SK Hynix از SSD های تجاری جدید خود با حداکثر ظرفیت 8 ترابایت رونمایی کرد

SK Hynix از جمله شرکت های سرشناس حوزه فناوری در زمینه تولید تراشه های حافظه به شمار میرود که در کشور کره مستقر است. این کمپانی امروز اقدام به معرفی نسل جدیدی از حافظه های اس اس دی تجاری NVMe با فناوری فلش 72 لایه ای 3D NAND TLC کرده است که بهترین عملکرد را در کنار مصرفی بهینه ارائه میدهد.

·        حداکثر ظرفیت 4 ترابایتی برای M.2 و 8 ترابایت برای U.2

این محصول مجهز به کنترلر NVMe شرکت SK Hynix با فناوری 3D NAND 72 لایه ای است و هم اکنون تولید انبوه آن آغاز شده است. تراشه ساز کره ای مفتخر است که تمام کارهای طراحی، توسعه و تولید انبوه تمامی قطعات مورد نیاز این محصول، از حافظه NAND گرفته تا DRAM و کنترلرها را خود تولید کرده و نه فقط مشتریان، بلکه کاربران تجاری نیز میتوانند از این محصول استفاده کنند.

در عین حال که مصرف انرژی مراکز اطلاعات یا دیتا سنترها یکی از موضوعات حائز اهمیت است، ردپای آنها در میان رشد تقاضا در زمینه های ابری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز دیده میشود. از آنجایی که انتظار میرود دیتاسنترها در سال 2025 چیزی حدود یک پنجاهم از مصرف انرژی را به خود اختصاص دهند، استفاده از قطعات کم مصرف میتواند باعث بهبود راندمان انرژی در دیتاسنترها و رشد آنها شود.

·        کم مصرف و سریع: مناسب برای دیتاسنترها

حافظه SSD NVMe جدید شرکت SK Hynix بازار اس اس دی های با عملکرد بهینه، مصرف مناسب و قیمت مقرون به صرفه را هدف گرفته است. با برخورداری از رابط NAND هشت کاناله، این حافظه میتواند در فرم فاکتور M.2 با حداکثر ظرفیت 4 ترابایت و در فرم فاکتور U.2 با حداکثر ظرفیت 8 ترابایت روانه بازار شود. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات در این اس اس دی 3.2 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تصادفی اطلاعات 160K OPS در جریان 15 وات یا کمتر برسد.

در مقایسه با اس اس دی های 256 گیگابایتی حافظه ساز کره ای که در آگوست 2018 معرفی شد، اس اس دی جدید این شرکت 30 درصد سرعت خواندن تصادفی بیشتر و 70 درصد سرعت نوشتن تصادفی بیشتر در فرم فاکتور و ظرفیت یکسان دارد. SK Hynix با اس اس دی های جدید خود در نظر دارد قدم مهمی در مهاجرت کاربران از فناوری SATA به NVMe بردارد.

تولید انبوه این حافظه ها از نیمه دوم سال 2019 آغاز میشود. همچنین انتظار میرود تا پایان سال، این شرکت SSD های 16 ترابایتی را با تکنولوژی 4D NAND 96 لایه ای معرفی و از آغاز سال آینده، به طور انبوه تولید کند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

شرکت سابرنت SSD های نسل پنجمی خود را با سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه به فروش گذاشت

سامسونگ از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

LPDDR5x DRAM شرکت میکرون 4 درصد صرفه‌جویی انرژی را به همراه سرعت 9.6 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهد