آموزش فعالسازی RTX Voice انویدیا و حذف نویز از مکالمه در Discord و Zoom

آموزش فعالسازی RTX Voice انویدیا و حذف نویز از مکالمه در Discord و Zoom

هفته گذشته بود که نرم افزار کاربردی RTX Voice انویدیا به منظور حذف نویز از مکالمات آنلاین و نرم افزار های مرتبط از جمله Discord معرفی شد. اکنون قصد داریم تا آموزش فعالسازی آن را در سیستم عامل ویندوز 10 در وب سایت بنچیمو ارائه دهیم.

نرم افزار کاربردی RTX Voice انویدیا یک ابزار مفید برای حذف نویز از تمامی ورودی های صوتی از جمله میکروفن در موارد مختلف به شمار می رود و کاربران می توانند از آن برای حذف نویز در مکالمات آنلاین و نرم افزار های مخصوص این کار استفاده کنند. با اینکه در حال حاضر فقط نسخه بتا از RTX Voice منتشر شده، اما استقبال کاربران به دلیل قرنطینه خانگی و افزایش تعداد مکالمات آنلاین، رشد صعودی یافته است.

برای راه اندازی ابزار RTX Voice انویدیا پیش از هر چیز باید به کارت گرافیک های سری RTX 20 یا Quadro دارای هسته های پردازشی Tensor مجهز شوید. زیرا این ابزار کاربردی از هسته های تنسور به منظور عملکرد خود استفاده می کند و این هسته ها فقط در کارت گرافیک های سری RTX 20 و برخی از مدل های جدید سری Quadro وجود دارند. قابلیت حذف نویز در این ابزار بسیار پیشرفته تر از موارد موجود در نرم افزار های مکالمه و چت آنلاین از جمله Discord و Zoom عمل می کند و دلیل آن بهره مندی از هوش مصنوعی است.

در یکی از موارد تست شده، نرم افزار RTX Voice انویدیا موفق به حدف نویز یک صفحه کلید مکانیکی شده که این عملکرد بسیار عجیب و شگفت انگیز است. در صورتی که یکی از کاربران سیستم عامل مکینتاش هستید یا کارت گرافیک شما از سری RTX 20 یا فاقد هسته های پردازشی Tensor است، باید قید دانلود و نصب ابزار کاربردی انویدیا را بزنید. در صورتی که شرایط مورد نیاز را در اختیار دارید، می توانید دستورات این آموزش را مرحله به مرحله انجام دهید.

1- یکی از درایور های انویدیا شامل نسخه 410.18 یا جدیدتر را دانلود و روی سیستم عامل ویندوز نصب کنید.

2- نرم افزار کاربردی RTX Voice انویدیا نسخه بتا را دانلود و نصب کنید.

3- پس از نصب و اجرای نرم افزار، با صفحه بالا روبرو می شوید که تنظیمات کلی آن را نمایش می دهد.

4- باید مطمئن شوید که دستگاه ورودی صدای کامپیوتر شخصی شما روی میکروفن تنظیم شده است. ابتدا تنظیم درجه میزان حذف نویز را روی 100 درصد تنظیم کنید.

5- دستگاه خروجی صدای شما باید روی اسپیکر یا هدفونی که از آن استفاده می کنید، تنظیم کنید. اگر می خواهید که RTX Voice انویدیا نویز را در نرم افزار های مکالمه و چت آنلاین مانند Discord، Zoom، Teams و Skype حذف کنید، تیک گزینه remove background from incoming audio را فعال کنید.

6- ابزار حذف نویز انویدیا پیش از این تغییراتی را به صورت پیش فرض اعمال کرده بود، اما قصد داریم تا تنظیمات بیشتری را در اختیار گیریم و به همین منظور، روی آیکون اسپیکر در نوار وظیفه سیستم عامل ویندوز کلیک کرده و وارد تنظیمات صدای سیستم عامل شوید.

7- مطمئن شوید که میکروفن پیش فرض شما RTX Voice تنظیم شده و روی حالت پیش فرض سیستم عامل نیست.

8- توصیه نمی شود که تنظیم دیفالت میکروفن شما روی RTX Voice باشد، زیرا در این صورت تمامی نرم افزارها و بازی ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرند و فقط شامل نرم افزار های مکالمه آنلاین و چت نمی شود. با این حال در مراحل بعدی به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه این موضوع را مدیریت کنید.

9- با فرض اینکه شما از نرم افزار هایی مانند Discord، Microsoft Teams، Zoom و Skype For Business استفاده می کنید، وارد تنظیمات آنها شده و از انتخاب ابزار انویدیا به عنوان دستگاه ورودی پیش فرض و عدم انتخاب آن به عنوان خروجی پیش فرض مطمئن شوید.

10- با انجام مراحل بالا از صدای بدون نویز لذت ببرید.

پست های مرتبط

بررسی تخصصی لپ تاپ Aero 14 OLED BMF گیگابایت

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

2 نظرات

جفری اردیبهشت 4, 1399 - 4:41 ب.ظ
سلام این نکته که فقط روی rtx اجرا میشه دیگه وجود نداره کاربران ردیت و غیره تونستن با دستکاری در فایل مربوطه اینو رو تمام کارت های nvidia که از cuda بهره مندن اجرا کنن البته فقط رو nvidia نه amd
حسام شالیکاریان اردیبهشت 5, 1399 - 5:52 ب.ظ
سلام کار خیلی خوبی انجام دادن، همیشه راه و روشی برای دور زدن محدودیت ها پیدا میشه
دیدگاه بگذارید