پیکسل 5a یا پیکسل 4a با تغییراتی اندک / گوگل چه در سر دارد ؟

نقطه اوج گوشی های هوشمند گوگل بدون شک پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال بود که گوگل توانست با معرفی این گوشی های هوشمند عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. اما بعد از این پرچمدران، گوگل نتوانست آنطور که باید و شاید توقعات کاربران خود را برآورده کند. پرچمداران خانواده پیکسل 4 و حتی گوشی هوشمند پیکسل 5 که به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت معرفی شدند، نتوانستند موفقیت سری پیکسل 3 را بدست آورند. حال قرار است پیکسل 5a به عنوان گوشی مقرون بصرفه این شرکت معرفی شود.

پیکسل 5a هنوز بصورت رسمی معرفی نشده، اما شاهد انتشار شایعات بسیار از طراحی و مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند بودیم که اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار داده است. اطلاعاتی که خبر از شباهت بسیار بالای این گوشی هوشمند به آخرین اسمارتفون مقرون بصرفه این شرکت، یعنی گوگل پیکسل 4a می دهد.

با توجه به رندر های منتشر شده از طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند شباهت بسیار بالایی را با گوگل پیکسل 4a شاهد بودیم. در نمای رو به رویی پیش بینی می شود که گوگل پیکسل 5a به صفحه نمایشی 6.2 اینچی با رزولوشن FHD پلاس از نوع اولد مجهز شود.

برای طراحی صفحه نمایش هم شاهد حضور ناچ اینفینیتی O خواهیم بود که بریدگی دایره ای شکل در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. تا همینجا، پیکسل 5a به صفحه نمایشی کاملا مشابه با پیکسل 4a مجهز شده. البته امیدواریم که بر خلاف صفحه نمایش با نرخ بروزرسانی 60 هرتزی که برای پیکسل 4a در نظر گرفته شد، این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 90 هرتز مجهز شود.

در نمای پشتی هم گویا گوگل تصمیم به در نظر گرفته شدن طراحی جدید ندارد و شاهد قرار گیری دو سنسور دوربین می باشیم که در بریدگی مربعی شکلی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. پیش بینی می شود سنسور اصلی و آشنای 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض، سنسور های دوربین دوگانه پیکسل 5a را تشکیل دهند.

تا همینجا با توجه به مشخصات و طراحی در نظر گرفته شده، می توان این گوشی هوشمند را ترکیی از پیکسل 5 و پیکسل 4a دانست و باید منتظر باشیم و ببینیم در مراسم رونمایی رسمی این گوشی هوشمند مقرون بصرفه گوگل چه مشخصات را با خود به همراه دارد و آیا بار هم می تواند توجه کاربرانش را همانند پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال به خودش جلب کند یا نه.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود