ادعای اینتل مبنی بر بهتر بودن پردازنده های سری KF نسبت به پردازنده های AMD

اینتل اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی در چین، ادعا کرده است که پردازنده های نسل 9 از سری KF ، بهتر از پردازنده های AMD است. این ادعا در حالی اتفاق افتاده است که اینتل محبوبیت خود را در طی یک سال گذشته و با وجود پردازنده های رایزن 3000 از دست داده است.

به گفته اینتل، پردازنده Core i5-9600KF به عنوان یک میانرده با 6 هسته پردازشی و 6 رشته، از پردازنده 8 هسته ای 16 رشته Ryzen 7 3800X بهتر است. دفاع از این ادعا بسیار مشکل است زیرا پردازنده های سری KF شاید در پردازش و اجرای بازی ها عالی باشند اما پردازنده تنها برای بازی کردن نیست. با این وجود باید این نکته را هم یاد آر شویم که ساختار پردازنده های KF اینتل کاملا مشابه سری K است. یعنی پردازنده i5-9600KF ساختاری کاملاً مشابه i5-9600K دارد با این تفاوت که فرکانس بوست تا حدی در سری های KF جذابتر است.

همچنین اینتل در این کنفرانس پردازنده Core i3-9350KF با 4 هسته و 4 رشته را بهتر از پردازنده Ryzen 5 3600X مجهز به 6 هسته و 12 رشته می داند.

اینتل در این کنفرانس اسلایدرهایی را به نمایش گذاشت که در آن چند نکته مهم قابل رویت بود. 1: پردازنده های اینتل در پردازشی محتوایی مانند بازی ها، کارهای روزانه و تولید محتوا سریعتر از پردازند های AMD است (یک ادعای بی پایه و اساس). 2: فرکانس های تقویت شده در پردازنده های یاد شده عملکرد پردازشی را در بازی ها سریعتر کرده است. 3: پردازنده های سری K به راحتی به فرکانس 5.0 گیگاهرتز و بالاتر دست می بایند. 4: پردازنده های اینتل نسبت به پردازنده های AMD روان تر و پایدار تر هستند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟