مجوز همکاری شرکت های امریکایی با هواوی تمدید شد / دشمن در لباس دوست

بعد از تحریم های صورت گرفته امریکا بر علیه شرکت های چینی و بخصوص هواوی که از سال میلادی گذشته آغاز شد، امروز بار دیگر رئیس جمهور امریکا اجازه همکاری موقت با این شرکت چینی را برای مدتی دیگر تمدید کرد.

هواوی از سال گذشته در لیست امنیتی امریکا قرار گرفت و از دید مسئولین امریکایی تکنولوژی های این شرکت چینی قوانین امنیتی را لغو کرده و حق حضور در بازار کشور امریکا را نخواهد داشت. البته دیگر همه می دانیم که چنین اتفاقی تنها بهانه ای از سمت امریکا بود تا به اقتصاد کشور چین ضربه بزند.

تحریم های امریکا بر علیه هواوی موقتا لغو شد

نکته های جالب این تحریم های صورت گرفته این بود که بعد از تحریم امریکا بسیاری از کشور های دیگر بصورت به ظاهر خود جوش شرکت هواوی را تحریم کردند. مهمترین تحریم صورت گرفته نیز که فعلا لغو شده، تحریم گوگل بر علیه این شرکت بود که سبب شد دیگر دومین شرکت قدرتمند در زمینه گوشی های هوشمند حق استفاده از سیستم عامل اندروید را نداشته باشد.

امروز در بیانیه ای رسمی امریکا اجازه همکاری شرکت های امریکایی و بخصوص شرکت های مخابراتی را ب هواوی برای مدتی دیگر تمدید کرد. اما نکته جالب این است که امریکا شاید در ظاهر کمی نرم تر با هواوی برخورد می کند اما در پشت پرده بودجه هایی را به شرکت های خود اختصاص داده تا بتوانند بزودی بصورت مستقل کار کنند و دیگر نیازی به هواوی نداشته باشند. این بعنی امریکا منتظر فرصتی است تا دوباره تحریم های سفت و سخت خود را بر علیه این شرکت چینی اعمال کند.

هواوی نیز راهکار های بسیار کاربردی را برای این تحریم های در نظر گرفته که می توان به سیستم عامل جدید و اختصاصی این شرکت اشاره کرد که در صورت تحریم دوباره از سوی گوگل و عدم اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید، از آن استفاده کند.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !