آموزش اشتراک گذاری iCloud اپل با اعضای خانواده در iOS 13 و iPadOS 13

آموزش اشتراک گذاری iCloud اپل با اعضای خانواده در iOS 13 و iPadOS 13

فضای ذخیره سازی ابری iCloud به منظور ذخیره سازی فایل ها و گالری فیلم و عکس در فضای ابری مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد فراوانی دارد. در برخی موارد نیاز است که اعضای خانواده به انتقال و اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی icloud بپردازند، از این رو آموزش اشتراک گذاری iCloud با اعضای خانواده را در سیستم عامل iOS 13 و iPadOS 13 تدارک دیده ایم.

اپل به صورت پیش فرض 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری iCloud در اختیار تمامی کاربران دستگاه های خود قرار می دهد، اما با توجه به تعداد و حجم فیلم ها و عکس ها، این مقدار فضا به هیچ وجه کافی نیست. از این رو کاربران تلاش می کنند تا فضای بیشتری از iCloud را خریداری کنند تا بتوانند فایل های بیشتری را ذخیره کنند.

پشتیبان گیری از فضای ذخیره سازی تجهیزات اپل به دلیل عدم پشتیبانی از تجهیزات ذخیره سازی ثانویه از جمله کارت حافظه و انتقال آسان فایل ها به کامپیوتر یا لپ تاپ، بسیار با اهمیت جلوه می کند. اما برای دریافت فضای بیشتر باید هزینه اضافی بپردازید که برای برخی از خانواده های چندان به صرفه و منطقی نیست.

از این رو اعضای خانواده در برخی موارد که به جابجایی سریع فایل های خود نیاز دارند، مانند زمانی که قصد فروش یا تعویض گوشی یا تبلت خود را دارید، قابلیت مانند اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی iCloud می تواند راهکار بسیار کاربردی به شمار آید. هر چند اپل این راهکار را برای سهولت در استفاده از تجهیزات خود در سیستم عامل iOS 13 و iPadOS 13 ارائه کرده، اما یک شرط عجیب برای بهره مندی از آن وجود دارد.

در صورتی که قصد استفاده از قابلیت اشتراک گذاری iCloud با اعضای خانواده خود دارید، باید پکیج حجم 200 گیگابایتی را خریداری کنید و سپس قادر به انتقال فایل ها بین دو یا چند دستگاه اعضای خانواده خواهید بود. در صورتی که حجم iCloud شما 200 گیگابایت است یا برنامه ای برای خرید آن دارید، ادامه مطلب را مطالعه کنید:

  1. به بخش تنظیمات یا Setting دستگاه خود بروید.
  2. بر روی Apple ID خود در بالای صفحه، بالای سوییچ حالت پرواز ضربه بزنید.
  3. اکنون روی Family Sharing ضربه بزنید.
  4. در صورتی که برای اولین بار قصد استفاده از این قابلیت را دارید، روی Get Started ضربه بزنید و مراحل بعدی را انجام دهید.

پس از فشردن Get Started باید یکی از قابلیت هایی که امکان اشتراک گذاری دارند را انتخاب کنید.

به طور حتم در این مرحله باید iCloud Storage را انتخاب کنید تا روند اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی ابری وارد فاز جدیدی شود.

اکنون یک متن دعوت برای اعضای خانواده خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که روی لینک دعوت نامه ارسال شده از سوی شما ضربه بزنند. به این ترتیب هر کدام از اعضای خانواده شما که قصد اشتراک گذاری iCloud با وی را دارید، وارد این بازی می شود!

اکنون سیستم عامل بررسی می کند که فضای کافی در iCloud یعنی حداقل 200 گیگابایت در اختیار دارید و پس از آن روی Continue ضربه بزنید.

بسیار عجیب است که قابلیت اشتراک گذاری iCloud Storage برای فضای ذخیره سازی کمتر از 200 گیگابایت قابل استفاده نیست. به طور حتم اپل پس از مشاهده استقبال کاربران از این قابلیت، روی حجم مورد نیاز در فضای ابری تجدید نظر خواهد کرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !