اصرار موسس فاکس کان برای انتقال تولیدات اپل از چین به تایوان

اصرار موسس فاکس کان اتفاق جالبی است که پس از مدت کوتاهی از انتشار خبر انتقال احتمالی قسمتی از تولیدات اپل از چین به کشور دیگر رخ داده است. به گزارش بلومبرگ، موسس فاکس کان، آقای Terry Gou گفته است که بهتر است اپل تولیدات خود را از چین انتقال دهد. وی در ادامه در پاسخ به این سوال که بهتر است اپل در چه کشوری تولیدات خود را انجام دهد گفته است که من اپل را به انتقال تولیداتش به تایوان تشویق میکنم. این اتفاق بسیار ممکن است.

·        احتمال انتقال تولیدات اپل به تایوان: بسیار زیاد!

فاکس کان همواره یکی از همکارهای اصلی اپل در تولیدات سخت افزاری این شرکت بوده است و بسیاری از محصولات این شرکت از جمله آیفون ها در ژنگژو چین تولید میکند. اصرار موسس فاکس کان دقیقا در روزی که صورت گرفته است که وی از سمت ریاست فاکس کان استعفا خواهد داد و این اتفاق در روز یکم جولای رخ خواهد داد.

بر اساس گمانه زنی ها، اپل بخشی از تولیدات خود، چیزی حدود 15 تا 30 درصد را به واسطه جنگ اقتصادی چین و امریکا از چین خارج خواهد کرد. در پایان ماه میلادی جاری، تعرفه 25 درصدی واردات گمرک از چین، به دستور ترامپ اعمال خواهد شد و کالاهایی مانند گوشی ها، تبلت ها و لپ تاپ هایی که در چین تولید شده اند و طبیعتا بخش عمده ای از محصولات اپل را در بر میگیرد، شامل خواهد شد. اپل از این اتفاق ضرر هنگفتی خواهد کرد به همین دلیل درخواستی برای معافیت از از این تعرفه ها انجام داد.

گزارشات حاکی از این دارند که اپل خواهان خارج کردن برخی از تولیدات خود از چین به کشوری دیگر است اما آن کشور دیگر، ضرورتا تایوان نخواهد بود. با این حال فاکس کان مطمئنا یکی از اصلی ترین گزینه های اپل محسوب میشود. هر چند هند و ویتنام نیز گزینه های مناسبی برای مقصد جدید تولیدات اپل محسوب میشوند. فاکس کان پیش تر مدعی شده بود که ظرفیت تولید تمامی آیفون های بازار امریکا را در خارج از چین دارد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند