گوشی انعطاف پذیر میت ایکس 2 معرفی شد / دوئل هواوی و سامسونگ

بالاخره بعد از شایعات بسیار منتشر شده از  گوشی هوشمند انعطاف پذیر هواوی، امروز بصورت رسمی شاهد رونمایی میت ایکس 2 به عنوان جدیدترین گوشی انعطاف پذیر این شرکت چینی بودیم. هواوی بار دیگر این گوشی خاص را با جدیدترین گوشی هوشمند انعطاف پذیر سامسونگ یعنی گلکسی Z فولد 2 مقایسه کرد و سعی داشت نشان دهد، این اسمارتفون به نسبت قدرتمند ترین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ توانایی ارائه عملکرد بهتری را دارد.

مشخصات هواوی میت ایکس 2

طراحی و صفحه نمایش

میت ایکس 2 این بار طراحی جذاب و بسیار زیبایی را با خود به همراه داشت. صفحه نمایش اصلی و تاشو در نظر گرفته شده به سمت داخل قابلیت انعطاف پذیری دارد و برای استفاده دز حالت تاشو نیز صفحه نمایش بیرونی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده.

هواوی این بار از صفحه نمایش مغناطیسی برای حالت تاشو استفاده کرده که همین امر سبب می شود تا در حالت تاشو فاصله ای بین صفحه نمایش انعطاف پذیر دیده نشود که هواوی اذعان داشت گلکسی Z فولد 2 در این زمینه توانایی ارائه عملکرد ضعیف تری به نسبت این گوشی هوشمند جدید دارد.

در نمای رو به رویی و حالت عادی، شاهد حضور صفحه نمایشی 8 اینچی تاشو با رزولوشن 2480×2200 پیکسلی می باشیم و برای صفحه نمایش ثانویه هم از صفحه نمایشی با ابعاد 6.45 اینچی استفاده شده.

هر دو صفحه نمایش به پنل با کیفیت اولد مجهز شده اند و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارند. چنین میزان نرخ بروزسانی را در صفحات نمایش گوشی های هوشمند خانواده میت 40 این شرکت دیده بودیم. البته هر دو صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، توانایی پشتیبانی از استاندارد رنگی DCI-P3 را نیز دارند.

سنسور های دوربین قدرتمند

هواوی در بخش سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند هم چیزی کم نگذاشته و مشخصات بسیار قدرتمندی را برای میت ایکس 2 در نظر گرفته است. در نمای پشتی شاهد قرار گیری چهار سنسور دوربین می باشیم که در بریدگی مستطیلی شکلی کنار یکدیگر قرار  گرفته اند.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K را خواهد داشت و به قابلیت کاربردی و جذاب لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS نیز مجهز شده.

سنسور 8 مگاپیکسلی پریسکوپ با رزولوشن 8 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/4.4 توانایی زوم 10 برابری اپتیکال، 20 برابری هیبرید و 100 برابری دیجیتال را دارد. در کنار این سنسور شاهد حضور سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال هم بودیم. هر دو سنسور همانند سنسور اصلی به قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند.

برای دوربین فوق عریض هم سنسوری با رزولوشن 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده. البته این سنسور می تواند همانند یک سنسور ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک هم عمل کند که توانایی ثبت تصاویر از فاصله 2.5 سانتی متری را نیز دارد. برای دوربین سلفی هم سنسور 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

پردازنده قدرتمند

در بخش مشخصات سخت افزاری هم در کمال ناباوری، میت ایکس 2 به جدیدترین و قدرتمند پردازنده اختصاصی این شرکت، یعنی Kirin 9000 مجهز شده. پردازنده ای با معماری 5 نانومتری که قدرتمند ترین هسته در نظر گرفته شده برای این پردازنده توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.13 گیگاهرتز را دارد. البته این پردازنده 5 نانومتری توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز دارد.

این گوشی هوشمند به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر قدرتمند 55 واتی شارژ سریع مجهز شده. هواوی میت ایکس 2 همانند تمام گوشی های هوشمند انعطاف پذیر، قیمت بالایی را با خود به همراه دارد و قرار است با قیمت پایه 2780 دلاری روانه بازار شود.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !