گوشی، تفاوتی است از زمین تا آسمان.

سامسونگ گلکسی Z فیلیپ

موتورولا ریزر 2019 با قیمت بسیار جالب و مقرون بصرفه 399 دلار روانه بازار شد. قیمتی هم رده با برخی از گوشی های هوشمند میان رده. نکته جالب این گوشی هوشمند که توجه همه را جلب کرد، طراحی در نظر گرفته شده برایش بود. لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی Z فیلیپ بعد از موتورولا ریزر 2019 معرفی شد.

اما چه نکته جالبی در طراحی بود. گلکسی Z فیلیپ تقریبا از طراحی مشابه با موتورولا ریزر 2019 بهره برده بود  اما قیمتی بیش از سه برابر گرانتر را به نسبت موتورولا ریزر 2019 با خود به همراه داشت.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !