پای یک میان رده جدید به میدان باز می شود: کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER

چندی پیش شایعاتی در مورد یک کارت گرافیک میان رده جدید، با نام GTX 1650 Ti منتشر شده بود که به زودی از سوی انویدیا معرفی شده و در برابر میان رده های AMD NAVI خواهد ایستاد. می دانیم که ریزمعماری NAVI با دست کم دو یا سه کارت گرافیک جدید در پاییز امسال خودنمایی خواهد کرد. در نتیجه انویدیا هم به مانند پرچمداران سری GeForce SUPER آماده هر نوع رقابت در سطوح متفاوت است. اما خبرها حاکی از آمدن یک میانرده قدرتمند است یعنی GeForce GTX 1660 SUPER.

شایعات جدید حاکی از آن هستند که NVIDIA یک کارت گرافیک جدید با نام GTX 1660 SUPER را در همان بازه زمانی پاییز وارد بازار می کند. این کارت گرافیک همچنان از سیلیکون TU116 استفاده کرده و دارای حافظه گرافیکی GDDR6 است. از نظر توان، این کارت تازه از راه رسیده به کارت گرافیک GeForce GTX 1070 می رسد؛ البته اینبار با توان حرارتی کمتر و قیمت مشابه می توانید پرفورمنس GTX 1070 را با یک معماری جدید تجربه کنید.

یکی از نکاتی که در این میان نامفهوم به نظر می رسد، آن است که آیا GTX 1660 SUPER از GTX 1660 Ti سریعتر خواهد بود یا خیر. احتمال می دهیم که GTX 1660 SUPER با اختلاف ناچیز، کمی ضعیفتر از GTX 1660 Ti باشد که در این صورت با سه کارت گرافیک روبرو هستیم که توانی بسیار نزدیک به یکدیگر را به نمایش می گذارند. به هر حال بازار کارت های گرافیک میان رده بسیار جذاب بوده و سود بالایی را نصیب سازندگان می کند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟