مادربردهای X299X گیگابایت برای پردازنده های Intel Cascade Lake-X رخ نمایی کردند

به ورود پردازنده های جدید اینتل از خانواده Cascade Lake-X به بازار نزدیک می شویم و چه چیزی بهتر از این که مادربردهای مبتنی بر این پردازنده ها را یکی یکی شکار کنیم. در اولین اقدام، گیگابایت از 3 مادربرد رده بالای خود که با پسوند X299X شناخته می شوند، پرده برداری کرد. مادربردهایی که میزبان پردازنده های Cascade Lake-X اینتل هستند.

غول های جدید گیگابایت این بار با نام X299X Designare 10G / X299X Aorus Master و X299X Aorus Xtreme WaterForce خود نمایی می کنند. مادربردهایی که با میزبانی پردازنده های Cascade Lake-X اینتل، همچنان از چیپ ست X299 استفاده می کنند که دو سال پیش عرضه شد، اما برای این که مشخص شود این مادربردها تنها برای پردازنده های جدید Cascade Lake-X اینتل ساخته شده اند، پسوند X299X را با خود یدک می کشند.

X299X Aorus Master

 

طبق اخبار شنیده شده، کاربران برای استفاده از تمام پتانسیل پردازنده های Cascade Lake-X اینتل چاره ای ندارند جز خرید مادربردهای جدید. غول های سه گانه گیگابایت هم برای این میزبانی سنگ تمام گذاشته اند. این مادربردها، در بخش مدارتغذیه، راه حل های خنک سازی وقابلیت های اتصال به شبکه به نهایت تکامل رسیده اند. هر سه مادربرد متناسب با کاربران حرفه ای و سازندگان محتوا، بهینه شده اند. ویژگی هایی مانند مدار تغذیه قدرتمند 16 فاز، اجزای استفاده شده کلاس سرور، تعداد 8 اسلات DIMM برای میزبانی از حداکثر 256 گیگابایت رم DDR4، پشتیبانی از چینش چند کارت گرافیک و کارت های Quadro انویدیا، از مهمترین ویژگی های این غول های تازه از راه رسیده است.

X299X Aorus Xtreme WaterForce

 

مادربرد X299X Designare 10G و X299X Aorus Xtreme WaterForce ، به لطف یک جفت پورت USB Type-C که پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می دهد، پشتیبانی داخلی Intel Thunderbolt 3 را ممکن می سازد. همچنین این دو مادربرد در جعبه خود، کارت توسعه Gen 4 AIC را برای گسترش تا چهار سالید، در اختیار خریداران قرار می دهند.

برای اتصال به شبکه، مادربردهای گیگابایت X299X اتصال Wi-Fi 6 Intel 802.11AX را ارائه می دهند. در همین حال، X299X Designare 10G از کنترلر اترنت X550-AT2 اینتل بهره می برد و در کنار پورت دوگانه 10 گیگابیت اترنت خریدار را هیجان زده می کند. مادربردهای X299X گیگابایت دربخش صوتی از ALC 1220-VB IC و ESS 9218 Sabre DAC بهره می برند، که به تکنولوژی صوتی AMP-UP این برند مزین شده است.

X299X Designare 10G

 

طبق معمول، می توانید مادربردهای جدید گیگابایت را با سیستمهای دفع حرارت کاربردی از جمله سیستم هیت سینک Fins-Array این شرکت، هیت پایپ هایی با قطر بزرگ، پدهای حرارتی و صفحات حرارتی پیدا کنید. مادربردX299X Aorus Xtreme WaterForce یک طراحی خنک کننده مایع AIO را ایجاد می کند که باعث خنک کردن پردازنده، مدار تغذیه، چیپست و M.2 SSD می شود والبته با نورپردازی زیبای RGB متفاوت جلوه می کند. هر سه مادربرد با فناوری Smart Fan 5 گیگابایت همراه هستند، بنابراین شما کنترل کاملی بر تمام فن ها و سنسورهای دما دارید.

گیگابایت قیمت گذاری هر 3 مادربرد را مشخص نکرده است اما این را می دانیم که به زودی باید منتظر این غول ها در قفسه فروشگاه ها باشیم.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟