مقایسه گوگل پیکسل 4 ایکس ال و پیکسل 3 ایکس ال / بلند قامتان گوگل

گوگل  این بار هم سنت خود را حفظ کرد و در کنار پیکسل 4 از پیکسل 4 ایکس ال نیز پرده برداری کرد. پیش از این نیز شاهد رونمایی همزمان گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال بودیم. این بار مقایسه گوگل پیکسل 4 ایکس ال و پیکسل 3 ایکس ال را با هم خواهیم داشت تا ببینیم نسل جدید پرچمداران گوگل به نسبت نسل قبلی با چه تغییراتی وارد عرصه رقابت با غول های قدرتمند دیگر شرکت ها شده اند

مقایسه گوگل پیکسل 4 ایکس ال و پیکسل 3 ایکس ال

طراحی

این بار دیگر گوگل متفاوت تر از آنچه در طراحی پیکسل 3 ایکس ال شاهد بودیم، پیکسل 4 ایکس ال را رونمایی کرد. گوگل در طراحی پیکسل 3 ایکس ال چندان زحمتی به خود نداد و با ساده ترین طراحی ممکن به عنوان یک پرچمدار، این گوشی هوشمند را روانه بازار کرد.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

اما گوگل پیکسل 4 ایکس ال مرز های طراحی گوشی های هوشمند این شرکت را وارد عرصه جدید کرد. برای صفحه نمایش در پیکسل 3 شاهد استفاده از ناچی ساده برای صفحه نمایش بودیم که چندان باب طبع کاربران واقع نشد.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

در مقابل اما پیکسل 4 به صفحه نمایشی بدون ناج با طراحی ساده و سنتی مانندی رونمایی شد. اما طراحی که واقعا چشم نواز و زیبا بود. البته نمی توان از کیفیت بالای صفحه نمایش این گوشی هوشمند در هرچه زیباتر شدن آن چشم پوشی کرد.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال

در بخش پشتی پیکسل 3 ایکس ال باز هم طراحی ساده ای را با توجه به استفاده از یک سنسور برای دوربین اصلی شاهد بودیم. به هر حال بهره بردن از یک سنسور برای دوربین اصلی زحمت زیادی برای طراحی را بر روی دوش گوگل نگذاشت.

اما داستان برای گل سرسبد این شرکت بسیار متفاوت بود. این بار اما گوگل تصمیم به استفاده از دو سنسور برای دوربین اصلی گرفت. همین امر سبب شد تا طراحی جدید را بر روی این گوشی هوشمند پیاده سازی کند.

بریدگی مربعی شکل برای سنسور های دوربین اصلی که با چیدمانی افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، هر چند بابته تشابه بسیار بالای آن با آیفون 11 پرو و پرو مکس حواشی بسیاری را با خود به همراه داشت، اما واقعا زیبایی چشم نوازی به این گوشی هوشمند داده است.

صفحه نمایش

گوگل پیکسل 3 ایکس ال به نمایشگر 6.3 اینچ P-OLED با رزولوشن 1440×2960 پیکسل مجهز شد. اما بهره بردن از چنین صفحه نمایشی سبب نشد تا در خود سنسور حسگر اثر انگشت را جای دهد . شاهد قرار گیری این قابلیت در قسمت پشتی این گوشی هوشمند بودیم.

نمایشگر گوگل پیکسل 4 ایکس ال با ابعاد 6.3 اینچ، دارای رزولوشن 1440×3040 پیکسل است. این نمایشگر با تراکم 537 پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر19:9، نزدیک به 81.3 درصد از نمایشگر را اشغال کرده است. توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز صفحه نمایش پیکسل 4 ایکس ال سبب شده تا در این بخش پیکسل 4 ایکس ال یک سر و گردن بالاتر از پیکسل 3 ایکس ال قرار یگیرد.

دوربین اصلی و سلفی

همانطور که گفتیم، گوگل این بار از دو سنسور برای دوربین اصلی پرچمدار جدید خود استفاده کرد. این در حالی می باشد که پیکسل 3 ایکس ال به تنها یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 مجهز شده بود.

گوگل پیکسل 3 ایکس ال

البته نباید این نکته را فراموش کرد که پیکسل 3 ایکس ال با همین تک سنسور دوربین اصلی توانست آیفون 10 مکس را در عکاسی حالت شب با خاک یکسان کند و نام خود را به عنوان بهترین گوشی هوشمند در میان گوشی های هوشمند مجهز به تنها یک سنسور در کنار آیفون 10 آر ثبت کند.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال

در طرف مقابل اما پیکسل 4 ایکس ال به یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7  به همراه یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال مجهز شد. بهره بردن از دریچه دیافراگم f/1.7 برای سنسور اصلی سبب خواهد شد تا شاهد ثبت تصاویری بهتری از این گوشی هوشمند در نور کم و بخصوص نور شب به نسبت پیکسل 3 ایکس ال باشیم.

در بخش سنسور سلفی اما این پیکسل 3 ایکس ال بود که با بهره بردن از یک سنسور 8 مگاپیکسلی و سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض در مقابل تک سنسور 8 مگاپیکسلی پیکسل 4 ایکس ال، عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت.

پردازنده و باتری

زمان رونمایی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، پردازنده اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام یکی از قدرتمند ترین پردازنده های موجود بود و این گوشی های هوشمند نیز به چنین پردازنده ای مجهز شدند. اما داستان برای پرچمداران جدید این شرکت کاملا متفاوت بود.

پیکسل 4 ایکس ال به پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 مجهز شد. بهره بردن از پردازنده 7 نانومتری در مقابل پردازنده 10 نانومتری پیکسل 3 ایکس ال، کارایی و سرعت بالاتری را برای پیکسل 4 ایکس ال به ارمغان آورده است.

در بخش باتری نیز گل سرسبد این شرکت قدرتمند تر ظاهر شده. پیکسل 4 ایکس ال به باتری 3700 میلی آمپری مجهز شد این در حالی می باشد که پیکسل 3 ایکس ال از باتری 3430 میلی آمپری بهره برد.

در کنار بهره بردن از باتری با ظرفیت بالاتر برای پیکسل 4 ایکس ال به نسبت پیکسل 3 ایکس ال که سبب عملکرد بهتر طول عمر باتری می شود باید یادآور شویم که پردازنده 7 نانومتری در نظر گرفته شده برای پرچمدار جدید گوگل قطعا کمک شایانی در طول عمر باتری این گوشی هوشمند خواهد کرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !