چگونه Google Maps را با ترافیک جعلی و غیر واقعی فریب دهیم؟

چگونه Google Maps را با ترافیک مصنوعی و غیر واقعی فریب دهیم؟

سرویس نقشه شرکت گوگل که با نام Google Maps شناخته می شود، به صورت پیش فرض به همراه دستگاه های دارای سیستم عامل اندروید ارائه می شود و کاربران فراوانی دارد. هر چند گوگل مپ و حتی سایر سرویس های نقشه، به هیچ وجه نرم افزار کاملی شناخته نمی شوند، ولی مشکلات دیگری نیز برای آنها به وجود می آید.

سرویس Google Maps بر اساس میزان ترافیک موجود در یک خیابان، آن منطقه را در نقشه با رنگ های سبز، نارنجی و قرمز نمایش می دهد. البته به دلیل ترافیک بیش از حد سنگین، رنگ قرمز به سمت تیرگی متمایل می شود و این وضعیت به معنی ترافیک بدون تحرک و فوق سنگین است.

وضعیت ترافیک جاده ها و خیابان ها بر مبنای تعداد گوشی های هوشمند مجهز به Google Maps موجود در خیابان ها و سرعت حرکت آنها مورد سنجش قرار می گیرد و همین ویژگی سبب شده تا یک کاربر به نام Simon Weckert با قرار دادن تعداد زیادی گوشی هوشمند آنلاین در محدوده یک خیابان، ترافیک مصنوعی و غیر واقعی به وجود آورد.

آقای سیمون وکرت با قرار دادن 99 گوشی هوشمند درون یک واگن کوچک چرخ دستی که همه آنها در حال اجرای نرم افزار Google Maps بودند، در گوشه ای از خیابان ایستاد و سرویس نقشه گوگل نیز با بررسی وضعیت، ترافیک فوق سنگین را تشخیص داد. به این ترتیب گوگل مپ فریب خورده و با احساس اینکه 99 خودرو در این خیابان حضور دارند، رنگ خیابان در نقشه را به به قرمز تغییر داد.

تا کنون شرایط بسیار مضحک و خنده دار جلوه کرده، اما این باگ می تواند منجر به اختلالات فراوان و بسیار حیاتی در شرایط اضطراری شود. به عنوان مثال تبهکاران می توانند با ایجاد ترافیک مصنوعی، تمام خودرو ها را به سمت یک خیابان دیگر منتقل کرده و آنها با خیال راحت نقشه دزدی از اماکنی مانند بانک و جواهر فروشی را پیاده سازی می کنند.

با این تصور که Google Maps یک سرویس قدیمی در این حوزه به شمار می رود و چنین مشکلی برای آن به وجود می آید، تردید های فراوانی برای سایر سرویس های نقشه نیز به وجود می آید. گوگل تاکنون در خصوص ایجاد ترافیک جعلی در خیابان توسط آقای سیمون وکرت با استفاده از 99 دستگاه گوشی هوشمند، اظهار نظری نکرده و به طور حتم باید در روزهای آینده منتظر اعلام نظر گوگل بمانیم.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !