فروش بهتر گوشی های هوشمند هواوی به نسبت اپل در سال 2019

سال 2019 دیگر رو به پایان است و این بارآمار جدید از فروش گوشی های هوشمند شرکت های گوناگون در این عرصه منتشر شده. تا پیش از سال 2017 این اپل بود که توانسته بود فروش بهتری را به نبت هواوی به خود اختصاص دهد و رتبه دوم پرفروش ترین گوشی های هوشمند را بعد از سامسونگ به خود اختصاص دهد. اما هواوی بعد از شروع سال 2018 توانست رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

سال 2019 را می توان یکی از سال های بسیار پرتنش هواوی نام برد. در نیمه دوم این سال هواوی با تحریم های سنگینی از سوی امریکا مواجه شد که کم مانده بود که دیگر هواوی به ورشکستگی برسد.

فروش بهتر گوشی های هوشمند هواوی با توجه به تحریم ها

امریکا محصولات برخی شرکت های چینی را به دلایلی امنیتی تحریم کرد و اجازه فروش هیچ یک از محصولات را در بازار امریکا نداد. اما این تازه شروع ماجرا بود و بسیاری از کشور های دیگر نیز به طبع امریکا این شرکت های چینی که هواوی نیز جزو آن ها بود را تحریم کردند.

اما باز هم مشکلات هواوی ادامه داشت و با تحریمی که گوگل بر علیه این شرکت اعمال کرد، دیگر گوشی های هوشمند هواوی حق استفاده از سیستم عامل اندروید را نداشتند. در حال حاضر اما این تحریم های بصورت موقت قطع شده اند.

با تمام این تفاصیل با توجه به آمار منتشر شده، شرکت هواوی توانست 240 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود را در بازار جهانی به فروش برساند. با توجه به مقایسه میزان فروش سال 2018 این شرکت به نسبت سال 2019، هواوی توانست با رشد 18 درصدی به میزان فروش 121 میلیارد دلار برسد.

تنها هواوی می باشد که آمار فروش خود را منتشر کرده ما با توجه به آمار منتشر شده اپل در سال 2019 توانست 190 میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود را به فروش برساند. با این تفاصیل باز هم هواوی توانست با وجود تمام مشکلات فروش بهتری را به نسبت اپل به خود اختصاص دهد.

آمار دیگر نیز نشان می دهد که باز هم سامسونگ توانسته به نسبت هواوی و اپل فروش بهتری را به خود اختصاص دهد و یک بار دیگر نیز رتبه اول فروش گوشی های هوشمند را در بازار جهانی به خود اختصاص دهد.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد