مشخصات اصلی گوشی انعطاف پذیر هواوی میت ایکس 2 منتشر شد

هواوی میت ایکس به عنوان اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر این شرکت معرفی شد، اما چندان هواوی برای این گوشی هوشمند خاص خود سرمایه گذاری جدی انجام نداد. حال قرار است هواوی میت ایکس 2 به عنوان دومین گوشی هوشمند انعطاف پذیر این شرکت با بهره بردن از طراحی تقریبا مشابه با نسل قبلی رونمایی شود. حال به لطف شایعه پراکنان برخی از مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی خاص منتشر شده.

عصر گوشی های هوشمند انعطاف پذیر با معرفی سامسونگ گلکسی فولد بصورت جدی آغاز شد. هرچند سامسونگ گلکسی فولد بعد از معرفی، در بخش صفحه نمایش با مشکلات جدی رو به رو شد و بعد از آن گوشی های انعطاف پذیر نسل های بعدی این شرکت عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشتند.

همزمان با شایعات رونمایی سامسونگ گلکسی فولد، هواوی نیز خبر از رونمایی اولین گوشی انعطاف پذیر خود یعنی، میت ایکس 2 را داد. اما با تحریم ها اعمال شده بر علیه این شرکت، هواوی چندان اصراری به تولید هرچه بیشتر این گوشی خاص نداشت. این در حالی بود که در نگاه اولیه واقعا میت ایکس به نسبت گلکسی فولد، طراحی جذاب تر و مشخصات قدرتمند تری را به خود اختصاص داده بود.

هواوی میت ایکس 2 قرار است در حالت عادی به صفحه نمایشی 8.01 اینچی با رزولوشن 2480×2200 پیکسلی و در حالت تاشو نیز به صفحه نمایشی 6.45 اینچی با رزولوشن 2700×1160 پیکسلی مجهز شده.

همانطور که اشاره کردیم، به احتمال زیاد طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، همانند نسل قبلی خودش خواهد بود و صفحه نمایش اصلی به سمت بیرون قابلیت تا شدن را خواهد داشت، همانطور که در تصویر می بینید.

هواوی میت ایکس 2 قرار است به یک سنسور 16 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی و در برای دوربین های اصلی نیز، به یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو در کنار سنسور 8 مگاپیکسلی پریسکوپ با قابلیت زوم 10 برابری اپتیکال، مجهز خواهد شد.

در بخش مشخصات سخت افزاری نیز این گوشی خاص، به جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده اختصاصی هواوی، یعنی Kirin 9000 با معماری 5 نانومتری مجهز خواهد شد. گوشی های هوشمند خانواده میت 40 نیز از چنین پردازنده قدرتمندی بهره برده بودند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !