آموزش تشخیص Face ID در زمان استفاده از ماسک

یکی از مشکلاتی که این روز ها با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از مشاغل به یکی از مشکلات بسیار اساسی تبدیل شده، عدم شناسایی چهره توسط سنسور تشحیص چهره سه بعدی می باشد که قدرتمند ترین این قابلیت متعلق به گوشی های هوشمند اپل می باشد که ما ان را با نام Face ID می شناسیم. در این مقاله روشی را به شما آموزش خواهیم داد که این سنسور در مواقعی که شما ماسک به صورت خود دارید نیز شما را شناسایی کند.

برای مثال پزشکانی که این روز ها همواره از ماسک و وسایل پیشگیری استفاده می کنند برای استفاده از این قابلیت بسیار کاربردی به مشکلات اساسی برخورده اند.

برای اینکه سنسور تشخیص چهره یا همان Face ID بتواند در شرایطی که ماسک به صورت خود دارید چهره شما را شناسایی کرده و سبب قفل گشایی گوشی شما شود باید مراحل زیر را طی کنید:

1- ابتدا به قسمت Settings > Face ID & Passcode بروید.

2- در این قسمت می توانید یکی از گزینه های Alternate Appearance و  Reset Face ID را انتخاب کنید.

3- بعد از انتخاب Set up Face ID یا Set Up Alternate Appearance ماسک را بصورت نصفه همانطور که درتصاویر زیر مشاهده می کنید به روی صورت خود قرار دهید.

4- در صورتی که بعد از انجام این کار پیغام “Face Obstructed” را دریافت کردید، کمی ماسک را از مرکزیت صورت خود دور کنید به نحوی که میزان کمتری از صورت شما را پوشش دهد.

5- در صورت درست انجام دادن مراحل بالا، پیغام “Move your head slowly to complete the circle”  را دریافت می کنید و سپس سر خود را حول یک محور دایره ای به سمت های مختلف می چرخانید تا کاملا صورت شما را تشخیص دهد.

6- در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام دهید باید پیغام “Face ID is now set up” را دریافت کنید. سوای این مراحل در صورتی که بعد از انجام تمام مراحل بالا باز هم Face ID نتوانست چهره شما را تشخیص دهد، مرحله سوم را این بار با قرار دادن ماسک بصورت نصفه در طرف دیگر صورت خود انجام می دهید.

منبع: 9to5mac

پست های مرتبط

بررسی تخصصی لپ تاپ Aero 14 OLED BMF گیگابایت

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !