کارت گرافیک های RTX SUPER گیگابایت / سوپر تورینگ ها با طعم گیگابایت

گیگابایت هم مانند دیگر شرکای انویدیا، سبد محصولات خود را با کارت های جدید RTX SUPER گسترش داد. کارت هایی که در 3 مدل AORUS، GAMING OC و WINDFORCE OC روانه بازار می شوند. در ادامه مروری داریم بر این کارت های تازه از راه رسیده.

گیگابایت با 6 کارت گرافیک به استقبال کارت های جدید انویدیا با نام RTX SUPER رفته است. کارت هایی که در مدل پرچمدار AORUS با نام های AORUS GeForce RTX 2080 SUPER 8G، AORUS GeForce RTX 2070 SUPER 8G و AORUS GeForce RTX 2060 SUPER 8G و در مدل GAMING OC با نام های GeForce RTX 2080 SUPER GAMING OC 8G، GeForce RTX 2070 SUPER GAMING OC 8G و GeForce RTX 2060 SUPER GAMING OC 8G روانه بازار می شوند. البته گیگابایت برای مدل RTX 2060 SUPER مدل دیگری با نام GeForce RTX 2060 SUPER WINDFORCE OC 8G در نظر گرفته است که از نظر خنک کننده و احتمال فرکانس کاری، در سطحی پایین تر از دیگر مدل های گفته شده است.

سوپر استارهای RTX SUPER

کارت های جدید مبتنی بر مدل AORUS با خنک کننده ای اختصاصی که تنها در این مدل ها دیده می شود، معرفی شده اند. کارت گرافیک هایی زیبا با نورپردازی خیره کننده و البته خنک کننده ای متشکل از 3 فن که با طراحی تداخلی، باعث شده تا طول کارت گرافیک از هم رده ها، کوتاه تر باشد. همین طراحی باعث شده تا نورپردازی جلوه ای سه بعدی به خودش بگیرد و بیننده را از تماشای آن به وجد آرد. خنک کننده WINDFORCE 3x با 3 فن 100 میلی متری که نه تنها چرخشی مخالف جهت دارد، بلکه با تداخل چینشی، جریان متمرکز تری را به سمت هیت سینک ها هدایت می کند.

کارت های سری AORUS گیگابایت تنها کارت هایی در بازار هستند که می توانند تا 7 خروجی تصویری را برای کاربر محیا سازند. تعداد 3 پورت HDMI 2.0b، سه DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C در پنل I/O دیده می شود.

گیمینگ های اورکلاک شده

سری دیگر محصولات گیگابایت که سال ها است مورد استفاده قرار می گیرد، مدل GAMING OC است. گیگابایت هر سه سوپر تورینگ ها را به این مدل مجهز کرده است. کارت گرافیک هایی مجهز به خنک کننده ای متشکل از 3 فن 82 میلی متری با نام WINDFORCE 3X که با چرخش مخالف فن وسط، جریان هوای بیشتر و متمرکزتری را به سمت هیت سینک ها هدایت می کند. نورپردازی RGB با نام RGB FUSION 2.0 جلوه ای ویژه به این کارت گرافیک ها بخشیده است. در کنار این موارد، گیگابایت کارت های مورد نظر را از نظر مدار قدرت بهینه کرده تا با ترکیبی از قطعات با کیفیت و قدرتمند، به راحتی فرکانس کاری کارت را با اورکلاک کارخانه ای راهی بازارهای جهانی کند.

بازی با طعم سکوت

همانطور که در اول مطلب اشاره شد، گیگابایت مدل WINDFORCE OC را تنها برای پردازنده گرافیکی RTX 2060 SUPER در نظر گرفته است. کارتی با خنک کننده WINDFORCE 2X که از دو فن 100 میلی متری برای خنک سازی این کارت استفاده می کند. چرخش مخالف فن ها، هیت سینک یکپارچه بزرگ، دو هیت پایپ با تمرکز بر سطح بالای تماس با پردازنده گرافیکی و خنک کردن مدار قدرت از ویژگی های خنک کننده این کارت است. اورکلاک کارخانه ای و تغییرات در مدار قدرت با استفاده از قطعات با کیفیت و افزایش فاز رگولاتورها، باعث شده تا با کارتی قدرتمند روبرو باشیم.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !